Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Er i perm til slutten av sept, men har tenkt å begynne på skolen til høsten. Skolen begynner i august. Er det lov å gå på skole mens en får mammapenger? Er snakk om 1 1/2 måned jeg vil få utbetalt penger mens jeg studerer... Anonymous poster hash: e54df...8b1
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Jeg tok ti studiepoeng mens jeg fikk foreldrepenger fra Lånekassen. Der er det liksom ikke mulig å dele opp ting så det blir praktisk å dele mellom mor og far. Hvis du får penger fra et annet sted er det nok ikke lov å ta studiepoeng, men det ser jo ut som du bare skal følge litt undervisning for å kunne ta eksamen til jul, og det kan ikke være noe problem. Hva man gjør på fritiden er vel valgfritt Anonymous poster hash: c2873...4a8
Tordensky Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Jeg får støtte både fra Nav og Lånekassen mens jeg er i perm og har vært i kontakt med begge angående å ta studiepoeng mens jeg har permisjon. De ga klarsignal begge to :-)
Liv & Røre Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Det er lov! Kjenner flere som studerte i permisjonen med støtte fra NAV og lånekassen.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Hvis du er i permisjon for å ta deg av barn har du ikke lov til å studere uten tillatelse fra arbeidsgiver. Får du foreldrepenger fra NAV må du få tillatelse fra NAV også, men så vidt jeg vet er det enkelt å få det bare man søker. Anonymous poster hash: 5355d...a7f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg gjorde det. Gikk halvtid på HIO, NAV syntes det bare var positivt! Anonymous poster hash: 9150d...d24
Happypregnant Skrevet 22. juni 2013 #7 Skrevet 22. juni 2013 Jeg får støtte både fra Nav og Lånekassen mens jeg er i perm og har vært i kontakt med begge angående å ta studiepoeng mens jeg har permisjon. De ga klarsignal begge to :-) Så da kan jeg fint søke om studielån fom. august? Fra aug - des blir 40 % omgjort til stipend hvis jeg ikke tjener over en viss sum?
Happypregnant Skrevet 23. juni 2013 #8 Skrevet 23. juni 2013 Jeg gjorde det. Gikk halvtid på HIO, NAV syntes det bare var positivt! Anonymous poster hash: 9150d...d24 Da fikk du det beløpet du skulle ha av nav/arbeidsgiver + 7-8000 i studielån hver mnd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå