Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Bare jeg som reagerer på det? Drittvær. TV2 blir useriøse for meg da de bruker ordet dritt, i steden for eksempel kraftig, regnværet, ekstremvær ol. . http://www.tv2.no/ Anonymous poster hash: 5c9e2...d45
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Jeg reagerer ikke på det Anonymous poster hash: c5ae0...f3d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Oj. Nei det hørtes ikke særlig bra ut. Helt enig med deg hi Anonymous poster hash: 4d686...c30
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Jeg tenker at journalisten er ung og "nyutdannet" ..... Anonymous poster hash: 0101c...8a4
mamma_bergen Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Reagerer ikke på det Er et vanlig bergensuttrykk
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Helt enig med hi! Det er ikke noe typisk bergensuttrykk å si drittvær, det blir nok brukt over hele landet, det er bare dårlig norsk, og stygg språkbruk. Mine unger får ikke lov å si dritt/drit, jeg fikk ikke lov å si dritt/drit når jeg var barn, det er heller ikke et språk jeg velger å bruke som voksen. Jeg reagerer når folk bruker sånt språk og tenker ubehøvlet, uoppdragent og vulgært. Som bergenser er ikke dette noe jeg ønsker å ga assosiert med min dialekt! Gremmes over hvor vanlig det er å snakke slik, og tv2 burde ikke sette slikt på skjermen. Anonymous poster hash: 233f8...e26
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Uff, nei - nå står nok ikke verden til påske! Anonymous poster hash: ad458...c87
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå