Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har ikke førerkort. Om jeg finner meg en jobb, som er såppass langt unna at det er umulig å gå/sykle, og det ikke går buss dit, kan jeg da få dekt litt av drosjeregninga fra NAV? Anonymous poster hash: 29461...8bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #3 Skrevet 21. juni 2013 Nei. Så lenge du er funksjonsfrisk må du, som alle andre funksjonsfriske, sørge for å ta deg frem og tilbake for egen regning Anonymous poster hash: bb2f3...21f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #4 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har hørt at nav noen ganger betaler for førerkortet. Anonymous poster hash: 71de8...a2f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #5 Skrevet 21. juni 2013 Er det umulig å gå, sykle eller ta kollektivt til jobb har du flere valg. - Finne en annen jobb - Flytt - Ta førerkort Du får (heldigvis) ikke dekket drosje av NAV. Er du klar koster med drosje eller?? Jeg vil også gjerne ta drosje, men dette ville blitt en for stor utgift, så da tok jeg førerkort. Anonymous poster hash: 3f4d0...3bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #6 Skrevet 21. juni 2013 Å finne en annen jobb er umulig. Har ingen utdannelse eller skikkelig jobberfaring så jeg må ta det jeg får om jeg i det hele tatt skal komme meg i jobb. Er ingen som leier ut leiligheter i området rundt jobben, og det er god kjøreavstand til nærmeste barnehage. Må nok spare en god stund til skal jeg få råd til å ta førerkortet da jeg ikke har noen å øvelseskjøre med og trenger en del ekstra hjelp. Bor i ei bygd der det er lange avstander mellom alt, desverre. Anonymous poster hash: 29461...8bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 En kollega av meg er alene med 3 barn, og jobber i en annen by enn der hun bor. Med bil tar det hvertfall 40 minutter fra dør til dør. Hun tar buss... Alt går om man bare vil Anonymous poster hash: c94f4...45a
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 En kollega av meg er alene med 3 barn, og jobber i en annen by enn der hun bor. Med bil tar det hvertfall 40 minutter fra dør til dør. Hun tar buss... Alt går om man bare vil Anonymous poster hash: c94f4...45a Hadde det bare vært en by 40 minutter unna eller ett sted i det hele tatt 40 minutter unna med busstilgang og jobb så hadde jeg med glede gjort det jeg også. Det er jo helt håpløst på bygda! Skulle ønske jeg hadde råd til å flytte til ett sted det var enklere å få seg jobb :/ Anonymous poster hash: 29461...8bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #9 Skrevet 21. juni 2013 Mitt største problem er forresten at sist jeg var i møte med noen fra NAV fikk jeg beskjed om at de bare ville hjelpe meg med å få jobb i denne kommunen. Anonymous poster hash: 29461...8bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 Men er det ikke ditt ansvar å skaffe deg jobb og komme deg dit? Du kan ikke forvente at NAV skal legge til rette for alt. Valgene du har tatt i livet får konsekvenser og det er du som må gjøre det som trengs for å komme videre i livet. Anonymous poster hash: 5bcae...1e6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #11 Skrevet 21. juni 2013 Men er det ikke ditt ansvar å skaffe deg jobb og komme deg dit? Du kan ikke forvente at NAV skal legge til rette for alt. Valgene du har tatt i livet får konsekvenser og det er du som må gjøre det som trengs for å komme videre i livet. Anonymous poster hash: 5bcae...1e6 Jo, det er mitt ansvar å skaffe meg jobb. Men det er faktisk ikke bare-bare å komme seg hit og dit. Når jeg hører andre som melder seg arbeidsledig hos NAV risikerer å få jobb andre steder i landet så skjønner jeg ikke hvorfor dette ikke skal gjelde meg. Etter som jeg har forstått fra sidene til NAV får man pengestøtte til å flytte om man har fått tildelt en jobb å flytte til. Får bare gi fra meg barnet å bosette meg i telt i byen da å håpe på at jeg finner meg jobb til slutt. Eller bare dø siden jeg er for udugelig til denne verden uansett. Anonymous poster hash: 29461...8bd
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 ...hehehe...får man dekt drosje til jobb av NAV ja...hehe dagens!! Anonymous poster hash: 2eab1...ce2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Men er det ikke ditt ansvar å skaffe deg jobb og komme deg dit? Du kan ikke forvente at NAV skal legge til rette for alt. Valgene du har tatt i livet får konsekvenser og det er du som må gjøre det som trengs for å komme videre i livet. Anonymous poster hash: 5bcae...1e6 Jo, det er mitt ansvar å skaffe meg jobb. Men det er faktisk ikke bare-bare å komme seg hit og dit. Når jeg hører andre som melder seg arbeidsledig hos NAV risikerer å få jobb andre steder i landet så skjønner jeg ikke hvorfor dette ikke skal gjelde meg. Etter som jeg har forstått fra sidene til NAV får man pengestøtte til å flytte om man har fått tildelt en jobb å flytte til. Får bare gi fra meg barnet å bosette meg i telt i byen da å håpe på at jeg finner meg jobb til slutt. Eller bare dø siden jeg er for udugelig til denne verden uansett. Anonymous poster hash: 29461...8bd Å skylde på at NAV ikke vil hjelpe deg med jobb i andre kommuner blir for dumt. Det er ingen som hindrer deg i å søke jobber andre steder. Kom deg ut av offerrollen, løft deg opp og søk jobber i andre byer! Anonymous poster hash: bb2f3...21f
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Hei, Kan det på sikt være jobber i bygda der du bor dersom du tar mer utdannelse? Er det veldig viktig for deg å bli boende? Hvor gammelt er barnet ditt? Jeg ville benyttet muligheten med overgangsstønad til å ta meg en skikkelig utdannelse med framtidige jobbmuligheter der du ønsker å bo i framtiden. Det betyr kanskje at du og barnet må flytte noen år til et studiested. Tenk langsiktig. Anonymous poster hash: 3b45b...c5d
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Jeg skjønner det er vanskelig. Men hvis du er alenemor og bor et sted det er vanskelig å få jobb så må du flytte til et sted det er mulig å få jobb. Anonymous poster hash: f630f...e56
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Hvor bor barnefar og hvor bor den nærmeste familien din? Kanskje flytte dit? Og har ingen av de serfikat og kan hjelpe deg med øvelseskjøringen? Du må vel kjenne noen som har serfikat der du bor? Anonymous poster hash: 3b45b...c5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå