Gå til innhold

Han betaler henne for å kle av seg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere dette... Han er 9 år, og har filmet på telefonen sin. På den ene filmen skal han absolutt ha henne til å ta av seg trusa, og han prøver å betale henne med godteri for å gjøre det. Jeg vet ikke om hun gikk med på det til slutt, men jeg tror ikke det.

Jeg slettet filmen og inndro telefonen for 1 uke.

Er slikt normalt? Jeg husker jo at jeg også var nysgjerrig og vi lekte doktor og undersøkte hverandre, men får så dårlig følelse her, kanskje spesielt fordi han prøver å kjøpe henne, og fordi han filmer...

Hvordan hadde dere reagert? Velger å være anonym nå, i tilfelle noen skulle vite hvem jeg er...

Anonymous poster hash: cdce9...f96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Henne er altså lillesøster på 7 år...

Skrevet

Røde varsellamper bør tennes... Det er ikke usannsynlig at gutten blir utsatt for overgrep! Både med tanke på å lokke med godteri og filmingen vil jeg si er ting han ikke finner på helt av seg selv.

Anonymous poster hash: 80a5f...c64

Skrevet

Jeg ville tatt en prat med gutten og prøvd å fiske fram hvor han har disse ideene fra. På en rolig og fin måte selvfølgelig, ikke anklagene! Få han til å føle seg trygg på at han uansett kan fortelle alt til deg og at ingen voksne har lov å filme nakne barn eller ta di på tissen osv.

Anonymous poster hash: 80a5f...c64

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Det kan være helt uskyldig, unger i den alderen kan være ganske nysgjerrige og ser ikke alltid hva som er rett eller galt, og det er vel heller ikke helt uvanlig med at "dersom du gjør det for meg, så skal du få dette av meg.  Men det kan også være at det kan ligge andre ting bak, og hvor har han fått ideene fra? 

Begge deler krever en alvorsprat - ikke en sint prat, men en skikkelig prat om hvorfor og hvorfor ikke på en god og trygg måte.  Og samtidig er det vel tid for en ordentlig prat med både søster og bror om hvordan de skal forholde seg til sine egen og andres kropper, hva de skal tillate og hva som ikke er tillatt og ikke minst gjøre de trygge på at de alltid kan fortelle alt til deg uansett hva andre sier.

Skrevet

Vær veldig oppmerksom fremover, for dessverre er det fryktelig mange barn som har blitt misbrukt av sine storesøsken...

Anonymous poster hash: ff092...324
Skrevet

Jeg husker da jeg var 5-6år. Min bror var 7år eldre enn meg og ga meg penger for å smøre musa mi med håndkrem.

Så uvanlig er det vel ikke selv om det er ubehagelig for lillesøster.

Anonymous poster hash: 7c83b...eec

Skrevet

Dette er da bare en moderne måte å gjøre det på? Jeg fikk da og "betalt" for å vise frem min, og hadde vi hatt dagens teknologi hadde det sikkert vært filmet også. Vi lekte alt mulig, det betyr ikke at vi ble utsatt for overgrep. For isåfall har flertallet av mine venner blitt det...

Anonymous poster hash: 5f9e4...94d

Skrevet

Uff, jeg reagerer mer på at han prøvde og "kjøpe" henne enn at han filmet det. Mine brødre kjøpte meg, og det stoppet ikke med avkledning. Dette må du ta tak i med engang, så det ikke utarter seg

Anonymous poster hash: 85358...ff4
Skrevet

Hadde inndratt den telefonen mer enn 1 uke for å si det slik. Hadde også vert veldig obs fremover og tatt en alvorsprat med han!

Anonymous poster hash: 336ab...e19
Skrevet

Dette ville jeg ihvertfall tatt tak i. Det trenger absolutt ikke være noe, men det kan også være, så viktig å få nøstet opp i det!

Skrevet

Dette er da bare en moderne måte å gjøre det på? Jeg fikk da og "betalt" for å vise frem min, og hadde vi hatt dagens teknologi hadde det sikkert vært filmet også. Vi lekte alt mulig, det betyr ikke at vi ble utsatt for overgrep. For isåfall har flertallet av mine venner blitt det...

Anonymous poster hash: 5f9e4...94d

Likevel er det veldig mange som har blitt misbrukt av eldre søsken. En tråd her inne for en tid tilbake viste at det var sjokkerende mange bare her som hadde opplevd det. Og det begynte slik HI beskriver, for så å utarte.

Og selv om barn ofte leker slike leker, og det i de fleste tilfeller er uskyldig, så skal de også lære seg å respektere andres kropper og intimgrenser, å sette grenser for seg selv, og å ikke tvinge eller lure noen til å gjøre ting de ikke ønsker.

Denne gutten er 9 år, han er gammel nok til å burde vite at dette ikke er helt greit. Og han er eldre enn søstra, dermed er han i et slags maktiforhold overfor henne, han har overtaket, det er ikke to likestilte barn som gjør dette sammen.

Anonymous poster hash: ff092...324

Skrevet

Jeg setter stor pris på alle svarene her, og føler at jeg ikke er helt på jordet. Tusen takk. Jeg følte at jeg klarte å holde meg rolig da jeg snakket med han, følelsen av hysteri kom heller etterpå, da jeg fikk tenkt igjennom litt... Skal ta en prat med de begge to om hvem som bestemmer over hvilken kropp.

Tusen takk igjen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...