Gå til innhold

Menn og alkohol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av et annet innlegg her. Hvor mange øl/glass vin er det snakk om når man bare skal kose seg (f.eks. mens man ser fotballkamp med kompiser eller drikker litt til maten)?

Og dere med små barn, hvor ofte er mennene deres fulle, type drar ut på byen eller på fest?

Anonymous poster hash: 12b2d...a32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har jeg ingen fotballentusiast (heldigvis hehe..) eller "kosedrikker" så akkurat det kan jeg ikke svare på. Han er ute kanskje en gang i måneden eller annehver. Da er det en fullkommen lørdagskveld med en godt beruset mann som kommer ravende hjem på natta, men det gjør meg fint lite :) 

Skrevet

1 enhet om det er til maten, et par ekstra om han ser kamp (hvilket han ikke gjør siden han hater fotball, men jeg ser for meg at det ville vært det- men da snakker vi uten unger tilstede da).

Han er aldri ute på byen, og sist han var full var vel i august ifjor. Men han rever ikke akkurat rundt da, da er det snakk om på en god snurr på en vennefest eller noe. Han er på fest hos broren idag (jeg kan ikke være med pga baby som ikke tar flaske), og vil sikkert bli ganske pussa siden det er så lenge siden sist. ;)

Som regel er vi på fest sammen, siden vi har samme vennekrets.

Skrevet

Hvis min mann drikker er som regel mellom 1/2 - 1 flaske vin. Men det er i løpet av en hel kveld og alt drikkes etter barnas sengetid.

Han drikker alkohol ca 1 gang pr mnd. Drikker seg aldri full og går aldri på byen.

Anonymous poster hash: cf229...457

Skrevet

Det hender vi tar oss et par glass vin etter barnas leggetid, men det er sjelden i grunn. Ser ikke fotball, men kosedrikking hjemme blir aldri mer enn 2 øl eller 2-3 glass vin. Vi fester sjelden, men han deltar på bursdag, jobbfest og annet hvor det blir inntatt en del alkohol kanskje 4 ganger i året.

Anonymous poster hash: 96e60...8a7

Skrevet

Trenger ikke nødvendigvis være fotballkamp altså, men når de finner på noe hyggelig med en kompis eller to uten at det er snakk om fest eller å dra ut.

Skrevet

De få gangene mannen drikker med kompiser så vet jeg ikke hvor mye det blir. Da sover han over der han er, siden vi bor langt ute i skogen. Det har skjedd 1 gang iløpet av det siste året.

Jeg derimot kan fint kosedrikke ei flaske vin en kveld :D Ikke at det heller er ofte.

Ingen av oss drar på byen lenger, det har vi ikke gjort på mange år.

Skrevet

Dere må gjerne legge til alder på mennene deres også:) Siden det ikke virker som det er så stor iver over å dra på byen.

Skrevet

Min nærmer seg 40.

Skrevet

Min er 39. Jeg svarte lenger opp i tråden. Når mannen min er sammen med kamerater utenom bursdag ol, han trener som regel med venner eller treffes sammen med barna på dagtid, så det blir lite alkohol med andre ord.

Anonymous poster hash: 96e60...8a7

Skrevet

Min er 79, vil ut hele tiden. Drikker mye:(

Anonymous poster hash: 4d821...27d

Skrevet

Han er i det minste sprek til en gamling å være da.. Du får hive han på huet og ræva ut hvis det blir for mye for deg!

Skrevet

Dytter. Vil gjerne ha mange svar:)

Gjest Antarctica
Skrevet

Min samboer tar en øl mens han lager middag han. Og en til mens han ser nyhetene. Men så blir han stupende trøtt ved 10-tia, så han rekker aldri bli full. Dette gjør han 4-5 dager i uka. Han går ikke ofte "ut med kompiser", noen ganger tar han dagsrevy-ølen ute med en kollega i stedet for hjemme. Men det er ikke ofte, max en gang i måneden kanskje? I helgene hender det vi deler en vinflaske i stedet. Her er det lurest å kjøpe flasker, de blir tomme, mens kartonger er litt juksete, da drikker man mer.

Hvorfor vil du ha mange svar? Debatt i heimen?

Skrevet

Vel, ingen debatt enn så lenge, men begynner å bli lei av å ha en mann som aldri kan finne på noe som helst med kompisene uten å drikke, og en som vil drikke hver eneste helg. I hans liv er det ikke mulig å kose seg med en øl, det ender alltid opp med en beruset mann. Han klarer ikke stoppe hvis han først har tatt tre øl feks. Vi har en datter på et år og jeg skulle ønske vi kunne ha andre planer i helger osv enn at det bare handler om at han vil på fest. Er vel vanlig at par sitter hjemme og har vennebesøk eller bare koser seg alene i helger også? Det har gått så langt at jeg ikke vet om jeg orker mer, så jeg vil gjerne høre av så mange som mulig om hva som er vanlig når det gjelder menn med familie og små barn. Jeg vil bare vite hva som er vanlig i deres hjem, og håper mange vil gi svar.

Skrevet

37 år, drikker gjerne noen øl/vin evt drinker en lørdagskveld hjemme, men blir sjelden beruset. 

Er sjelden på byen, men det hender vi har gjester hjemme, da blir det gjerne noen glass ekstra, uten at det blir fyllefest av den grunn.

Anonymous poster hash: a2630...dbe
Skrevet

Han drikker gjerne to-tre øl om han skal kose seg. Han er ute på byen ca en-to ganger i året på "fylla"...

Skrevet

2-3 øl hvis det bare er kos ( ikke så ofte det skjer..)

Fyllefest 1 gang i året kanskje. Går en sjelden gang på fest og han prøver da å ikke drikke så mye fordi han blir så dårlig..

Skrevet

1-3 øl, og aldri beruset.

Anonymous poster hash: 4bd73...ba5
Skrevet

1-3 øl, og aldri beruset.

Han er forresten 35, og går aldri på byen heller. Har barn på 5 og 8 år som går på skole og i barnehage hver dag i ukene, så da er det selvsagt  å gjøre ting som familie som prioriteres i helgene.

Skrevet

Mannen er 37 og kanskje ute en gang i mnd. Da drikker han 2-5 enheter og kommer hjem et sted imellom ikke merkbart berusa og ganske brisen. Hjemme drikker han og jeg noen ganger et glass til maten i uka og andre ganger deler vi en flaske vin i helgen (ikke hver helg).

Anonymous poster hash: a8809...78a

Skrevet

Har aldri tenkt på å telle, jeg :P

Tror aldri han har ført regnskap på mitt inntak heller.

Kjæresten min er meget sjeldent på byen. Vi koser oss gjerne hjemme med god vin og øl (når jeg ikke er gravid, altså).

Skrevet

41 år, aldri på byen, kan ta et par øl hjemme el i godt selskap. De få gangene det blir noen flere enheter er gjerne på konsert el, uten unger. Aldri full.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...