Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 Hvordan fungerer dere i hverdagen dere med høy IQ? Fungerer dere også godt sosialt? Hva regnere dere for høy IQ? Anonymous poster hash: bb9ba...53a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #2 Skrevet 22. juni 2013 Vet ikke om det er så veldig høyt akkurat, men har 130. Fungerer middels sosialt sett, stort sett under normalen tipper jeg. Liker bøkene mine bedre enn folk desverre:) Anonymous poster hash: e816d...760
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har også rundt 130. Fungerer ikke i det hele tatt sosialt, skulle gjerne vært middels på begge områder i stedet. Anonymous poster hash: 259dd...73a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 135 og 133 her på de to testene jeg har tatt (den nasjonale testen for noen år siden, og mensatest). Fungerer bra sosialt sammen med andre på samme nivå ikke alltid like bra med andre, men har lært meg å justere meg sosialt slik at folk ikke synes jeg er rar. Fungerer veldig godt på jobb, men hadde under middels karakterer på skole/universitet fordi jeg lærte meg fort å bli lat på skolen, siden jeg lå flere år foran de andre faglig og behøvde ikke løfte en finger for å forstå ting. Veldig synd at det ikke ble litt mer tatt tak i, jeg kunne ha fått litt ekstra utfordringer og dermed lært meg å jobbe hardere... Har høy EQ og er ikke bekymret for asperger, om det er det du tenker på Anonymous poster hash: 0fee3...1f5
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Ang. asperger har jeg aldri vært utredet, men kunne nok krysset ut en god del på et evnt. skjema:p Folk synes nok jeg er rar, men det får de bare gjøre. Anonymous poster hash: e816d...760
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Jeg er psykolog og ble testet av medstudent, skåret da 135. Siden tester var litt uerfaren er tallet selvfølgelig ikke 100% pålitelig. Fungerer bra sosialt. Anonymous poster hash: 024d8...f72
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har høy EQ og IQ er testet til mellom 135 og 140. Jeg synes de fleste mennesker jeg snakker med er noe enkle, men justerer heller ordbruk etter hva jeg tror de evner å forstå. Jeg har noen få nære venner og har nok med dem i grunn. Jeg var litt enstøing i ungdomstiden men mistenker det kan være pga store vansker i familien og voldtekter. Foretrekker mennesker framfor bøker i hvertfall Nysgjerrig på hvordan andre fungerer da det ble snakk om IQ og EQ i aspergertråden. Anonymous poster hash: bb9ba...53a
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Målt til 130, fungerer veldig bra sosialt men foretrekker noen utvalgte på mitt eget nivå. Anonymous poster hash: 64e9e...3e1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Beklager å måtte si det, men dere som sier at dere fungerer bra sosialt og så sier at dere foretrekker folk på eget nivå f.eks., det er da virkelig ikke å fungere bra sosialt! Anonymous poster hash: 024d8...f72
Gjest sug lut Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Beklager å måtte si det, men dere som sier at dere fungerer bra sosialt og så sier at dere foretrekker folk på eget nivå f.eks., det er da virkelig ikke å fungere bra sosialt! Anonymous poster hash: 024d8...f72 At noen i praksis sier "jeg kan godt omgås DEG på en sosialt adekvat måte men foretrekker smartere folk fordi det gir meg mer" er kanskje vondt å svelge, men likefullt sannheten for mange.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Både min samboer og jeg har begge scoret høyt på IQ-tester. Jeg ligger på rundt 140 og min samboer har resultater på opp mot 160. Vi fungerer bra sosialt og omgås folk vi synes er hyggelige. I vår omgangskrets har vi mange ulike folk i svært forskjellige yrkesgrupper med ulik bakgrunn: selgere, butikkmedarbeidere, forskere, kunstnere, pedagoger, negldesignere, diverse håndverkere, dagdrivere, skribenter etc. Vi er lite opptatt av hvilket "nivå" våre venner ligger på, men vektlegger at de er hyggelige å være sammen med Anonymous poster hash: 6a1d2...9ad
Gemini77 Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Målt på tre tester til 138 men føler meg absolutt ikke noe anderledes enn andre annet enn at jeg liker bøker og fakta. Men er vanlig sosial og sliter ikke med det sosiale.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Fungerer bra sosialt! Det har vel med livserfaring å gjøre, har reist mye, bodd flere steder i utlandet, møtt mange forskjellige mennesker. Da lærer man mye om sosiale koder. Men som noen andre sier trives jeg også stort sett best med folk på mitt eget nivå. Føler vi forstår hverandre bedre. Anonymous poster hash: cbc57...d4f
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Har 130. Som barn fungerte jeg dårlig sosialt. Bedre etter jeg ble voksen. Men har få venner. Har en tendens til å snakke uten filter og det skremmer bort folk. Kan bli oppfattet som bitchy til tider uten å mene det. Fordi jeg ikke skjønner at folk ikke tåler sannheten rett frem til enhver tid. Anonymous poster hash: 15eed...adb
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Har 130. Som barn fungerte jeg dårlig sosialt. Bedre etter jeg ble voksen. Men har få venner. Har en tendens til å snakke uten filter og det skremmer bort folk. Kan bli oppfattet som bitchy til tider uten å mene det. Fordi jeg ikke skjønner at folk ikke tåler sannheten rett frem til enhver tid. Anonymous poster hash: 15eed...adb Skulle tro du beskrev meg.... Jeg har 142. Anonymous poster hash: 62b61...aa1
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 Jeg er ikke smartere enn andre og temmelig håpløs i noen tilfeller (gymnas matte med xer og yer og formler for eksempel. ..) men jeg scorer over 130 på mensa sine tester, både den norske og den engelske. Jeg har høy språkforståelse, snakker 6 språk og sterk logisk sans. Synes iq gir ett veldig ensporet bilde av intelligens. .. Anonymous poster hash: 94458...f33
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Har 130. Som barn fungerte jeg dårlig sosialt. Bedre etter jeg ble voksen. Men har få venner. Har en tendens til å snakke uten filter og det skremmer bort folk. Kan bli oppfattet som bitchy til tider uten å mene det. Fordi jeg ikke skjønner at folk ikke tåler sannheten rett frem til enhver tid. Anonymous poster hash: 15eed...adb Skulle tro du beskrev meg.... Jeg har 142. Anonymous poster hash: 62b61...aa1 Meg og!! Jeg fungerer greit sosialt, men har en tendens til å like mitt eget selskap best. Det kan og være frustrerende å være sammen med "enkle" mennesker, da de gjerne ikke ser sammenhenger og løsninger på lik linje med meg. Samtidig har jeg ikke overveldende store kunnskaper om så mye, mer "litt om alt-viter". Anonymous poster hash: 028a6...44f
**venter** Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Har 130. Som barn fungerte jeg dårlig sosialt. Bedre etter jeg ble voksen. Men har få venner. Har en tendens til å snakke uten filter og det skremmer bort folk. Kan bli oppfattet som bitchy til tider uten å mene det. Fordi jeg ikke skjønner at folk ikke tåler sannheten rett frem til enhver tid. Anonymous poster hash: 15eed...adb Skulle tro du beskrev meg.... Jeg har 142. Anonymous poster hash: 62b61...aa1 Meg også, selv om jeg ikke er høyere enn 126-130. Har vært mål flere ganger fra før skolestart og frem til i dag. Er vondt å såre folk uten at jeg mener det.... Jeg kjenner meg også igjen i hun som skrev at hun til tross for IQ ikke gjorde det bra på skolen. Man lærer fort å bli lat på grunn/vidergående- skole om man lett ser sammenhenger. På uni. har jeg slitt fordi jeg ikke er vant til å måtte lese meg til gode karakterer. Er ikke utredet for asbergers, men tviler på at jeg passer inn, om det er det du er ute etter. Jeg har mer enn stor nok empatifølelse og har ikke noe spesielt høy kunnskap innen noe spesielt felt, det er mer fordelt.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Tenker ikke at dere da har aspergers, tenkte heller andre veien- at det tidvis kan være vanskelig å passe inn med høy IQ. Jeg passer ikke inn i min egen familie en gang. Men ute blandt jevnbyrdige går det bra. Samtidig synes jeg andre har trivielle problemer- men er bevisst på at det de anser som et stort problem kan være det største problemet de har hatt å stri med. Som barn gikk det greit sosialt sett, men som ungdom og ung voksen var det vanskelig å passe inn. Anonymous poster hash: bb9ba...53a
PintSizedDictator Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 Tviler på at jeg hadde endt opp med et høyt resultat i en slik test. Jeg blir sliten i hodet etter bare to-tre oppgaver. Spesialt de "hvilken figur er neste?" etc. Jeg fungerer veldig bra sosialt, så får det heller være at jeg bare kan litt om det meste.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #21 Skrevet 22. juni 2013 Hvor måler dere IQ? Anonymous poster hash: 9decf...4af
Galskapens overhode Skrevet 22. juni 2013 #22 Skrevet 22. juni 2013 Finnes diverse tester på nett, noen er testet av psykologer, andre har tatt tester ved div institusjoner.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #23 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har ca 135 i IQ, men vet ikke helt om jeg vil karakterisere det som høy... Jeg fungerer bra sosialt, har alltid hatt mange venner, men de siste årene har dessverre mange av vennskapene gått over til å bli bekjentskap, pga at jeg har vært mye sliten pga press på jobb, og hjemmebane. Er nå på vei opp igjen, og håper å få bygget opp relasjonene skikkelig igjen. Jeg har overhodet ingen problemer med de sosiale kodene, men er nok over gjennomsnittet sjenert, og åpner meg derfor ikke så lett. Anonymous poster hash: 6fba5...e11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå