Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg hadde ett barn fra før når jeg møtte samboeren min og vi har to barn sammen. Elste har god kontakt med pappaen sin, men møter han bare noen ganger i året. Samboeren min er den som har tatt del i oppdragelsen til elste siden hun var veldig liten og er den som har fulgt opp både i barnehage, på skolen, med fritidsaktiviteter og ellers alt annet. Jeg har begynt å tenke på hva som skjer med barna mine om det hender noe med meg. De to yngste blir selvfølgelig å vokse opp med sin far, men hva skjer med elste? Jeg og barnefar har delt foreldrerett så da lurer jeg på om far får den daglige omsorgen for barnet om det skjer noe med meg? Det vil jo da isåfall si at barnet blir tatt vekk fra sine vante omgivelser, en stefar som har vært der for henne siden hun var liten og ikke minst sine søsken. Vet allikevel at hun hadde fått det bra hos pappaen sin. Jeg liker ikke å tenke på slike ting, men sånt er jo veldig viktig. Er det noen som vet? Anonymous poster hash: 5c77e...59c
Gjest FinogFjong Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Ja, sånn er det. Det eldste barnet har en annen far, og vil da sansynligvis flytte dit. Dersom fedrene greier å samarbeide, kan de ordne med søskensamvær og samvær. Det er ulempen med å få barn med flere, barnet har rett til å vokse opp med en forelder. I noen få tilfeller ordnes det på andre måter, men din "nye" samboer har ingen rettigheter ovenfor det eldste barnet ditt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå