MammantilNurket Skrevet 22. juni 2013 #1 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Terminen (dvs.dato for KS) nærmer seg meg stormskritt og folk spør meg om jeg ikke er "lei av" å være gravid. Det er jeg ikke. Jeg elsket å være gravid! Jeg er supergod på å være gravid! Jeg kler å være gravid. Føler meg som inkarnasjonen av fruktbarhet og kvinnlighet. Jeg bare elsker oppmerksomheten som følger med magen og koser meg med å svare på spørsmål fra små gamle damer: "Ja, det er like før nå", "Dette er vår første", "Det er en liten gutt", "Vi gleder oss såååå masse". Jeg synes det er herlig å sprade (eller "strutte" som Kjæresten sier) rundt med mage, smile tilfreds for meg selv og stryke på magen, kjenne på babyspark. Joda, litt hoven i føttene, skranglete bekken, trett og frustrert over at preggissklær kommer i dølle farger (grått, mørkblått, sort og mer grått), men bortsett fra det føler jeg meg bra (så lenge jeg kan sove to timer på ettermiddagen og sitte med bena høyt ... hehe). Lurer på om jeg har et snev av den "gløden" folk snakker om. Gleder meg og lengter så klart til Nurket melder sin ankomst. Kan ikke vente med å amme, stelle, bade og trille tur (og drikkebobbliss igjen), men lurer litt på om jeg kommer til å savne å være gravid http://m.youtube.com/watch?v=tJRzBpFjJS8 Endret 22. juni 2013 av MammantilNurket
blirdafem:-) Skrevet 22. juni 2013 #3 Skrevet 22. juni 2013 Godt å høre at du koser deg!:-) Bra for både deg og babyen din det. Jeg har det som mange motsatt,misliker sterkt å være gravid...men noe har det jo for seg,da dette er tredje(og selvfølgelig siste) gangen;-) Ha en strålende lørdag videre:-):-)
Håper<3 Skrevet 22. juni 2013 #4 Skrevet 22. juni 2013 Sikkert bra å være forberedt på å savne magen ja. Jeg telte dagene til svangerskapet var over og tenkte at dette var noe jeg aldri skulle gjøre igjen, men fra det tok ikke mer enn en uke før jeg savnet det er være gravid.Nyt de siste dagene og kos deg!
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Jeg savnet innimellom å være gravid, dvs skulle ønske jeg kunne putte ungen inn igjen slik at det ble stille i noen minutter
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har vært sliten og lei alle mine 3 svangerskap, men likevel savner jeg skikkelig å være gravid. Det er helt magisk:) Så ja, du blir nok å savne det:) Anonymous poster hash: 0c712...90f
☆☆☆ Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Du kan få vere surrogatmor om vi skulle finne på å ønske oss fleire i framtida, likte ikkje å vere gravid første gongen og hatar det rett og slett denne gongen.. Heldigvis er det verdt det når det er over
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 22. juni 2013 #8 Skrevet 22. juni 2013 Jeg har ikke savnet å være gravid, i hvertfall ikke gravidmagen. Absolutt hater ikke å kunne bøye seg for å knyte på seg sko osv...men jeg hører det er mange der ute som savner å være gravid, noen litt i overkant. Men da tror jeg også det kan ha litt sammenheng med mild baby blues, der man rett og slett føler det nye livet er litt overveldende, og ønsker seg tilbake til det trygge og kjente gamle livet?
lilletrillekruspersille Skrevet 22. juni 2013 #9 Skrevet 22. juni 2013 Jeg savner å være gravid, det skal jeg ærlig innrømme. Jeg syntes det var kjempe stas med magen, for første gang i mitt liv har jeg stolt vist frem magen min. Selvfølgelig var det et ork å ta på seg skoene enkelte dager og det var ikke alltid like gøy å komme vaggende, men likevel husker jeg at jeg kjente på en viss tomhetsfølelse rett etter fødselen. Men som UndrendeUllteppe påpeker henger det nok sammen med at for meg var det veldig overveldene å bli mamma og jeg søkte nok tilbake til den "trygge tiden". (Veldig klar over at jeg trolig hørtes veldig umoden ut ved å si at jeg syntes det var overveldene å bli mamma, men jeg hadde i 9 måneder forberedt meg på å få en baby, jeg "glemte" tilsynelatende at babyen skulle ha meg også ) Kos deg og nyt de siste dagene i svangerskapet! Også håper jeg at du får en fin barseltid når den tid kommer
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #10 Skrevet 22. juni 2013 Gravidmagen er ikke noe du trenger å savne. Jeg har beholdt min i hvertfall tre måneder etter fødsel! Anonymous poster hash: b5877...c87
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. juni 2013 #11 Skrevet 22. juni 2013 Dette svangerskapet har vært et helvete, og jeg kan nesten ikke vente til det er ferdig. Ble veldig glad av å lese om dine gleder, da husket jeg hvordan det var sist Lykke til med innspurten
Magia Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Misunner deg den gleden! Jeg syns det var såpass pyton å være gravid at jeg utsetter å lage nestemann myyye lenger enn jeg egentlig tenkte. Kos deg de siste dagene! Ta masse bilder også. Etter hvert kan det hende det blir helt uvirkelig at du faktisk var gravid.
