Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Vi har lyst til å skaffe oss ett nytt familiemedlem, Og jeg har såå lyst på en liten chihuahua. Har en sønn på ett år. Vi har leilighet og derfor vurderer jeg en liten hund. Har noen av dere erfaring med denne type hund? Anonymous poster hash: a4572...37b
lilliebie Skrevet 23. juni 2013 #3 Skrevet 23. juni 2013 Anbefaler russisk toy terrier herlige skapninger og er ikke like sære som chien
Underveis --> Skrevet 23. juni 2013 #4 Skrevet 23. juni 2013 Bare skaff spesialforsikring for tenner og pass på at den ikke har patellaluxasjon. Personlig ville jeg ikke skaffet meg så liten humd når jeg har barn som er så små. De har ikke den sterkeste psyken i utgangspunktet (russisk toy er ofte enda mer engstelig enn chihiahua) og når du har små barn som oppfører seg uforutsigbart, så ville jeg hatt noe som er stødigere i topplokket, rett og slett!
Gjest ________ Skrevet 23. juni 2013 #5 Skrevet 23. juni 2013 Vi ha chihuahua, vil ikke anbefale den som hund til en småbarnsfamilie.. Vi skaffet oss hunden to år før vi fikk barn, vi hat nå en baby og en på 2,5 år og hunden trives ikke i deres selskap og holder seg unna. To åringen herjer for mye og i og med at hunden er så liten respekterer ikke barnet hunden og det oppstår situasjoner hvor hunden blir trengt opp i et hjørnet og legger hodet lavt og knurrer til barnet.. Heldigvis har aldri hunden bitt fra seg men det er nære på Når vi har besøk av andre småbarnsfamilier må vi skille hunden ifra oss inne på et rom.. Ikke ideelt.. Ellers er vår chihuahua harmonisk, liker å gå turer men krever det ikke, leker mye, og en morsom hund å ha med mye personlighet lettstelte, spiser ikke mye mat (billig i drift) og kan ikke slite ut parketten, tygge sunn sofa puter osv... gleder oss til barna blir litt eldre, han på 2,5 begynner å skjønne at han ikke skal plage henne og har blitt veldig opptatt av å gi ordre for å så gi godbit osv, holde båndet når vi går på tur
Januars lykkeliten Skrevet 23. juni 2013 #6 Skrevet 23. juni 2013 Ville heller ikke valgt en så liten hund. Det finnes mange hunder som er små, og som tåler mer enn chien gjør. Så to 5 åringer ute med en chi i går... Løftet den opp etter halsbåndene og dro den avgårde... Måtte stoppe bilen jeg :0 Dessuten har chi en en del vokt i seg. Ble brukt til å vokte templer. Så de har lett for å bli gneldrete. De blir ofte håndtert litt galt av folk flest og kan bli folkesky og sære. Dessuten ville jeg hatt en hund som kunne håndtert vanlig hundelek uten å brekke et ben eller i verste fall ryggen...
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #7 Skrevet 23. juni 2013 Jeg ville heller ikke anbefalt chihuahua når dere har små barn. Chihuahua er liten og kan fort bli usikker i nærheten av små barn som herjer og ikke helt skjønner at hunden ikke er ett leketøy. Da kan de fort både knurre og bite. Jeg syns det er veldig fine hunder, trenger lite trim, mye kos, ikke så veldig mye pelsstell osv, men vi hadde stadig vekk problemer med tennene og ørebetennelser på vår, i tillegg til at den overhodet ikke kom overens med ungene. I vårt tilfelle så hadde vi hunden før vi fikk barn så vår var vant til å være alene med voksne. Vi så oss etterhvert nødt til å omplassere hunden til noen som ikke hadde barn. Anonymous poster hash: f3e06...63c
Gabina Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Har hørt at Chihuahua ikke er så bra med barn, men har ingen personlige erfaringer. Jeg ville heller valgt en Cavalier King Charles Spaniel. De er små herlige familiehunder! Jeg vokste opp med tre stykker da jeg var liten. De er enkle å trene, bjeffer ikke mye og passer utmerket med små barn:)
Anonym bruker Skrevet 23. juni 2013 #9 Skrevet 23. juni 2013 Vi har yorkshire terrier. Den er litt større enn chihuahua, og mye mer robust. Den passer fint med små barn er vår erfaring. Ikke røyter den heller. Men det er jo en terrier, så man må være streng i oppdragelsen fra den er liten. Det er jo ekstra viktig med alle små raser egentlig. Alt for mange lar små hunder gjøre som de vil... Anonymous poster hash: de813...32c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå