Gå til innhold

Strekker ikke til, og er plutselig blitt livredd barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg skjønner jo at det er en helt irrelevant tanke. Hvorfor skulle liksom barnevernet komme her. Ungene har alt de trenger, og vi elsker dem overalt. Men vi jobber mye, og spesielt jeg blir sliten og får nok litt kortere lunte i perioder, og da hender det jeg svarer de litt kort eller surt. Og så får jeg så fryktelig dårlig samvittighet etterpå. De var så ønsket, og jeg er så glad i dem, så skjønner ikke hvorfor jeg holder på sånn. Så prøver jeg å jobbe mindre, men vi har lagt oss til en livsstil der vi er vant med å kjøpe/gjøre hva vi vil, så havner jeg tilbake til å jobbe mye. Ungene elsker jo alle feriene vi tar de med på, men føler alikevel at hverdagen er viktigst. Og hverdagen er jo bare stress. Har konstant dårlig samvittighet for at vi ikke "koser oss" mer med ungene, og da tenker jeg at de hadde fått det bedre hos en annen familie. Og så grøsser jeg av tanken, for jeg orker jo ikke tanken på å ikke ha de hos meg. Derav frykten for at barnevernet plutselig skulle stått på døren.. Tror rett å slett jeg holder på å bli gal

Anonymous poster hash: 73d88...872

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reprioriter. Du vil sannsynligvis ikke gå så veldig mye ned i lønn ved å gå ned til 80-85% stilling. Det er vel verd pengene å slippe stresset, den dårlige samvittigheten, og i ditt tilfelle frykten. Reis utenom fellesferiene (apropos;), og kos dere med billigere alternativ. Lykke til!

Anonymous poster hash: 8c81c...925

Skrevet

Har du lest litt for mye her inne, kanskje? ;) Slapp av, dib-høner er heldigvis et ganske sjeldent fenomen i det virkelige liv!

Ellers burde du kanskje omprioritere litt? Ikke noe greit å konstant gå rundt slik.

Skrevet

Hehe, ja har muligens hengt litt for mye her inne. Føler jeg konkurrerer med resten av verden med å ha alt "perfekt" og når det ikke er det tenker jeg at nå blir sikkert ungene snart tatt fra meg. Det er nok muligens tvangstanker. Ser hvertfall galskapen i det selv, det må jo være et godt tegn ;)

Anonymous poster hash: 73d88...872

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...