Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Hvor lenge kan dere la den være alene hjemme til hverdags? Hvordan klarte dere å venne den til det? Anonymous poster hash: 76106...f17
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Han er hjemme en hel arbeidsdag. Fra 7 til 4. Vi begynte da han var liten, med tilvenning, sakte men sikkert.. Anonymous poster hash: f2935...880
Gjest Yzma Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Samme som ano over her, en hel arbeidsdag. De har selskap i hverandre, da.Begynte tidlig med begge to. Med andre var det lettere pga den eldre hunden
oslofrk Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 6-8 timer går greit.. Men da trengs det tur, oppmerksomhet, stimuli og kos etterpå begynn fra dag 1, med å gå utenfor synsvidde, ut av rommet, osv.. Øk med noen minutter hver gang. Jeg hadde min i bur og da gikk det veldig fint! Lykke til!
crème brulèe Skrevet 22. juni 2013 #5 Skrevet 22. juni 2013 vi vennet henne til det med større tidsrom av gangen og da var hun i bur i starten, fordi hun også sov der om natten (stort bur med masse tepper og et par leker)men vi har mulighet til å jobbe motsatt av hverandre på skift slik at hun aldri var alene særlig lenge det første året, maks 3-4 timer ellers hadde vi noen til å lufte henne og leke med henne imens eller ha henne med ut og komme til jobb når en av oss var ferdig. de har jo ikke samme tidsperspektiv som oss, men det oppleves nok som nokså traumatisk for en valp å bli etterlatt over lengre tid, spes.rett etter den har mistet hele familien sin og skal bli kjent med noen nye.. min erfaring fra andre som har kjøpt hund som må være mye alene, spes. de med større raser, er at ting blir ødelagt, mye bjeffing/hyling og generell uro som har ført til at de har måttet kvitte seg med hunden, endre arbeidstider eller skaffe hundevakt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå