Gå til innhold

Jobbe natt 28 uker gravid og frem til termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg 20 uker, og om to uker går jeg på ferie. Når jeg kommer tilbake er jeg 28 uker. Har symfyseløsning nå, og lurer sånn på hvordan det blir når jeg er kommet så langt. Hvordan det er å gå natt da? Føler meg så uendelig sliten og det går utover mine to søte små og mannen. Jobber som sykepleier forresten og det er ingen mulighet for å jobbe dag.

Anonymous poster hash: 6a539...08d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen, det er ikke anbefalt å jobbe natt som gravid.

Anonymous poster hash: c8ade...783

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan du gå med symfyseløsning? Heldige deg. Men nei, jeg ville ikke jobbet natt.

Skrevet

Har både gode og dårlige dager. Får svi når jeg har fri for å si det sånn, men har langfri i en uke så henter meg litt inn da. Håper bare det ikke blir verre. Kjenner jo det sliter på humøret og ha vondt hele tiden da, men er ikke begynt å gå til behandling enda. Har fått henvisning da.

HI

Skrevet (endret)

Jeg fikk ikke "lov" av legen å jobbe natt etter jeg var på første kontroll. Jeg er jo gravid med tvillinger da så kan hende det er annerledes. Er også sykepleier. Jeg tror du må kjenne på det selv. Om du er veldig sliten og det er tungt å gå natt ville jeg absolutt snakket med legen om det. Jobben er jo pliktig til å legge ting til rette for deg så langt som mulig. Kan de ikke tilrettelegge så et vel sykemelding eneste utvei?

Endret av PLuttiPLoTT med tvillinger
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Har både gode og dårlige dager. Får svi når jeg har fri for å si det sånn, men har langfri i en uke så henter meg litt inn da. Håper bare det ikke blir verre. Kjenner jo det sliter på humøret og ha vondt hele tiden da, men er ikke begynt å gå til behandling enda. Har fått henvisning da.

HI

Anbefaler deg å kaste inn håndkle med en gang. Angrer på at jeg ikke gjorde det. .

Skrevet

Ja, nå har jeg bare 6 vakter igjen før ferien, så skal klare å bite i meg de vaktene da. Så får jeg se hvordan formen er når jeg skal tilbake etterpå. Har hatt symfyseløsning nå siden uke 15, men det har ikke forverret seg så mye enda. Håper ikke det gjør det heller.., men det er kanskje litt for optimistisk? :o 

HI

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, nå har jeg bare 6 vakter igjen før ferien, så skal klare å bite i meg de vaktene da. Så får jeg se hvordan formen er når jeg skal tilbake etterpå. Har hatt symfyseløsning nå siden uke 15, men det har ikke forverret seg så mye enda. Håper ikke det gjør det heller.., men det er kanskje litt for optimistisk? :o

HI

Hatt det siden uke 15 jeg og. Nå er jeg uke 37 og det har ikke blitt noe bedre... men kan jo hende :)

Skrevet

Jeg jobbet natt frem til cirka uke 23. Jeg hadde skikkelig problemer med å gå etter nattevaktene mine grunnet bekkenløsning. Bena sviktet under meg, og hadde store smerter. Fikk også endel andre plager etter strevsomme nattevakter; kraftige kynnere, ekstrem trøtthet osv osv..  

Jeg fikk sykemelding fra og med da og ut svangerskapet. 

Jeg har snart termin og jeg lurer selvsagt på hvordan jeg hadde vært i bekkenet om jeg ikke hadde fått sykemelding. Tipper det ikke hadde stått så bra til. Det er jo praktisk å kunne gå uten å ramle overende når som helst,  når babyen er her. 

Mitt råd er å lytte til kroppen. Se an hvordan du klarer deg etter ferien. Det er ikke nødvendigvis sånn at bekkenet blir verre frem til termin. For noen hjelper det at babyen fester seg, for da blir bekkenet mer stabilt på en måte. 

God bedring :)

Anonymous poster hash: a1f4c...888
Skrevet

Nei, dette er 99% sikkert siste gangen jeg går gravid og har ikke tenkt til å slite meg ut. Har jo tross alt to andre barn under 5 år som krever sitt også. Vil ikke være en sliten og sur mamma, ei heller ha et bekken som hindrer meg i alt. Til nå sliter jeg noen ganger med å komme meg opp av senga og sofaen. Føler at jeg skal brekke av på midten og våkner på nettene av smerter. Sistnevnte skjer heldigvis ikke så ofte, men jeg vil ikke at det skal være nødvendig å hive innpå med smertestillende heller for å komme meg på jobb. 

Takk for gode svar, håper jeg klarer å jobbe så lenge som mulig. Har en sjef som liksom har "advart" meg om at det så dumt å bli sykemeldt osv og være lenge vekke fra jobben..så samvittigheten vil jo gnage!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...