Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Lurer på om noen vet hvor trygt det er å la døra til ungen stå åpen om natten når man har katt. Ungen er 1,5 år å det er grusomt varmt på rommet hennes, vil ikke åpne vinduet i natt heller siden det er spådd så dårlig vær og vil ikke at eventuelt tordenvær eller høylytt regn skal vekke ho. Vi har varmepumpe i stua som står på airconditon og vil da hjelpe til bedre luft på rommet hennes. Men er det trygt med katten inne da? Anonymous poster hash: 434a5...eb2
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 En 1,5 åring greier vel å si ifra om en katt tramper oppå seg? Så tror ikke det står om liv hvertfall.. Med mindre den er 20 kg og mannevond Men om du ikke vil ta sjansen på at katten kommer inn, kan du ikke avgrense den på et annet område i huset?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Hehe, neida 4kg katt som er folkesky så vil ikke tro den gidder å hoppe opp i senga en gang. Men jeg er litt skeptisk til å stole 100 % dyr så derfor litt usikker og lurer på når andre følte seg trygge på at katten har tilgang til rommet. Anonymous poster hash: 434a5...eb2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 -må katta være inne da?katten er ikke så glad i regnvær den heller, så ønsker ikke å kaste ho ut i dette været. Anonymous poster hash: 434a5...eb2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Hadde jeg aldri tort. Anonymous poster hash: 345ba...7aa
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 La den være inne på ett annet rom hvor den har mat, vann og en plass og gjøre fra seg Anonymous poster hash: 81a38...941
Trimsi Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Man skal jo helst kunne følge med på katt og et mindre barn, både for katten og barnets skyld. Faren er jo at barnet skader eller ubevisst plager katten eller at katten blir skremt og klorer, i verste fall biter. Veldig skjeldent at katter biter barn, men det er jo en bitteliten sjanse... I dette tilfelle er jeg litt usikker på hva jeg ville gjort, sjansene er vel små for at katten hopper i sengen og at barnet gjør katten noe vondt, men du kjenner katten best.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Har døra lukka til vårt barn på 3år. Katten har ingenting inn der å gjøre på natterstid. er og større sjans for at barnet våkner av katten enn av uværet ute selv med vinduet åpent. Men vårt barn sover seg igjen om det meste av lyder, og det er det jo ikke alle som gjør. Kjenn på det selv, du kan jo eventuelt legge katten inn på ett annet rom hvor den har en god plass å sove og ha døra der lukka. Anonymous poster hash: c728d...5ac
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Det kommer jo ann på hvordan pusen deres er. Vi har alltid hatt døren åpen, pus har gått fritt rundt og det har aldri vært ett problem. Pus kommer gjerne opp i sengene våre om natten, men pus legger seg alltid ved beina noe hun gjorde før vi fikk barn også. Og når ungene var små så ville hun ikke være hos de når de sov for de var så urolige og da fikk hun ikke sove. Men når ungene sov i lekegrina lå pus krøllet inntil magen deres. Gråt de så kom pus og sleiket de på slik at de roet seg. Hadde jeg vært i det minste tvil hadde jeg latt pus være på ett eget rom. Satt inn do og mat slik at hun ikke kom inn til barnet. Anonymous poster hash: 43536...c66
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Det kommer jo ann på hvordan pusen deres er. Vi har alltid hatt døren åpen, pus har gått fritt rundt og det har aldri vært ett problem. Pus kommer gjerne opp i sengene våre om natten, men pus legger seg alltid ved beina noe hun gjorde før vi fikk barn også. Og når ungene var små så ville hun ikke være hos de når de sov for de var så urolige og da fikk hun ikke sove. Men når ungene sov i lekegrina lå pus krøllet inntil magen deres. Gråt de så kom pus og sleiket de på slik at de roet seg. Hadde jeg vært i det minste tvil hadde jeg latt pus være på ett eget rom. Satt inn do og mat slik at hun ikke kom inn til barnet. Anonymous poster hash: 43536...c66 katten her oppsøker aldri ungen da katten som sakt er ganske folkesky(godtar meg og samboer) ho syntes det ok om ungen går bort og koset litt. Men katten ligger aller helst oppå oss i sengen om ho er der, så det fikk meg til å bli mer usikker igjen. Tror nok døren blir lukket og vinduet åpnet Anonymous poster hash: 434a5...eb2
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #12 Skrevet 22. juni 2013 Kattene våre (3stk) går fritt. Det har de alltid gjort. Eldstejenta på 7 år går og samler dem inn før hun legger seg. Da har hun gjerne en på hodeputa, en midt på og en i fotenden. Oh lykke :-). Så sovner hun mens kattene ligger der og maler. Herlig. Anonymous poster hash: 16feb...7aa
Von Hertelhofen Skrevet 22. juni 2013 #13 Skrevet 22. juni 2013 Stoler du på pusekatten da? For meg er det ingen problem, katten har hatt tilgang på ungen fra hun var nyfødt (med tilsyn i starten). Her er pusen ganske skeptisk til ungen for hun har dratt den i pelsen og halen noen ganger, så den holder avstand. Ungen er forresten 1,5 år nå. Dersom den ved et innfall av sinnsykdom skulle finne på å hoppe opp i sengen til vesla på nattestid, så hadde jeg faktisk stolt helt på den.
Sydamen Skrevet 22. juni 2013 #14 Skrevet 22. juni 2013 Jeg satte støvsugeren i døråpningen noen kvelder. Det er det skumleste pus vet, hold seg unna siden!
Gjest FinogFjong Skrevet 22. juni 2013 #15 Skrevet 22. juni 2013 ...bortskjemte katter her skjønner jeg...mine katter må være ute "uansett" om natta (kaldere enn -10 så får de være inne).. De finner alltid ly, er aldri kalde eller våte. De får være inne når jeg er hjemmen
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #16 Skrevet 22. juni 2013 La den være inne på ett annet rom hvor den har mat, vann og en plass og gjøre fra seg Anonymous poster hash: 81a38...941 Signerer denne Anonymous poster hash: 33c4c...f8f
Gjest Sekretøsa Skrevet 22. juni 2013 #17 Skrevet 22. juni 2013 Vi hadde 3 katter når eldste ble født, var aldri noe problem. Hadde en når mellomste kom (ny mann, ny katt) og det var heller aldri noe problem. Nå venter vi nr 3 og har fått to nye katter hvor nok den ene kommer til å legge seg i senga til babyen, så der må vi finne på noe lurt. De 2 andre er jeg ikke bekymret for.
Trimsi Skrevet 22. juni 2013 #18 Skrevet 22. juni 2013 Heldigvis er det bare en myte at katter kan kvele babyer når de ligger i seng/vogn, og den lille eventuelle faren for klor og bitt er nok mye større på dagtid i situasjoner der baby kryper rundt og tar tak i katten. Selv om man kjenner katten veldig godt er det greit å ha et overblikk på baby/lite barn og katt når de er sammen.
*Smiley* Skrevet 22. juni 2013 #19 Skrevet 22. juni 2013 Vi har 3 stk og de går fritt. De liker å ligge alene og går ikke inn til de 2 minste. Du må gjøre det du er trygg med. Nå på sommerstid kan jo katter være mer ute også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå