Gå til innhold

flytte???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg er alene mamma for to barn. Ei jente på 7 og en gutt på 9. Som jeg har det nå så har far barna en ettermiddag/natt i uka + annenhver langhelg fra tors-man. 

Dette fungerer veldig greit både for oss og barna. 

Nå har det seg slik at jeg har fått meg ny kjæreste. Vi har vært sammen i nesten 2 år nå og vi har hatt "pendle forhold" hvor vi bytter på å reise til hverandre i helger og ferier. Han bor 4 timer unna med bil... 

Det som er tingen her er at han nekter å flytte! Han sier at JEG må flytte til han, skal vi dele livet sammen -og han lover gull og grønne skoger dersom jeg gjør det.

Hvis ikke jeg vil flytte så har vi ingen fremtid.... Jeg merker at dette får meg til å få en litt uggen følelse i magen... 

Han har ingen barn. 

Anonymous poster hash: 26a7d...b3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen her som har efaringer fra liknende situasjoner/dilemmaer?? Hva ville dere gjort? 

Er det bare meg som  er overfølsom når jeg får litt følelsen av at.... at han kanskje ikke elsker meg like mye som jeg elsker han.... 

Jeg er forvirret! 

Skrevet

hjelp!  :wacko:  :blink:

Skrevet

Jeg er i en samme situasjon som deg... Kjæresten min bor i en annen kommune, men nærmere meg enn din kjæreste. Han bor ca 30 min unna meg. Jeg bor i Oslo, mens han i Akershus. Han har to barn annenhver uke, mens jeg har datteren min utenom annenhver helg( for da er hun hos pappaen sin)

Kjæresten min eier et rekkehus, mens jeg leier leilighet i Oslo. Vi ble kjent med hverandre igjennom en dateside og har snakket om hvem som var mest flyttbar. Og det er jo meg, siden pappaen til min jente kun har samvær annenhver helg. Jeg har sagt at hvis alt føles rett, så er jeg flyttbar.

Men her er det pga barna.

Jeg synes kanskje det er litt spesielt at kjæresten din NEKTER å flytte, mens du skal rive dine barn og deg selv opp fra nettverket deres for å flytte til han?! Det blir annerledes når det er barn involvert.

Anonymous poster hash: 1141c...ddb
Skrevet

Jeg klarer ikke å gi deg noe råd dessverre, men han hørtes temmelig uggen ut. Du har derimot såpass gamle barn at de må få si sin mening og, i tillegg til barnefar. Det å ta et barn helt fra faren om han er en god far og de er gjensidig ønske om kontakt kan jo fort bli til at du må flytte alene i verste fall. Er det noe du ønsker? 

Anonymous poster hash: 7aa01...98a
Skrevet

Uggen følelse = ikke gjør det. Om han krever at du skal flytte dit med barna og dra dem opp med røttene, mens han selv ikke skal ofre noe, så er han ikke verdt å samle på, spør du meg.

Anonymous poster hash: 9a694...c20
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg personlig ville ikke dratt opp røttene til ungene for en mann. (ok, har ikke vært i den situasjonen så kan ikke si 100% MEN det er i hverfall hva jeg mener). Om han tenker det er dere hadde HAN flyttet, han har ingen barn å ta hensyn til, det har DU, og det er de som burde være viktigst å ta hensyn til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...