Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Trykka litt fort Har en boks som heter trippel magnesium. Kan jeg ta det? Har så vondt i leggene. Har prøvd å Google, men det står både ja og nei. På boksen står det ingenting om graviditet. Glemte å spørre på apoteket idag. Er i uke 35.... Anonymous poster hash: df407...427
HeleneBeate Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Jeg tar magnesium nå og er i 3. trimester.
Poetika med K Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Det kan du fint gjøre. Jeg ble forresten kvitt leggkrampene ved hjelp av akupunktur, det kan være verdt et forsøk hvis du er veldig plaget. Halverte magnesiuminntaket etter en behandling, og senere kunne jeg kutte det helt ut.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Det er ikke spesielt lurt. Grunnen til det er at magnesium gis til gravide med premature rier. Det siste man ønsker på slutten av graviditeten er å bremse rier. Leste også at ei her inne hadde fått beskjed av jordmoren sin at hun ikke måtte ta det etter uke 30 eller noe. Kjenner også en som tok magnesium i begge graviditeter og gikk overtid - big time.... OM det var magnesiumet som gjorde det, det vites ikke, men gidder man ta sjansen? Anonymous poster hash: f1ab9...e2d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Det er ikke spesielt lurt. Grunnen til det er at magnesium gis til gravide med premature rier. Det siste man ønsker på slutten av graviditeten er å bremse rier. Leste også at ei her inne hadde fått beskjed av jordmoren sin at hun ikke måtte ta det etter uke 30 eller noe. Kjenner også en som tok magnesium i begge graviditeter og gikk overtid - big time.... OM det var magnesiumet som gjorde det, det vites ikke, men gidder man ta sjansen? Anonymous poster hash: f1ab9...e2d [/quote ] Ja det er dette jeg mener å ha hørt. Det vil jeg ikke ta sjansen på. Da lider jeg heller de neste 5 ukene HI Anonymous poster hash: df407...427
BellaSuz Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Jeg gikk på magnesium i begge mine svangerskap og fødte hhv 10 og 5 dager før termin;-) Ble iallefall kvitt mine leggkramper og rastløse ben.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Det eksisterer ingen påvist risiko ved å ta magnesium i tredje trimester. Unntaket er dersom man får store doser intravenøst, da er det påvist en risiko før økt mortalitet hos prematurbarn som kan indikere at magnesiumen kan være skadelig. Anonymous poster hash: 35ec1...203
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå