Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal i bryllup i morgen, og har sagt jeg skal bake en kake. Mine kaker pleier som oftes å bli mislykket, eller gå i bakken, så jeg sa til bruden at jeg kunne lage makroner eller marengs eller noe i den duren isteden. Men prøvde meg på marengs her om dagen, ble ikke akkurat supert. så tør ikke ta sjansen tilfelle det blir mislykket igjen.. Så lagde jeg oreokuler, men det smelter jo bare under frakt tydeligvis...Vet ikke om jeg tør å prøve meg på makroner, for det er vel ikke det lettese å få perfekt på første forsøk.. Så da spør jeg, hva kan jeg lage? Noen som har noen tips til noe som er enkelt å lage. Muffins går heller ikke, da det blir for vanskelig å frakte . Skal ta buss i en time og har kun barnevogn til å frakte på.Har kjøpt 2 ferdigposer med toro brownie, selv om den ikke er noe god, men må jo ha med NOE . Anonymous poster hash: ccaac...d00
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Kjøp en sånn Toro Lyse Muffins, sleng den i rund form, stapp oppi noen eplebåter og strø over litt kanel og sukker. Voila! Eplekake! Anonymous poster hash: 7cb50...95a
ms.Pond Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Hva med en langpannekake? Lett å frakte, ikke mye osm kan bli ødelagt hvis du venter med å skjære den opp til du kommer dit. Lag en enkel glasur. På butikken selger de sånne pakker med hvite og mørke sjokoladehjerter, som du kan strø oppå kaken. Du kan søke på langpannekake på google og se litt på oppskriftene. Toro har en ferdig sjokoladekakemiks som i tillegg er glutenfri, hvis det skulle være noen allergikere der. Der følger det med glasur.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Om du lager oreokuler, så frys dem ned og ta dem med frosne i kjølebag. Makroner er ikke noe du begynner med om du ikke kan å bake. Brownies, med siktet melis og friske jordbær (halv med hams feks) ser delikat ut og kan lages i langpanne.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Om du lager oreokuler, så frys dem ned og ta dem med frosne i kjølebag. Makroner er ikke noe du begynner med om du ikke kan å bake. Brownies, med siktet melis og friske jordbær (halv med hams feks) ser delikat ut og kan lages i langpanne. Ja brownien lager jeg uansett, men tenkte lage noe sånn småtteri i tilegg. Ala konfekt eller annet smått. Anonymous poster hash: ccaac...d00
Suretær Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal i bryllup i morgen, og har sagt jeg skal bake en kake. Mine kaker pleier som oftes å bli mislykket, eller gå i bakken, så jeg sa til bruden at jeg kunne lage makroner eller marengs eller noe i den duren isteden. Men prøvde meg på marengs her om dagen, ble ikke akkurat supert. så tør ikke ta sjansen tilfelle det blir mislykket igjen.. Så lagde jeg oreokuler, men det smelter jo bare under frakt tydeligvis... Vet ikke om jeg tør å prøve meg på makroner, for det er vel ikke det lettese å få perfekt på første forsøk.. Så da spør jeg, hva kan jeg lage? Noen som har noen tips til noe som er enkelt å lage. Muffins går heller ikke, da det blir for vanskelig å frakte . Skal ta buss i en time og har kun barnevogn til å frakte på. Har kjøpt 2 ferdigposer med toro brownie, selv om den ikke er noe god, men må jo ha med NOE . Anonymous poster hash: ccaac...d00 Marengs er jo det enkleste o verden å lage! Bare pass på at det ikke kommer spor av eggeplomme i den og kjør til den er nesten stiv. Hell sukker i en stråle mens du pisker og kjør på full guffe til den er stiv. Tar max 7 min til sammen! Lag små klatter og stek i ovnen. Finnes ikke noe enklere;)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Hvorfor ikke lage kjeks? Det er umulig å mislykkes med, lett å frakte i en kakeboks og alle liker det Jeg har blitt bedt om å lage kjeks til alt fra dåp til 80-års lag, det er veldig greit å ha noe smått til kaffen når man ikke orker enda et bløtkakestykke.... Disse forsvinner som dugg for solen når jeg lager de til f.eks bursdagsselskaper o.l., jeg lager de med teskje så de ikke blir så veldig store. http://www.detsoteliv.no/print.php?id=812 Om du googler oppskrift på cookies finner du mange andre å velge i også Anonymous poster hash: c688e...fd3
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Om du lager oreokuler, så frys dem ned og ta dem med frosne i kjølebag. Makroner er ikke noe du begynner med om du ikke kan å bake. Brownies, med siktet melis og friske jordbær (halv med hams feks) ser delikat ut og kan lages i langpanne. Ja brownien lager jeg uansett, men tenkte lage noe sånn småtteri i tilegg. Ala konfekt eller annet smått. Anonymous poster hash: ccaac...d00 Hva med cake pops da? De kan pyntes pent også?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skal i bryllup i morgen, og har sagt jeg skal bake en kake. Mine kaker pleier som oftes å bli mislykket, eller gå i bakken, så jeg sa til bruden at jeg kunne lage makroner eller marengs eller noe i den duren isteden. Men prøvde meg på marengs her om dagen, ble ikke akkurat supert. så tør ikke ta sjansen tilfelle det blir mislykket igjen.. Så lagde jeg oreokuler, men det smelter jo bare under frakt tydeligvis... Vet ikke om jeg tør å prøve meg på makroner, for det er vel ikke det lettese å få perfekt på første forsøk.. Så da spør jeg, hva kan jeg lage? Noen som har noen tips til noe som er enkelt å lage. Muffins går heller ikke, da det blir for vanskelig å frakte . Skal ta buss i en time og har kun barnevogn til å frakte på. Har kjøpt 2 ferdigposer med toro brownie, selv om den ikke er noe god, men må jo ha med NOE . Anonymous poster hash: ccaac...d00 Marengs er jo det enkleste o verden å lage! Bare pass på at det ikke kommer spor av eggeplomme i den og kjør til den er nesten stiv. Hell sukker i en stråle mens du pisker og kjør på full guffe til den er stiv. Tar max 7 min til sammen! Lag små klatter og stek i ovnen. Finnes ikke noe enklere;) De jeg lagde sist ble litt brune i kantene og så så.. "shabby" ut Og må også kjøpe sånn spisser og utstyr hvis jeg skal lage det, kan ikke bare lager stygge klatter til et bryllup, må jo se litt ålreit ut. Men tenker at jeg kanskje skal prøve meg på nytt Anonymous poster hash: ccaac...d00
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Lag skikklig brownies fra bunnen. Det er godt og ikke vansklig. Anonymous poster hash: 41420...b0a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Jeg synes det er litt sært at du har sagt ja til å bake, når det tydeligvis ikke er noe du er veldig flink til. Helt ok til bursdager e.l, men til et bryllup vil man jo gjerne ha ting perfekt. 1 2 3 kake til bryllup? Jaja.. Anonymous poster hash: 1a512...128
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Jeg synes det er litt sært at du har sagt ja til å bake, når det tydeligvis ikke er noe du er veldig flink til. Helt ok til bursdager e.l, men til et bryllup vil man jo gjerne ha ting perfekt. 1 2 3 kake til bryllup? Jaja.. Anonymous poster hash: 1a512...128 Må innrømme at jeg tenkte samme tanken... Anonymous poster hash: 6cbc4...1be
kjersti83 Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Bak oreokake eller ostekake:) enkle kaker som ikke trenger steking! Gå inn på www.detsoteliv.no og søk på oreo cake original. Er masse oppskrifter på gode ostekake der også. Lykke til!
Bumblebeee Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Ostekake! Den skal ikke stekes og det er så og si umulig å ikke få den til. Bruker en oppskrift med kjeks og smør til bunn, og fyll av Philadelphiaost, sukker, pisket kremfløte, vaniljesukker og sitrongelé. Får mye skryt av den og den er kjempelett å lage. Pynt med friske bær eller gelélokk.
bIomstre Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Brownies er perfekt til å lage kakepops av! Den blir såpass fuktig at du ikke trenger blande noe i for å lage kakekuler - Lag brownies (uten nøtter eller hakka sjokolade), la den avkjøles - Trill munnfull store kuler - Dypp tuppen av slikkepinner (finnes f.eks på Jerniea) i smeltet sjokolade og stikk i kakekulene - Legg i frysen en halvtimes tid - Smelt hvit sjokolade i kopp/glass i micro, dypp de frosene kulene i sjokoladen og deretter i kakestrøssel - Bruk en tom eggekartong som "tørkestativ" (stikk hull i bunnen og sett pinnene nedi) - Frys de i en egnet boks og ta med boksen rett fra frysen når du drar Er du heldig vet du fargetema for bryllupet og kan finne strøssel som matcher!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Brownies er perfekt til å lage kakepops av! Den blir såpass fuktig at du ikke trenger blande noe i for å lage kakekuler - Lag brownies (uten nøtter eller hakka sjokolade), la den avkjøles - Trill munnfull store kuler - Dypp tuppen av slikkepinner (finnes f.eks på Jerniea) i smeltet sjokolade og stikk i kakekulene - Legg i frysen en halvtimes tid - Smelt hvit sjokolade i kopp/glass i micro, dypp de frosene kulene i sjokoladen og deretter i kakestrøssel - Bruk en tom eggekartong som "tørkestativ" (stikk hull i bunnen og sett pinnene nedi) - Frys de i en egnet boks og ta med boksen rett fra frysen når du drar Er du heldig vet du fargetema for bryllupet og kan finne strøssel som matcher! Så utrolig mye jobb for å ødlegge en i utgangspunktet god kake! Anonymous poster hash: 41420...b0a
bIomstre Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Så utrolig mye jobb for å ødlegge en i utgangspunktet god kake! Anonymous poster hash: 41420...b0a HI sa hun IKKE synes den er god...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 Så utrolig mye jobb for å ødlegge en i utgangspunktet god kake! Anonymous poster hash: 41420...b0a HI sa hun IKKE synes den er god... En brownies som ikke er god i utgangspunktet blir jo ikke bedre av å bli most, knadd og frossen. Jeg regnet da med at hun i det minste lagde en god variant. Å lage en brownies fra bunden er ikke direkte krevende. Anonymous poster hash: 41420...b0a
bIomstre Skrevet 21. juni 2013 #19 Skrevet 21. juni 2013 Så utrolig mye jobb for å ødlegge en i utgangspunktet god kake! Anonymous poster hash: 41420...b0a HI sa hun IKKE synes den er god... En brownies som ikke er god i utgangspunktet blir jo ikke bedre av å bli most, knadd og frossen. Jeg regnet da med at hun i det minste lagde en god variant. Å lage en brownies fra bunden er ikke direkte krevende. Anonymous poster hash: 41420...b0a Ja da, ser at du har foreslått at hun bør bake en selv. Hvis hun gjør det skal hun selvfølgelig ikke lage kakepops av den, det er jeg helt enig i! Men hørtes ut som hun hadde tenkt å lage de toroposene hun hadde kjøpt uansett. Og kakepops er utmerket bruk av misslykka eller lite gode kaker. I små posjoner og med sjokolade på blir det mer spiselig. Så kakepops er god resursutnyttese
Løvinna30 Skrevet 21. juni 2013 #20 Skrevet 21. juni 2013 Trenger du bakehjelp?Skal jeg bake noe for deg? :-) Hvor i landet bor du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå