Gå til innhold

Navelen til baby? Er dette normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg frykter at dette er brokk, men vil høre om andre også har opplevd dette. Skal på 6 ukers kontroll til uka så kommer jo til å få det sjekket da.

Navelen til gutten min buler litt utover fra kroppen og når han anspenner seg, f.eks gråter så buler den enda mer og blir hard. Den er ellers bløt.

Er det dette som er brokk eller er det normalt? Navelen til datteren min var iallefall ikke slik...

Virker ikke som det plager han eller noe slikt, ingen smerter.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kommer vel ann på hvordan den ble klippet tror jeg. Sønnen min har og utovernavle, og har sett flere som har det

Skrevet

Det kan være navlebrokk. Min nr 2 hadde det, ble kjempe stort og ekkelt, men forsvant igjen etter noen måneder. Så lenge det ikke er hardt hele tiden, eller han ikke har vondt, så ser de det an. Navlebrokk er visst ikke så uvanlig.

Skrevet

Det er nok et lite brokk:) Kommer nok til å gå over etterhvert. Min har også sånn og han er 14 mnd, men det har blitt bedre. Om det ikke blir bedre er det en smal sak å operere:)

Anonymous poster hash: 60f93...785
Skrevet

Jeg har det forsåvidt selv også. Fikk det de siste 10 ukene av svangerskapet og nå etter 14 mnd har jeg det enda. Er en svakhet i bukveggen der tarmen buler ut. Gjør tidvis vondt så skal operere det etter neste fødsel om 7 mnd:)

Anonymous poster hash: 60f93...785
Skrevet

Takk for svar :)

Får håpe det går over av seg selv da. Vet ikke hvordan det er å operere itilfelle jeg, men tanken på å operere en liten kropp skremmer meg :S

Husker samboer opererte lyskebrokk for noen år siden og det var ganske ille med masse smerter i flere uker etterpå...

Skrevet

Ligger mange bilder av det på nett, dette f.eks

pl-3-36-1_4.jpg

Noen har en stor brokk, andre en liten. Nevøen min hadde en som var større enn den på dette bildet og den gikk tilbake av seg selv, trengte ikke operere...

Anonymous poster hash: 3946f...e23
Skrevet

Navlebrokk går som regel over av seg selv. Hos jenta mi var det borte lenge før hun var 1 år. Legen sa til meg at de kun opererte dersom ungen fortsatt hadde brokket rundt 4 års alderen.

Skrevet

Navlen til jentungen her også bulet utover om hun skrek, så hun ble nærme at bortskjemt ettersom jeg hadde en overbevisning om at hun ville gråte på seg navlebrokk. Men det gjorde hun altså ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...