Gå til innhold

TV2. "Send oss bilder av drittværet?!"


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare jeg som reagerer på det? Drittvær. TV2 blir useriøse for meg da de bruker ordet dritt, i steden for eksempel kraftig, regnværet, ekstremvær ol. 

 

http://www.tv2.no/



Anonymous poster hash: 5c9e2...d45
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg reagerer ikke på det

 

Anonymous poster hash: c5ae0...f3d

Skrevet

Oj. Nei det hørtes ikke særlig bra ut. Helt enig med deg hi

 

Anonymous poster hash: 4d686...c30

Skrevet

Jeg tenker at journalisten er ung og "nyutdannet" .....  



Anonymous poster hash: 0101c...8a4
Skrevet

Reagerer ikke på det :P

 

Er et vanlig bergensuttrykk ;)

Skrevet

Helt enig med hi!

Det er ikke noe typisk bergensuttrykk å si drittvær, det blir nok brukt over hele landet, det er bare dårlig norsk, og stygg språkbruk.

 

Mine unger får ikke lov å si dritt/drit, jeg fikk ikke lov å si dritt/drit når jeg var barn, det er heller ikke et språk jeg velger å bruke som voksen. Jeg reagerer når folk bruker sånt språk og tenker ubehøvlet, uoppdragent og vulgært.

 

Som bergenser er ikke dette noe jeg ønsker å ga assosiert med min dialekt!

Gremmes over hvor vanlig det er å snakke slik, og tv2 burde ikke sette slikt på skjermen.

 

Anonymous poster hash: 233f8...e26

Skrevet

Uff, nei - nå står nok ikke verden til påske!

 

Anonymous poster hash: ad458...c87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...