Gå til innhold

Hvordan funker nå denne ammingen? Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nyfødt som går litt tregt opp i vekt. Jeg ammer så ofte som mulig, men noen ganger sover babyen flere timer i strekk og uansett hva jeg gjør så klarer jeg ikke å vekke h*n såpass at jeg får ammet. H*n sovner ofte ved puppen, og jeg prøver da selvsagt å vekke, skifter bleie osv... Men det er ikke alltid det går, og en liten stund senere vil h*n ha pupp igjen. Så jeg får liksom aldri tømt brystene heller. Da får jeg jo ikke økt melkemengden heller, og baby spiser bare litt og litt. What to do?

Anonymous poster hash: ec8ab...663

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan pumpe deg litt nå i starten. Ellers så regulerer ofte dette seg selv litt etter de første 3-5 ukene. Dersom du får for mye melk bør du unngå å pumpe deg, men heller håndmelke ut det verste trykket. 

Skrevet

Du kan pumpe deg litt nå i starten. Ellers så regulerer ofte dette seg selv litt etter de første 3-5 ukene. Dersom du får for mye melk bør du unngå å pumpe deg, men heller håndmelke ut det verste trykket.

Har definitivt ikke for mye melk i hvertfall...pumper for andre gang i dag nå, har nettopp ammet i nesten en time. Håper at ammingen kan bli mer effektiv og få mer vektoppgang hvis brystene er mer fylte ;)

Skrevet

Hvis du vil øke mengden melk må du pumpe deg iallefall annenhver time. Det er slitsomt, men det eneste som øker produksjonen er etterspørselen.

Anonymous poster hash: 04cdf...675

Gjest yrild
Skrevet

Hvis ikke vektoppgangen er foruroligende så ville jeg bare ha kost meg med ammingen og lagt ham til brystet så ofte han ville :-)

Ikke stress før det er grunn til å stresse!

Skrevet

Har du prøvd å stimulerer babyen til suging men du har barnet " påkoblet" puppen?

Jeg gjorde/gjør det om jeg merker barnet har spist litt lite eller er veldig trøtt. Gnir under fotbladet, litt kraftig, og det fungerer veldig godt her! Kjenner at baby suger ekstra.. Dette som et tips hvis barnet sovner ved brystet.

Ellers ville jeg bare si at melkemengden pleier å regulere seg fint, men det forutsetter selvfølgelig at baby får die når h*n vil. Samla om det er bare ti min siden sist, legg barnet til brystet og dette vil gå seg til!

Stå på, da kan det ikke bli feil :)

Skrevet

Ja, jeg stimulerer og styrer, men nå begynner jeg å bli trøtt og sliten også, så det ender med at jeg drømmer meg bort eller (om natten) halvsover, og da får jeg jo ikke hjulpet h*n og så ligger vi der og halvsover begge to :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...