MammantilNurket Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Jeg svever ikke rundt på skyer hele tiden, altså Jeg vet at det er mange faktorer i min livssituasjon som gjør det veldig greit å være gravid. Jeg har jobbet redusert nesten hele graviditeten. Jeg har vært 100% sykemeldt lenge og kan styre dagene i eget tempo. Har ikke andre barn som trenger meg og jeg blir vartet opp på hender og føtter av Kjæresten og øvrig familie. Er det noe vi trenger hjelp til er de på pletten. Jeg er mentalt forberedt på at graviditet nr.2 kan bli myyye tøffere Endret 22. juni 2013 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Terminen (dvs.dato for KS) nærmer seg meg stormskritt og folk spør meg om jeg ikke er "lei av" å være gravid. Det er jeg ikke. Jeg elsket å være gravid! Jeg er supergod på å være gravid! Jeg kler å være gravid. Føler meg som inkarnasjonen av fruktbarhet og kvinnlighet. Jeg bare elsker oppmerksomheten som følger med magen og koser meg med å svare på spørsmål fra små gamle damer: "Ja, det er like før nå", "Dette er vår første", "Det er en liten gutt", "Vi gleder oss såååå masse". Jeg synes det er herlig å sprade (eller "strutte" som Kjæresten sier) rundt med mage, smile tilfreds for meg selv og stryke på magen, kjenne på babyspark. Joda, litt hoven i føttene, skranglete bekken, trett og frustrert over at preggissklær kommer i dølle farger (grått, mørkblått, sort og mer grått), men bortsett fra det føler jeg meg bra (så lenge jeg kan sove to timer på ettermiddagen og sitte med bena høyt ... hehe). Lurer på om jeg har et snev av den "gløden" folk snakker om. Gleder meg og lengter så klart til Nurket melder sin ankomst. Kan ikke vente med å amme, stelle, bade og trille tur (og drikkebobbliss igjen), men lurer litt på om jeg kommer til å savne å være gravid http://m.youtube.com/watch?v=tJRzBpFjJS8 så bra fot deg at du trives med å være gravid. Jeg hatet det, men gjorde det tre ganger likevel. Tror forresten ikke du får så mye tid til å savne det når babyen kommer. Dessuten så er de utrolig mye gøyere på utsiden disse små altså:-) Anonymous poster hash: a1337...f45
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor skal du ta KS? Anonymous poster hash: 9c672...50e
MammantilNurket Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #16 Skrevet 22. juni 2013 Hvorfor skal du ta KS? Anonymous poster hash: 9c672...50e Det har sammenheng med familiens noe dramatiske fødselshistorikk og at jeg mest sannsynlig ikke er i stand til å føde vaginalt. Jeg virker ikke Har vært i samtaler på sykehuset og de ville ikke ta noen sjanser så da ble det KS
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Hvor mange uker er det igjen til termin da? Jeg synes de var greit å gå gravid frem til tre uker før termin. I tillegg gikk en uke over. Den siste måneden der var grusom! Var i permisjon, gikk bare hjemme med vondt og vann i hele kroppen. Trodde jeg skulle krepere. De åtte første månedene var helt fine da Anonymous poster hash: 6ba54...ea6
MammantilNurket Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 22. juni 2013 Hvor mange uker er det igjen til termin da? Jeg synes de var greit å gå gravid frem til tre uker før termin. I tillegg gikk en uke over. Den siste måneden der var grusom! Var i permisjon, gikk bare hjemme med vondt og vann i hele kroppen. Trodde jeg skulle krepere. De åtte første månedene var helt fine da Anonymous poster hash: 6ba54...ea6 11 dager igjen til vi skal inn
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Jeg kommer IKKE til å savne det. Er så kvalm, vondt i ryggen, kramper, trøtt, psykisk ustabil (pga hormoner)... Gleder meg til å få datoen på min ks så jeg har en dato å se frem til... Anonymous poster hash: f57fe...f12
Myrk Skrevet 22. juni 2013 #20 Skrevet 22. juni 2013 Nå i graviditet to syntes jeg magen var bare i veien. Magen kom mye fortere også. Hadde ikke for mange plager, men gledet meg veldig til han kom ut. Men nå når jeg ser gravide i lette sommerkjoler, savner jeg magen helt til jeg kommer på at jeg kan ta meg et glass chablis når det er en varm sommerdag det kan ikke de
*Lissi* Skrevet 22. juni 2013 #21 Skrevet 22. juni 2013 Jeg var som deg! Elsket å gå gravid Så rart etterpå. Savnet å ligge om kvelden å kjenne de små sparkene. Litt trist å ikke få oppleve det igjen, men er godt fornøyd med de 5 små jeg har fått.
Rivjernet Skrevet 22. juni 2013 #22 Skrevet 22. juni 2013 (endret) Jeg savner overhodet ikke å være gravid , men jeg merker jeg sliter litt med tanken på at jeg aldri skal oppleve den følelsen man får når jordmoren legger ett fantastisk, vakkert menneskebarn på magen din igjen. Det er litt vemodig å være ferdig med babyer... Endret 22. juni 2013 av Stinkerbelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå