Gå til innhold

Svigermor kopierer alt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tolerert mye når det kommer til svigermor, første gang hun var hjemme hos oss kopierte hun alt fra gardiner til dill dall. Så neste gang vi dro på besøk fikk vi sjokk, men ok jeg brydde meg ikke så mye om det, får vel ta det som et godt tegn. også har det vært mye mye mer etter dette.. men i alle 7 årene jeg og min kjære har vært sammen har jeg brukt en parfyme til hverdags, som jeg føler er veldig meg. Hun har alltid sagt ååå så godt du lukter.

Så nå kom hun hjem fra ferie og har kjøpt akkurat denne parfymen, min hverdags parfyme... Er ikke det litt feil? At en dame på 50 skal lukte den samme som sin svigerdatter i 20 årene? Overreagerer jeg?

Kjæresten min ble veldig irritert, han vil ikke akkurat at moren skal lukte det samme som kjæresten sin...

Anonymous poster hash: a86b0...f9d

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Du tuller? Mamma bruker en kjempegod parfyme som jeg har veldig lyst på. Har tidligere og kjøpt samme parfyme som henne fordi det lukter godt, men har aldri erfart at vi lukter det samme av den grunn...

Skrevet

Min mor er litt lik. Viss jeg liker en parfyme så SKAL hun kjøpe den, og skal ha samme ting i huset osv... Plagsomt synes jeg! Hun er jo 60 og jeg 30 så litt forskjell bør det vel være!?

Anonymous poster hash: 6acd3...0c3

Skrevet

For meg er lukt veldig personlig, så ser hva du mener. Det utallige ande gode parfymer der ute.

Skrevet

Ja, det bør ha noe å si, en lukt for en 30 åring eller en 20 åring syns jeg ikke en på 50/60 skal bruke.. Men nå har det jo seg slik at en lukt som lukter kjempe godt på deg kan lukte dårlig eller annerledes hos andre:)

Skrevet

Ser ikkje problemet, ho likar tydeligvis din smak. Om de ikkje har same folka pp besøk til stadighet er det vel ikkje krise med like gardiner? Og parfyme luktar ikkje likt på dykk vil eg tru..

BTW: Eg kjøpte nettopp same parfyme som svigermor ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Alle bærer parfymer forskjellig! Om hun har «ventet» i syv år før hun kjøpte denne parfymen vil jeg ikke si at hun kopierer deg. Det som selges i butikk er jo fritt fram for alle å kjøpe. Men jeg kan være enig med deg i at det er litt spesielt (og sikkert irriterende) at hun kjøper akkurat samme interiør som deg, selv om det jo må kunne ses på som et kompliment ;)

Skrevet

Skjønner problemet, men hun tenker vel ikke over at det skal ha noe å si.. Prøv å ta det som et kompliment ;)

Anonymous poster hash: f9b1c...acf
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

For meg er lukt veldig personlig, så ser hva du mener. Det utallige ande gode parfymer der ute.

Det vil si at du ikke vil at noen i din omgangskrets bruker samme parfyme som deg? Hvordan håndhever du dette?

Lukt ER personlig, nettopp derfor vil ingen parfymer lukte det samme på to ulike mennesker.

Skrevet

Ser virkelig ikke problemet!

Moren min er 69 og jeg er 33.Hun bruker en spesiell parfyme som passer henne godt, og jeg har brukt samme parfymen siden tenårene som er veldig "meg".

Her en dag hadde mamma kjøpt med samme parfyme til meg som til seg selv, men på meg luktet den ikke godt så hun fikk beholde den selv ;)

Det er nemlig sånn med parfymer at den gjerne lukter forskjellig på folk. Så det er ikke sikkert du og svigermor lukter likt. Og forresten, man kan da ikke nekte noen å kjøpe samme parfyme som oss bare fordi de er mye eldre enn oss. 

Ang interiør så skjønner jeg du syns det er litt snodig, men ta det heller som et kompliment. 

Anonymous poster hash: 9d1d7...4e1
Skrevet

Er det copyright på parfymer nå?

Skrevet

Ja men det er først nå de siste mnd at hun har kommentert parfymen mye og til og med kjøpt samme jakke, topper, bukser, og sko som meg... Er ikke det at jeg har rett på noen som helst parfyme, men bare litt prinsipp sak, kan ikke jeg få ha lukten min? Ha noe som er litt mitt?

Nå må det sies at jeg også er i 5 mnd og full i hormoner så irriterer meg gjerne mer over ting nå enn ellers :-p

Skrevet

Ja men det er først nå de siste mnd at hun har kommentert parfymen mye og til og med kjøpt samme jakke, topper, bukser, og sko som meg... Er ikke det at jeg har rett på noen som helst parfyme, men bare litt prinsipp sak, kan ikke jeg få ha lukten min? Ha noe som er litt mitt?

Nå må det sies at jeg også er i 5 mnd og full i hormoner så irriterer meg gjerne mer over ting nå enn ellers :-p

Ok, når ho også kopierar kleda blir det i overkant, einig i det..

Du har to valg; fortelle ho at du ikkje likar det eller lat det vere. Eg trur eg hadde gjort det siste, i og med at ho ganske sikkert ikkje gjer det for å vere slem. Ho er jo litt søt også, på ein bakvendt måte..

Skrevet

Jeg har tolerert mye når det kommer til svigermor, første gang hun var hjemme hos oss kopierte hun alt fra gardiner til dill dall. Så neste gang vi dro på besøk fikk vi sjokk, men ok jeg brydde meg ikke så mye om det, får vel ta det som et godt tegn. også har det vært mye mye mer etter dette.. men i alle 7 årene jeg og min kjære har vært sammen har jeg brukt en parfyme til hverdags, som jeg føler er veldig meg. Hun har alltid sagt ååå så godt du lukter.

Så nå kom hun hjem fra ferie og har kjøpt akkurat denne parfymen, min hverdags parfyme... Er ikke det litt feil? At en dame på 50 skal lukte den samme som sin svigerdatter i 20 årene? Overreagerer jeg?

Kjæresten min ble veldig irritert, han vil ikke akkurat at moren skal lukte det samme som kjæresten sin...Anonymous poster hash: a86b0...f9d

Ja jeg er sjokka. Tror parafyme industrien må lage ein til alle kvinnene i verden og husk ingen like.

Anonymous poster hash: 1261b...95e

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hvis du er gravid kan det faktisk være lurt å unngå parfymen, søsteren min «mistet» to av sine favorittparfymer fordi hun fikk stygga på dem etter å ha brukt dem i svangerskapet ;)

Jeg skjønner godt at det føles invaderende hvis hun kjøper samme klær, interiør og slikt, men som enkeltstående eksempel er ikke parfymen en big deal. Da er det jo mye mer synlig og påfallende at hun kjøper samme klær.

Du får gå til innkjøp av noen grelle antrekk som du vet ikke er hennes smak, så får dere i hvertfall en latter neste gang hun dukker opp i samme klær :P

Skrevet

For meg er lukt veldig personlig, så ser hva du mener. Det utallige ande gode parfymer der ute.Anonymous poster hash: a86b0...f9d

Det vil si at du ikke vil at noen i din omgangskrets bruker samme parfyme som deg? Hvordan håndhever du dette?

Lukt ER personlig, nettopp derfor vil ingen parfymer lukte det samme på to ulike mennesker.

Er ikke det som er poenget mitt. Jeg har ikke lagt veto på en parfyme. Men når man har en svigermor som kopierer alt, så blir jeg lettere irritert..

Skrevet

Hvis du er gravid kan det faktisk være lurt å unngå parfymen, søsteren min «mistet» to av sine favorittparfymer fordi hun fikk stygga på dem etter å ha brukt dem i svangerskapet ;)

Jeg skjønner godt at det føles invaderende hvis hun kjøper samme klær, interiør og slikt, men som enkeltstående eksempel er ikke parfymen en big deal. Da er det jo mye mer synlig og påfallende at hun kjøper samme klær.

Du får gå til innkjøp av noen grelle antrekk som du vet ikke er hennes smak, så får dere i hvertfall en latter neste gang hun dukker opp i samme klær :P

Ja, ser at folk er uenig, er til vanlig ikke så opptatt av det men det bare toppet alt som har skjedd.. Er vel ikke parfymen i seg selv som er problemet:-p

Skrevet

Mamma bruker å "kopiere" meg. Enkelte klesplagg, sko, kosmetikkprodukter, parfyme, kopper og glass, o.l. Jeg syns bare det er morsomt. Syns det er koselig at mamma liker smaken min. Jeg er jo veldig glad i mammaen min :) Hadde kanskje følt at det var litt annerledes dersom svigermor kopierte meg, men det hadde jo vært koselig det også. Min svigermor er litt eldre enn mamma, så vi to har litt forskjellig smak (heldigvis). :)

Anonymous poster hash: 14a3a...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...