Gå til innhold

Baby sover nesten bare oppå meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita frøken på 6 uker som kun vil ligge oppå meg store deler av natta. Hun kan være flink å.ligge både mellom oss i senga og i sin egen seng innimellom, men ofte er det kun brystet til mamma som er bra nok. Det er jo koselig og hun må jo få all den nærheten hun har behov for (sover stort sett på brystet eller armen om dagen også, men godtar i større grad å bli lagt ned etter at hun har sovnet), men det er jo ganske varmt for tiden så vi blir så varme og klamme begge to! Hun våkner med en gang jeg prøver å lirke henne ned også. Ligge på armen er heller ikke godt nok, hun må ligge helt oppå meg. Kan ligge våken leeeenge om jeg prøver å få henne til å sovne andre steder når hun er i det humøret og det orker jeg bare ikke midt på natta, får lite nok søvn som det er.

Forslag til hvordan jeg kan få henne til.å godta å i det minste ligge ved siden av meg?

Anonymous poster hash: 08cb7...9ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat slik som her, hun er 7 uker. Kjenne sikkert igjen hjertelyden vår fra hun var inni magen. Men eneste som hjelpe her er klapping på rompa menst jeg synge julesanger :) hun sover i samme seng som oss.

Anonymous poster hash: b003e...aa4

Skrevet

Ta en tur innom manuellterapeut for å utelukke låsninger. Vår gutt klarte kun å sove oppå meg frem til han fikk behandling for en stiv nakke, etter det hadde han ikke behov for nærhet 24/7 lenger. Og prøv lyden fra støvsugeren og kjøkkenvifta :)

Anonymous poster hash: 253b5...f08
Skrevet

... Og prøv å bære/vugge henne i en dyne som du legger henne fra deg i, slik at hun bevarer varmen fra deg. Ikke så deilig å bli lagt ned i en kald seng. Pakk godt rundt henne med pledd, tepper osv og skap et koselig "hi" i hardbagen til vogna. Om den er kald så ha oppi en varmeflaske i ti minutter før dere går (ta den ut igjen før du legger henne oppi). Du kan også prøve reiving? Og gjør det til en rutine å prøve dette når hun er både mett, trøtt og har ny bleie. Om en av de tre mangler så er det mange babyer som ikke vil ligge for seg selv.

Anonymous poster hash: 253b5...f08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...