Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Min svigermor ble enke for 4 år siden og har etter dette også forandret litt personlighet. Hun er blitt utrolig bitter og ser for det meste negativt på livet. Hun har flere gode venninner og hun har et nært forhold til familien sin. Søsteren hennes bor rett ved henne. Hun har hobbyer som hun er på sammen med venninner og andre bekjendte. Men allikevel så er hun veldig på dette at "jeg sitter nå bare her alene jeg" , jeg er ikke interessert i og ha noe med naboene mine og gjøre " Før hun 5 minutter seiner er dødsfornermet på at ingen av naboene har invitert henne på kaffe. Vi besøker henne i vertfall minimum 2 ganger i uka. Ungene får hun ha på overnatting når hun måtte ønske. Men nå er hun fæl med og drive og planlegge ting vi kan gjøre sammen alt fra div serverdigheter og museum til bil turer og sydenturer. Hun ser på seg som "oss". Når vi sier at det feks ikke passer så blir hun sur. Nå feks så er det uaktuelt for henne og bli med oss på biltur siden vi nå har en 5 seter og vi nå nettopp har fått barn nr 3. Så nå driver hun og planlegger alt det "vi" kan finne på feks båt tur ut til en øy hvor hun mener vi kan være en uke. Når vi sa at vi skal på biltur til Kristiansand ble hun skikelig sur. For da kan jo ikke hun bli med. Vi har planer om og skaffe oss en 7 seter, men jeg NEKTER og ha med svigermor på ferier og alt annet vi planlegger og gjøre. Og jeg føler heller ikke at vi MÅ informere henne om alt vi har planer om og gjøre i sommer. Om vi feks sier at vi i går var på cafe med ungene så kommer hun med en slik tone "ÅÅÅ det ville jeg også ha vert med på, hvorfor sa dere ikke noe, jeg liker også og gå på cafe" og hun føler seg tydelig fornærmet og utenfor. Men jeg føler at vi må få gjøre slike ting uten at vi alltid skal ha dårlig samvittighet ovenfor henne, Og jeg vet at når den 7 seteren kommer i hus så kommer hun til og forvente og få bli med på det meste... Her en dagen overhørte hun en samtale der jeg og manne pratet om at til neste år så ville vi vudere og reise til syden og da sa svigermor selvsagt " da vil jeg også bli med", det var verken et spørsmål eller noe, det sier seg liksom selv at HUN skal bli med... Jeg skjønner at hun kjeder seg innimellom men hun har masse venninner så hun sitter heller ikke hjemme og kjeder seg. Men jeg vil gjøre ting med MIN familie altså mann og barn uten at hun alltid skal være med på lasset. Er det virkelig for mye og forlange ??? Orker heller ikke og komme på kant med henne. Men hva kan vi gjøre ? Mannen har heller ikke et stort ønske om og ha henne med oss overalt, men hun blir så lett fornærmet og da er hun ikke en enkel dame og forholde seg til... Anonymous poster hash: 08768...a59
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Vi reiser på ferie både med mine og mannens foreldre. Men sjelden mer enn 1 uke pr år med hver av dem. Og så henger vi ikke oppå hverandre i feriene heller, men kan feks gjøre litt forskjellig på dagtid og møtes til middag. Anonymous poster hash: d8a67...470
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Hva med å komme henne i forkjøpet? Planlegg en langhelg et sted og spør om hun vil være med på den turen og så kan dere ha resten av ferien alene. Hvis hun ønsker å være med på hele ferien, så sier dere forsiktig at dere skal jo til xxx med henne, så derfor ønsker dere å dra til yyy, bare dere. Anonymous poster hash: c5a3c...3ff
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Er mannen din ene barn, hvis ikke bør jo søsken ta "sin del av lasset"... Ellers har jeg en lignende svigermor, og jeg skjønner deg godt. Noen trives jo med "storfamiliemodellen" men jeg er ikke en sånn person. Heller ikke min mann. Sakte men sikkert har svigermor her tatt poenget og vi får nå litt mer privatliv. Og så har hun fortiden kjæreste, det hjelper jo også Så det kan jo kanskje være en ide med kontaktannonse, hehe:) Anonymous poster hash: 360bd...b51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå