Prøverpåentil Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Babyen på 8 mnd har blitt helt gæærn i forhold til søvn.... Feks igår og inatt.. hun la seg kl 19.. kjempe trøtt.. bruker en time på at hun skal sovne.. Så går det noen timer.. så våkner hun ca 10 ganger iløpet av natten fordi hun reiser seg og ikke vil roe seg.. Våkner kl 5(!!) Nekter å sove mer, så jeg tar henne med i senga mi. Der klarer jeg å tyne den til kl 6.. så er det opp.. Så er hun stuptrøtt etter bare en time.. får sove like etter det og våkner etter en halvtime.. Hvorfor sover hun sånn når hun tydeligvis er så trøtt??:/ Sukk.. vet det er feil å ta henne med til meg om morningen, men er så trøtt etter en lang natt.. Tips?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Her har det vært sovehelvete siden lørdag Baby på 8 mnd som våkner en halvtime etter h'n har sovnet, for så å være våken i flere timer. Står bare å hyler i sengen Anonymous poster hash: 89c0f...77f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 HVa spiser hun? Hvis du ikke gir mme, foreslår jeg å gi en flaske mme om kvelden. Det har hjulpet mange å sove lengre siden det metter mer enn mm. Ellers er det viktig med passe kaldt rom. Min yngste sov mye bedre da vi begynte med åpent vindu om natten, tykke sokker på beina og en ekstra genser over nattdrakten (dette var høst, vinter og vår da, vet ikke hvordan temperaturen er hos deg). Steng lyset helt ute med rullegardin etc. Avslutt dagene likt, gjerne med 2-3 ritualer så hun får tid til å komme i sovemodus. Anonymous poster hash: aca0e...6ad
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Har hun vært sånn lenge? Jeg tenker umiddelbart på tenner.. Min baby fikk fem tenner fra han var 9 til 10 mnd og han var akkurat som din, stup trøtt, men brukte lang tid på å sovne, våknet mange ganger i løpet av natten, og små dupper på dagtid. Når tennene kom gjennom har han vært enkel å legge igjen, sover hele natten og lenge dupper på dagtid. Anonymous poster hash: 0615f...b21
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Hvis hun er kjempetrøtt kl 19, så legg henne før. Er hun for trøtt allerede ved legging, gir dette dårlig søvn. Ikke sikkert det er løsningen, men jeg ville prøvd å legge henne før. Anonymous poster hash: 8ef6a...668
Prøverpåentil Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2013 Takk for alle tips Hun får mme, grøt og middag iløpet av dagen.. så avslutter alltid med mme før sengetid hjelper ikke.. haha.. huff! Har vinduet oppe, men ikke så kaldt ute om dagen.. Leggetiden er litt basert på siste dupp, og igår ble det litt surr fordi hun sov mye i bilen:) Men ja.. tenner ja... her har hun fått 8 tenner på 2 måneder faktisk. Ser ut som den siste har kommet ut for nå hvertfall. Ser ingen fler.. Når bør de plagene evt roe seg da? Går jo å håper på at det er derfor, og plutselig en dag sover hun hele natta.. meeeen føler det er et større problem her. Vet bare ikke hva:p Blir jo så irritert og, så får jeg dårlig samvittighet!! Hun prøver jo ikke å være dust stakkars.. hehe
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Her roet det segv ca en uke etter siste tann var kommet ut. :-) Anonymous poster hash: 0615f...b21
Prøverpåentil Skrevet 21. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2013 Da håper håper håper jeg på det!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå