Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har en datter på 6 år som er 118 cm høy. Vennene er over 120 cm og kan derfor kjøre mange fler av atraksjonene enn henne hvis de måler nøye. Med litt kraftige såler i skoene tipper jun over 120 cm. Fungerer det? Hva har dere andre som har lave barn gjort? Anonymous poster hash: fc038...dd8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Om hun er 120 cm med sko, så går det sikkert greit Anonymous poster hash: e0299...245
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Vi hadde en som var 108 med sko, fikk han inn på 110grensen. Lærte han å rette seg opp og gjøre seg lengst mulig, og se litt oppover/vende hodetvopp, og stå bittelitt på tærne. De er kjempestrenge. Anonymous poster hash: b5ef4...c22
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 at HUN.. skulle det stå.. Anonymous poster hash: 542a2...119
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Det fungerer nok det, for de ber dem jo ikke ta av skoene før de måler... men har ikke erfaring med akkurat dette selv. Anonymous poster hash: 158c6...f43
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Om det er så lite som 2 cm som utgjør forskjellen på liv og død på Tusenfryd, så tror jeg jammen jeg må slutte å dra dit... Anonymous poster hash: e0299...245
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Ja, det går fint, så lenge hun er over 1.20 når de måler så får hun komme inn på attraksjonen. Hun må ikke ta av seg skoene Anonymous poster hash: 9087b...b0d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Ja, det har med sikkerhet å gjøre, men man sklir ikke ut av en karusell om du er 2 cm for lav uten sko altså Anonymous poster hash: 9087b...b0d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Høyden har ikke alt å si. Tykkelsen på barnet har egentlig mer å si. Med tanke på div seler på karuseller. Men man sitter så sikret og godt at 1-2cm går helt fint. Anonymous poster hash: b5ef4...c22
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Høyden har ikke alt å si. Tykkelsen på barnet har egentlig mer å si. Med tanke på div seler på karuseller. Men man sitter så sikret og godt at 1-2cm går helt fint. Anonymous poster hash: b5ef4...c22 Hun er ikke spessielt tykk, men relativt kraftig bygd, bred over skuldrene og langt fra "vever". Desuten elsker hun alt som går fort og helst opp ned. Det ville vært ille for henne å være den eneste av vennene som måtte se på de andre kjøre Tundercoster eller Supersplash for eksempel . Anonymous poster hash: fc038...dd8
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Høyden har ikke alt å si. Tykkelsen på barnet har egentlig mer å si. Med tanke på div seler på karuseller. Men man sitter så sikret og godt at 1-2cm går helt fint. Anonymous poster hash: b5ef4...c22 Hun er ikke spessielt tykk, men relativt kraftig bygd, bred over skuldrene og langt fra "vever". Desuten elsker hun alt som går fort og helst opp ned. Det ville vært ille for henne å være den eneste av vennene som måtte se på de andre kjøre Tundercoster eller Supersplash for eksempel . Anonymous poster hash: fc038...dd8 Minner meg forresten om at jeg fikk med min 6åring opp i Thundercoaster i fjor. Var sikker på at kom til å synes det var morsomt jeg, men han syntes det var grusomt! Huff.. Han skulle ikke kjøre den igjen før han ble stor Han likte Supersplash veldig godt da Anonymous poster hash: 9087b...b0d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Altså.. mulig jeg er litt dum nå.. men har ikke dette med egen sikkerhet å gjøre? Vil du virkelig jukse henne høyere og risikere at du sklir ut av en karusell? Anonymous poster hash: 542a2...119 Høyden har ikke alt å si. Tykkelsen på barnet har egentlig mer å si. Med tanke på div seler på karuseller. Men man sitter så sikret og godt at 1-2cm går helt fint. Anonymous poster hash: b5ef4...c22 Hun er ikke spessielt tykk, men relativt kraftig bygd, bred over skuldrene og langt fra "vever". Desuten elsker hun alt som går fort og helst opp ned. Det ville vært ille for henne å være den eneste av vennene som måtte se på de andre kjøre Tundercoster eller Supersplash for eksempel . Anonymous poster hash: fc038...dd8 Minner meg forresten om at jeg fikk med min 6åring opp i Thundercoaster i fjor. Var sikker på at kom til å synes det var morsomt jeg, men han syntes det var grusomt! Huff.. Han skulle ikke kjøre den igjen før han ble stor Han likte Supersplash veldig godt da Anonymous poster hash: 9087b...b0d Nå fikk jeg henne nesten ikke ut av loopen i fjor. Hun kjørte 4 runder uten å gå ut av vognen. Hun finnes ikke redd. Da er det noe annet med storesøster. Hun liker ikke de store berg og dalbanene, akkurat der ligner hun på faren som liker seg best på Finkarusellen eller enda bedre hjemme Anonymous poster hash: fc038...dd8
Plutselig_gravid Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Det går helt fint så lenge det bare er snakk om 2 cm... Jeg var liten for alderen og da jeg skulle på diverse tivoli i feriene gikk jeg alltid med støvler. Da kunne jeg nemlig stå på tå inni støvlene og dermed bli noen centimeter høyere
Kremtopp Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Du får mange forskjellige svar her ser jeg. Det kommer helt an på hvem som har ansvaret for å slippe inn barna. Sønnen vår fikk kjøre de store radiobilene ifjor da vi var der første gang, han var litt under grensa, men de lot han slippe inn. Andre gang vi var der fikk han ikke lov, til tross for at det kun var snakk om max 2 cm (uten sko), de påpekte da skoene hans som hadde litt høyde på hælene, at dette gjorde han høyere osv. Så det kommer i bunn og grunn an på personene med ansvaret ved hver enkelt attraksjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå