Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Dette er et litt rart spørsmål, men når skjønte dere at det var "noe" med barnet deres?? Jeg har ei jente på snart to, og har ingen mistanker om at det er noe. Men så har jeg hørt så mange historier om barn hvor ingen mistenkte noe før de var rundt fire, og at de da plutselig mistet språk feks. Derfor jeg lurer... Anonymous poster hash: 9fd01...b37
Kanutten83 Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Vi begynte å mistenke det da han var rundt 2,5 år. Da la vi merke til at han fikk flere autistiske trekk. Bl.a repeterende atferd- trykker og trykker på knapper uten å vente på reaksjonen f.eks, gikk inn i sin egen verden ofte, bablingen gikk over i montone lyder, i tillegg var det veldig viktig med rutiner og ting måtte være som det alltid har vært. Rutinene trenger ikke være like rigide nå når han er 5,5 år. Sønnen min har barneautisme, hvilket vil si at symptomene dukket opp før han var 3 år. Hvordan det er med symptomer etter fylte 3 er jeg ikke helt sikker på dessverre.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Det var faktisk barnehagen som fikk mistanke først, da hun var rundt 3 år. De la merke til at hun hadde problemer med å ta imot/oppfatte beskjeder, og at hun meldte seg litt ut og forsvant inn i sin egen verden. Hun var ikke sånn hjemme, så vi mistenkte ingenting, men det blir mer tydelig når hun har mange rundt seg og blir stresset. Men nå som vi vet om det så ser vi det godt selv også... Men språkutviklingen har vært rimelig normal. Det har ikke skjedd noen tydelige forandringer her, men trekkene blir mer og mer fremtredende (eller kanskje vi legger mer og mer merke til dem siden vi er oppmerksomme på det). Hun er 5 år nå. Anonymous poster hash: 824cf...56e
You can do it! Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Vi begynte å mistenke at ikke alt var som det skulle da gutten vår var ca 18 mnd. Vi reagerte på manglende blikkontakt, manglende språkutvikling (de få ordene han hadde lært seg forsvant), han responderte ikke på navnet sitt og virket lite opptatt av andre mennesker, repeterende adferd (brukte mye tid på å snurre på ting) bl.a. Autisme ble første gang nevnt på 2-årskontrollen på helsestasjonen. Da han var 3,5 år gammel fikk han diagnosen barneautisme og psykisk utviklingshemming.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Tusen takk for svar dere! Jeg vet virkelig ikke hvorfor dette opptar meg nå, men det må jo være utrolig trist å se barnet sitt forandre seg så mye. Jeg tenker spesielt på de som har begynt å snakke, men så mister språk og trekker seg mer og mer "inn i seg selv". Jeg skjønner at man ikke blir mindre glad i barnet sitt, og at man tilpasser seg,men likevel. Vi ønsker jo et godt liv for våre barn, og at de skal være friske og glade. Igjen- takk for dere tok dere tid til å svare!! Anonymous poster hash: 9fd01...b37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå