Gå til innhold

Noen som bruker angelsounds dopler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å bestille. Er den bra ?

Anonymous poster hash: 23d24...8ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden både lege og jordmor fraråder det velger jeg å la være.... Er jo et "ekkolodd" som sender lydbølger inn til barnet og fanger de opp igjen når de kommer tilbake, mange mener dette er forstyrrende for barnet og at det kan skade utviklingen av bl.a hørselen. Er lite forskning på dette, ingen som viser skade, men heller ingen som viser at det er uskadelig.

Anonymous poster hash: 73f88...1f5
Skrevet

Jeg har brukt den. Kjøpte den i uke 12 og den har hjulpet meg når jeg har vært engstelig.

Men vet at den ikke vil virke på alle da. Så er forsiktig med å anbefale den.

Skrevet

Det er vel ikke skadelig å bruke den en gang i uka? Folk sier jo så mye forskjellig da. Skulle gjerne hatt en sånn, går jo rundt å er konstant bekymra... Men vil ikke bruke det om det kan skade barnet.

hi

Skrevet

Jeg har brukt den maks fem seks ganger, og tror ikke det er mer skadelig enn de som faktisk blir fulgt opp med ul og doppler hos lege ganske ofte :)

Jeg kjøpte den for å føle meg tryggere, og det gjorde jeg. Lyttet aldri lenge, bare ville høre at det var lyd :)

Skrevet

Jeg har brukt den maks fem seks ganger, og tror ikke det er mer skadelig enn de som faktisk blir fulgt opp med ul og doppler hos lege ganske ofte :)

Jeg kjøpte den for å føle meg tryggere, og det gjorde jeg. Lyttet aldri lenge, bare ville høre at det var lyd :)

Jeg bestilte en nå :) Kommer ikke til å bruke den ofte , men er greit å kunne ha muligheteen til å lytte etter hjerte,når bekymringen kommer snikende ;)

hi

Skrevet

Jeg bestilte en nå :) Kommer ikke til å bruke den ofte , men er greit å kunne ha muligheteen til å lytte etter hjerte,når bekymringen kommer snikende ;)

hi

Ja helt enig :)

Det beste for både mor og barn er jo at mor er trygg og rolig. Kan virkelig ta på å ikke vite noe og bare engste seg.

Finnes jo sikkert de som misbruker den daglig, og det er nok heller de som evnt kan lage skade på foster. Nå kjenner jeg jo liv hver dag, uke 21 så har ikke brukt den på flere uker :) men kjekt å ha.

Skrevet

Det siste nye her inne at hjertet til babyen koker av å bruke doppler hehe.... Alt med måte sier jeg ;)

Anonymous poster hash: d134a...9e1

Skrevet

Det siste nye her inne at hjertet til babyen koker av å bruke doppler hehe.... Alt med måte sier jeg ;)

Anonymous poster hash: d134a...9e1

ja hehe fikk med meg det. Nå skal jeg koke babyen min ;)

hi

Skrevet

Jeg kjøpte den og har brukt den noen ganger før jeg kjente så mye bevegelser :) Ikke snakk om mange ganger nei, og har begrenset det sånn at jeg ikke har prøvd to dager på rad f.eks. Oftest 1 uke mellom. Nå er det kjempelenge siden jeg har brukt den.

Anonymous poster hash: 8590f...d8c
Skrevet

Jeg har brukt den. kjøpte den fordi jeg har morkaka foran og ble beskymret for at jeg ikke kjente liv.

Fant ikke hjertelyden før uke 24/25 men hørte bevegelser fra uke 19 :) 

Skrevet

Har brukt den både i dette svangerskapet og forrige, pga habituell abort. Veldig greit for å slippe å være bekymret frem til jeg kjenner liv. Brukte fra ca uke 10 til jeg kjente daglig liv, max 2 ganger i uka. Dattera mi på 17 mnd hører godt :)

Det er så vidt jeg vet ikke sånn at man offisielt fraråder bruk av doppler. Enkelte helsepersonell har gått ut og sagt at dette ikke er bra, men med mindre jeg har gått glipp av noe helt nytt så er ikke dette støttet av forskning, og man har ingen vitenskapelig bakgrunn for å fraråde bruk av doppler.

For min del tror jeg det var greit å bruke det, babyen har ikke godt av en nevrotisk mamma heller ;) men jeg har altså begrenset bruken for sikkerhets skyld ned til max to ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...