Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #1 Skrevet 21. juni 2013 Er det noen her fra Romerike som vet om det er mulig å få bestilt smørgåstårta noe sted i nærheten??? Anonymous poster hash: 08349...2d8
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #2 Skrevet 21. juni 2013 Lag selv. Kycklingsmörgåstårta För 8-10 personer. Ingredienser 1 grillad kyckling i småbitar 8 skivor landgångsbröd Fyllning 1: 2 dl majonnäs 2 dl majskorn 1 pkt knaperstekt finstrimlat bacon 4 dl kycklingkött 1/2 dl chilisås 1 krm cayennepeppar Fyllning 2: 1 dl kesella 1 dl väl avrunnen krossad ananas 1/2 finhackad purjo 2 dl kycklingskött Garnering: 4 dl crème fraiche Majonnäs efter smak och tycke 1 finstrimlat salladshuvud Skivad skinka Blå vindruvor Clementiner Gurka Gör så här Blanda till fyllningarna i två olika skålar. Lägg upp två brödskivor på ett serveringsfat. Bred över hälften av fyllning 1. Lägg på två brödskivor och bred ut hela fyllning 2. Lägg på ytterligare två brödskivor och bred ut resterande av fyllning 1. Avsluta med de sista två brödskivorna. Blanda crème fraiche och majjonnäs och bred detta över och runt tårtan. Låt stå till dagen efter. Strimla salladen och klappa på den runt sidorna. Garnera efter tycke.
Cat.68 Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Lag selv. Kycklingsmörgåstårta För 8-10 personer. Ingredienser 1 grillad kyckling i småbitar 8 skivor landgångsbröd Fyllning 1: 2 dl majonnäs 2 dl majskorn 1 pkt knaperstekt finstrimlat bacon 4 dl kycklingkött 1/2 dl chilisås 1 krm cayennepeppar Fyllning 2: 1 dl kesella 1 dl väl avrunnen krossad ananas 1/2 finhackad purjo 2 dl kycklingskött Garnering: 4 dl crème fraiche Majonnäs efter smak och tycke 1 finstrimlat salladshuvud Skivad skinka Blå vindruvor Clementiner Gurka Gör så här Blanda till fyllningarna i två olika skålar. Lägg upp två brödskivor på ett serveringsfat. Bred över hälften av fyllning 1. Lägg på två brödskivor och bred ut hela fyllning 2. Lägg på ytterligare två brödskivor och bred ut resterande av fyllning 1. Avsluta med de sista två brödskivorna. Blanda crème fraiche och majjonnäs och bred detta över och runt tårtan. Låt stå till dagen efter. Strimla salladen och klappa på den runt sidorna. Garnera efter tycke. Mmmmmm den hørtes kjempegod ut.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Det der er en kjempeide, hadde det ikke vært for at jeg hater majones, remulade, rømme, creme fraiche og alt annet som ligner på det, bortsett fra cottage cheese. Jeg mener å ha lest tips om å lage sin egen loff/brød i en rund kakeform, for å få den til å se ut som en kake også. Anonymous poster hash: 57632...1b4
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Lag selv. Kycklingsmörgåstårta För 8-10 personer. Ingredienser 1 grillad kyckling i småbitar 8 skivor landgångsbröd Fyllning 1: 2 dl majonnäs 2 dl majskorn 1 pkt knaperstekt finstrimlat bacon 4 dl kycklingkött 1/2 dl chilisås 1 krm cayennepeppar Fyllning 2: 1 dl kesella 1 dl väl avrunnen krossad ananas 1/2 finhackad purjo 2 dl kycklingskött Garnering: 4 dl crème fraiche Majonnäs efter smak och tycke 1 finstrimlat salladshuvud Skivad skinka Blå vindruvor Clementiner Gurka Gör så här Blanda till fyllningarna i två olika skålar. Lägg upp två brödskivor på ett serveringsfat. Bred över hälften av fyllning 1. Lägg på två brödskivor och bred ut hela fyllning 2. Lägg på ytterligare två brödskivor och bred ut resterande av fyllning 1. Avsluta med de sista två brödskivorna. Blanda crème fraiche och majjonnäs och bred detta över och runt tårtan. Låt stå till dagen efter. Strimla salladen och klappa på den runt sidorna. Garnera efter tycke. Mmmmmm den hørtes kjempegod ut. Den er kjempegod.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Det der er en kjempeide, hadde det ikke vært for at jeg hater majones, remulade, rømme, creme fraiche og alt annet som ligner på det, bortsett fra cottage cheese. Jeg mener å ha lest tips om å lage sin egen loff/brød i en rund kakeform, for å få den til å se ut som en kake også. Anonymous poster hash: 57632...1b4 Hvordan skal du lage smørbrødkake da? De er jo en orgie majones stort sett..
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Det der er en kjempeide, hadde det ikke vært for at jeg hater majones, remulade, rømme, creme fraiche og alt annet som ligner på det, bortsett fra cottage cheese. Jeg mener å ha lest tips om å lage sin egen loff/brød i en rund kakeform, for å få den til å se ut som en kake også. Anonymous poster hash: 57632...1b4 Hvordan skal du lage smørbrødkake da? De er jo en orgie majones stort sett.. Jeg vet det. Det er derfor jeg ikke lager det (har aldri sagt at jeg lager det selv for såvidt). Men siden jeg har vært borti 'fenomenet' før så tenkte jeg at det var lov å komme med tips likevel (?). Ellers har jeg faktisk tenkt at det må gå an å lage en slik kake med forskjellige typer kremost i stedet. Kremost får en fin, luftig og smørevennlig konsistens om den piskes med feks miksmaster først. Anonymous poster hash: 57632...1b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå