Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Noen som har tatt laserbehandling for nærsynthet/skjeve hornhinner? I så fall, hvilken klinikk brukte du, hva var prisen og viktigst av alt: har du hatt komplikasjoner etterpå? Anonymous poster hash: 42088...484
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Tok for en del år siden. Skulle ha Lasik. Dessverre mislyktes de på øye nr to. Vakuumet falt av og de skar tvers gjennom hornhinna. Måtte la såret gro noen måneder. Etterpå tok jeg Lasek på dette øyet. Ble til slutt bra, litt langsynt på ene øyet, men ikke noe jeg legger merke til selv enda. Er veldig glad for at jeg gjorde det! Anonymous poster hash: 5a312...104
DaTuMa Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Alle jeg kjenner som har tatt laser har måttet begynne med briller igjen etter få år. De har sikkert lavere styrke enn hvis de ikke hadde operert, men kjedelig å betale 30.000 og måtte begynne med briller igjen innen 5 år. Jeg ville ikke gjort det.
Hewe Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Jeg tør rett og slett ikke, og syns det er helt greit å bruke briller
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Alle jeg kjenner som har tatt laser har måttet begynne med briller igjen etter få år. De har sikkert lavere styrke enn hvis de ikke hadde operert, men kjedelig å betale 30.000 og måtte begynne med briller igjen innen 5 år. Jeg ville ikke gjort det. Det er vel 7-8 år siden jeg tok laser. Har ikke måttet begynne med briller igjen og kjenner ingen andre som har måttet det heller. Anonymous poster hash: 5a312...104
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Takk for gode svar!! De som har begynt med briller igjen, er det fordi synet har fortsatt å forandre seg? Eller pga aldersnæsynthet? Noen som har begynt med linser etterpå? Anonymous poster hash: 42088...484
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Du som tok for 7-8 år siden, er du fornøyd? Har du hatt noen plager i etterkant? Anonymous poster hash: 42088...484
DaTuMa Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Takk for gode svar!! De som har begynt med briller igjen, er det fordi synet har fortsatt å forandre seg? Eller pga aldersnæsynthet? Noen som har begynt med linser etterpå? Anonymous poster hash: 42088...484 [/quote ] De jeg kjenner som har måttet begynne med briller igjen har en alder mellom 28-40 år. De har klart seg fint noen år men så har det gradvis blitt dårligere igjen.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Jeg er 39 år og laserkorrrigerte nærsynthet og skeive hornhinner med lasik-metoden for 11 år siden. Mitt syn er fremdeles helt perfekt, hadde en synstest i fjor og alt var 100%. Jeg har fått litt tørrere øyne og dårligere nattesyn etter operasjonen, men det er det definitivt verdt. Jeg er veldig glad jeg gjorde det. De kan selvfølgelig ikke garantere at synet ditt ikke vil forandre seg senere, det er helt vanlig at synet forandrer seg gjennom livet så om du har et syn som gradvis blir dårligere vil jo det skje også om du laseropererer. Dvs at om du uansett ville gått opp 0.5 i styrke i løpet av de neste to årene vil jo det skje også om du tar en operasjon. Har en venninne det skjedde med, hun måtte begynne med lesebriller 3 år etter operasjonen og nå 9-10 år etter bruker hun briller hele tiden (styrke på rundt 1). Men de skeive hornhinnene er rettet opp og vil aldri bli skeive igjen, så om du trenger briller senere vil det jo være mye billigere briller enn du har i dag. Kanskje holder det å kjøpe en billig lesebrille med styrke 0,75 på Nille... De anbefaler jo at synet ditt har vært helt stabilt i minst 2 år, det forminsker sjansen for at synes ditt forandrer seg i årene etter operasjonen. Men noen garanti får du ikke, så det er en sjanse du bare må ta. Jeg har vært veldig heldig sånn sett. Anonymous poster hash: 2d6c9...5a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå