Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg var en tur innom biblioteket i dag. Der hadde de et stort bord med bøker de hadde stemplet ut, og solgte for 10 kr. stykket. Jeg fant tre bøker jeg ville ha, og gikk til skranken og sa "jeg skal kjøpe disse" og la 30 kroner på disken. Bibliotekaren så på meg som om jeg var gal, og sa med stemme som om hun snakket til en mindre intelligent person: "Dette er et bibliotek!" Jeg ble litt perpleks, og måtte peke mot bordet og spørre om det ikke var boksalg allikevel. Da koblet hun plutselig, og joda, det var salg. Vet det er en dum ting å henge seg opp i, men det var så tydelig i ansiktet hennes at hun virkelig så ned på meg. Hvis jeg hadde trodd at bøkene på et bibliotek var til salgs, er det vel en sjanse for at jeg hadde vært forvirret og ikke akkurat trengte nedlatenhet og forakt? Anonymous poster hash: 3459f...b8b
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Vel, du er bra ømskinnet om det er noe du går og husker på. Men ellers er ikke sosial kompetanse noe sterkt kriterium for de fleste biblioteksansettelser, nei.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Javisst er jeg ømskinnet, sprenggravid og hormonell så det suser. Men det jeg ble lei meg over var ikke at hun var nedlatende mot meg, men at hun var så nedlatende mot en person som hun åpenbart trodde var skikkelig forvirret. Mulig det er bra at det er under to uker til termindato, ja. HI Anonymous poster hash: 3459f...b8b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Problemet er ikke lav sosial kompetanse, men at de velger hvem de er vennlige mot! Her i kommunen var det ei dame på biblioteket som var litt nedlatende mot meg som låner. Men da jeg begynte å jobbe på biblioteket som ekstravakt, oppførte hun seg annerledes og var nesten overstrømmende hyggelig. Disse personene er altså hyggelige mot dem som er i deres eget nettverk. Anonymous poster hash: da26e...65d
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 Synes dere overreagerer og overfortolker noe veldig her, og tenker at gravid- eller tidlig- overgangsalder- hormonene spiller dere et puss . Hun hadde sikkert en litt dårlig dag, og hun hentet seg da fint inn når hun skjønte at det var hun selv som ikke tenkte langt nok i dette tilfellet. Anonymous poster hash: 4d75b...9b7
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2013 #6 Skrevet 22. juni 2013 Du burde heller være glad for at du er smartere enn henne ... Anonymous poster hash: 2401c...b57
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå