Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 For samboer å drikke alkohol hver helg? Er det vanlig hjemme hos dere? Vi har to små,og jeg ammer minste.
Gjest Skofantomet Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Her drikker mannen øl hver helg, det er hannes helgekos, min er sjokolade
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Nei, det er ikke vanlig å drikke hver helt med mindre man er ungkar helt uten forpliktelser. Å være familiemann og småbarnsfar hører ikke sammen med drikking hver helg. Anonymous poster hash: 5a7d7...068
Gjest Skofantomet Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Forskjell på drikking og nyte en øl eller to da
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Hva som er vanlig hos andre, vet jeg ikke. Min mann drikker 1-2 ganger i året, og jeg vet at det er uvanlig lite. Her er det jeg som holder drikkinga ved like, ho ho Anonymous poster hash: 59e87...1a9
Gjest tilda med to små <3 Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 (endret) At man tar seg en øl på fredag eller lørdags kveld tror jeg er nokså vanlig. (Jeg tar meg som regel et glass vin på lørdagskvelden.) Her synes jeg det kommer helt an på mengde og hyppighet. Mange øl både fredag og lørdag hver helg er vel verken vanlig eller bra. Og er det snakk om store mengder må man også se på reaksjonen dersom det ikke passer å drikke en helg. Påvirker det humør og tiltakslyst er det faresignaler. Hos oss drikker vi ikke sammen med ungene, men vi drikker som regel litt alkoholholdig iløpet av helgen. Men det er små mengder og det er vår grense. Endret 21. juni 2013 av tilda med to små <3
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Mannen tar seg gjerne en øl eller to i løpet av helga. Ser ikke problemet? Is er min svakhet:-) Men "drikker", altså blir full, er på fest eller på byen, er han to-tre ganger i året. Anonymous poster hash: d6fa7...d10
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Mannen tar seg gjerne en øl eller to i løpet av helga. Ser ikke problemet? Is er min svakhet:-) Men "drikker", altså blir full, er på fest eller på byen, er han to-tre ganger i året. Anonymous poster hash: d6fa7...d10
crème brulèe Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 du sier at du ammer, da innebærer vel det at du drikker tilnærmet ikke i det hele tatt antar jeg? hvordan var drikkemønsteret deres før dere ble foreldre/i mellomtiden mellom 1 og 2? synes selv det er en uting at pappa`n sitter og koser seg med drikke mens mamma`n bare må se på, det er forskjell på en gang iblant og så ofte at det rett og slett blir urettferdig.. ! mulig jeg er barnslig her men valget om å bli foreldre er man 2 om og da synes jeg man skal ta hensyn til hverandre, mtp. hva man "frister" med- alt fra alkohol til spekemat spør du meg=) (Dette er noe min samboer har null forståelse for og det skaper en viss ustemning mellom oss til tider kan du si=( )
Sølvpanter Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Jeg, og mannen, drikker vin i snitt en dag i uken. 1-2 glass vanligvis. I ferier kan det bli nesten hver dag i en-to ukes tid eller så, men sjeldent mer enn ett glass eller to fordelt på en hel dag. Føler meg overhode ikke som noen alkoholiker av den grunn. Tvert i mot har jeg inntrykk av at dette er helt normalt. Vi har flere barn, men drikker for det meste etter at de er i seng da.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Mannen min kjøper gjerne et brett med små carlsberg-bokser i Sverige, også drikker han en sånn boks mens han lager middag på lørdagen. Blir vel i snitt 3 av 4 lørdager han drikker en sånn boks tenker jeg. Litt oftere i sommerferien. Full går det mange måneder mellom hver gang han er og da er han ute på fest/byen, her hjemme tror jeg aldri han har drukket mer enn en boks øl på en kveld. Anonymous poster hash: f36d2...2be
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Mannen drikker alkohol ca 1 gang pr mnd, enten til en god middag eller til fotball med kompisene. Ingen av oss drikker i helger eller på kvelder for "kos". Anonymous poster hash: ec3e7...d3e
MammantilNurket Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Her kan gjerne Kjæresten min ta en øl til middag på en onsdag og før jeg ble gravid kunne vi gjerne dele en vin på en mandag om vi hadde lyst til det. Hvis jeg har lyst til å gjøre noe kost for ham kjøper jeg kanskje en litt "fancy" øl som har får - da blir han veldig glad Ingen grunn til at han må på "vannvognen" bare fordi jeg er gravid. Før graviditeten kunne jeg også fint ta et glass prosecco på en ukedag (eller i en helg) - hadde gjerne noen av disse småboksene liggende på kjøl Aldri snakk om å drikke seg full - norsk helgefyll er utroooollig usexy. Jeg kan ikke se for meg at vi kommer til å endre på forbruket vårt når Nurket blir født. Jeg gleder meg til å invitere barselgruppen på bobbliss og kos Endret 21. juni 2013 av MammantilNurket
crème brulèe Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Her kan gjerne Kjæresten min ta en øl til middag på en onsdag og før jeg ble gravid kunne vi gjerne dele en vin på en mandag om vi hadde lyst til det. Hvis jeg har lyst til å gjøre noe kost for ham kjøper jeg kanskje en litt "fancy" øl som har får - da blir han veldig glad Ingen grunn til at han må på "vannvognen" bare fordi jeg er gravid. Før graviditeten kunne jeg også fint ta et glass prosecco på en ukedag (eller i en helg) - hadde gjerne noen av disse småboksene liggende på kjøl Aldri snakk om å drikke seg full - norsk helgefyll er utroooollig usexy. Jeg kan ikke se for meg at vi kommer til å endre på forbruket vårt når Nurket blir født. Jeg gleder meg til å invitere barselgruppen på bobbliss og kos sånn har vi bestandig hatt det også- sjakk og rødvin er såå koselig, gjerne midt i uken..! men nå er det bare han som kan kose seg og det synes jeg er så blodig urettferdig og i vår bransje er det helt vanlig at man drikker liksom 4 ganger i uken-. det er annenhver (!) dag det.. og sånn synes jeg ikke man kan fortsette akkurat, men det skjønner han vel når lillegutt kommer. jeg for min del har 4 flasker champagne stående så det blir nok min tur også, og da skal han få kjenne hvordan det er å bli fristet!! moahahaha..!!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Mannen min koser hver helg han. En av dagene drikker han vin og lager kosestund hjemme, den andre drar han til kameratgjengen. Han er ekstrem sosial, og uten denne dagen med dem fungerer han dårlig, så det unner jeg han. Og alkohol er en del av kosen for dem. Blir ikke full da, det er det mest usexye jeg kan tenkte meg. Anonymous poster hash: 5556e...5e2
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 (endret) Det går litt i rykk og napp, men på gjennomsnittet tenker jeg ikke så ofte som 1 gang i mnd. Kanskje 5-6 ganger i året om det ikke er til noen anledning, feiring, spise ute, ferie osv. Sjelden mer enn 1-2 øl når vi bare er hjemme eller ute og spiser. Vi er 33 og 30 år og har barn på 5 og 8 år. Endret 21. juni 2013 av moota m storesøster&lillebror
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #18 Skrevet 21. juni 2013 Han drikker nesten hver helg,og det blir ofte en flaske vin eller 5-6 øl,pluss whiskey noen ganger. Jeg ser og merker på at han blir beruset,men aldri full. Uansett er jeg ikke så veldig begeistret for dette,og vi er jo da veldig uenige om det,som det blir dårlig stemning av. Jeg ammer jo,så ingen alkohol på meg selvsagt! Ikke at det frister så mye heller,klarer meg fint uten.
crème brulèe Skrevet 21. juni 2013 #19 Skrevet 21. juni 2013 men drikker han så mye hjemme? skjønner ikke folk som synes det er noe moro å være beruset eller drikke i det hele tatt alene (om det bare er dere 2 og barna og du ikke drikker) hva er vitsen? jeg irriterer meg over akkurat det samme med samboeren, er det noe stas å være beruset når den andre er edru, liksom, han synes jo bare jeg er kjedelig og jeg synes han er teit.. gå gjerne ut med venner iblant, kan godt bli med jeg også, men ikke sitt og drikk deg beruset hjemme hver helg eller oftere.. så utrolig stusselig..!
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 22. juni 2013 Forfatter #20 Skrevet 22. juni 2013 Ja han drikker så mye hjemme! Og helt enig i at det er tragisk.. Hadde vært noe annet hvis vi delte en flaske,men ikke når han drikker hele alene.
beibilykke Skrevet 22. juni 2013 #21 Skrevet 22. juni 2013 Hadde dette vært min mann hadde jeg bedt han pelle seg ut av huset å dra til noen kompiser om han skulle drukket så mye hjemme alene med meg og barna. Jeg er overhode ingen fanatikee når det kommer til slike ting, men å sitte der hjemme en helg med tv kos og en halv full mann? ! Nei takke seg til! Og du sier jo selv du ikke liker det, så du bør absolutt sette foten ned!!
Dini Skrevet 22. juni 2013 #22 Skrevet 22. juni 2013 Han har ikke drukket siden 1 mnd før jenta vår ble født.. Han mistet behovet for det sa han.. Jentungen er nå snart 1 og ett halvt år. Men han sier at det begynner å friste å ta seg en liten tur ut, men han venter til jeg har ruget ferdig på nr 2 og vi er klare for å dra ut en liten tur Hans eget valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå