Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Mens det hadde blitt oppstandelse dersom jeg hadde kalt naboene mine (pakistanere) brunt pakk? Det er jo akkurat det samme.. Kanskje jeg skal begynne å kalle naboene det? Anonymous poster hash: 4122f...8cf
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Dobbeltmoral vettu. Akkurat det samme som såkalt "Omvendt rasisme". Hvite skal liksom bare smile vi, mens vi blir kalt poteter og white trash. Skammelig er det. Anonymous poster hash: dae0b...ec2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Fordi det stort sett er hvite som kaller andre hvite white trash. Det er ikke rasisme, bare nedlatende. Anonymous poster hash: 12490...0e0
MammantilNurket Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Er det greit? Hvem har sagt det? Jeg synes ikke det er greit.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Fordi det stort sett er hvite som kaller andre hvite white trash. Det er ikke rasisme, bare nedlatende. Anonymous poster hash: 12490...0e0 Det er rasisme. Ikke bare mot hvite, men mot alle. Anonymous poster hash: dae0b...ec2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16 Så om man er uføretrygdet så er man white trash...? Anonymous poster hash: dae0b...ec2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16 Godt norsk ord: underklasse; folk med liten materiell og enda mindre kulturell kapital. Har aldri lest en bok, vet ikke forskjellen på klassisk og danseband. Tror " livets døtre" hører til blant det ypperste av norsk litteratur. Aldri hørt om Knausgård. Gir blanke i politikk og nyheter. Kvinner av denne gruppa går ofte på bingo. Tar sjelden med barna på søndagstur/ skitur eller andre kulturelle aktiviteter. Ofte særs opptatt av biler og våpen. Skeptisk til utlendinger og folk med høyere utdannelse. Får ofte barn som tenåringer, ser ikke vitsen med utdanning. Barn av bingospillende, uføretrygdede mødre kommer seg ofte ikke ut i samfunnet men blir trygdemottakere i 20 åra. Ofte sliter disse menneskene psykisk da de har mangelfulle ressurser å møte livets utfordringer med Ofte tidlig sykdom og død, de røyker drikker og spiser relativt usunt.. Anonymous poster hash: 98a5e...585
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16 Slubberter?? Anonymous poster hash: 1deb8...441
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #10 Skrevet 21. juni 2013 https://www.google.no/search?q=white+trash&client=safari&hl=nb&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=pZbDUcHGDsiJ4ASSjIC4DQ&ved=0CAkQ_AUoAA&biw=768&bih=928#biv=i%7C183%3Bd%7CMZcpqEWM3lqC6M%3A Anonymous poster hash: 98a5e...585
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #12 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16 Så om man er uføretrygdet så er man white trash...? Anonymous poster hash: dae0b...ec2 Er du frekk eller? Jeg er ufør, men vil overhodet ikke si jeg passer inn i den beskrivelsen av den grunn. Ja, jeg er trygdet, men jeg er utdannet, har et rent og pent ( om ikke så stort) hjem, er bereist, leser mye, ingen andre i familien sliter, ingen wonderbaum i bilen etc. Det var mer enn et kriterie som skulle til for å havne i kategorien white trash. Klart, man kan jo bare kalle det trash. Da får man inkludert alle de mørkhudede som lever på samme måte, romfolk etc. Anonymous poster hash: 12490...0e0
LittLykkelig Skrevet 21. juni 2013 #13 Skrevet 21. juni 2013 Så lenge man uttaler seg om sin egen etniske gruppe så er det "lov". Ergo en pakistaner kan si pakkis og en etnisk norsk kan si white trash. Det er bare et begrep og jeg tror ikke folk nødvendigvis mener "hvitt søppel" bokstavelig, men heller refererer til enkelte fellestrekk vi har fått presentert som white trash gjennom media og USA.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 Hersketeknikk som føyer seg fint inn i rekken av alle den andre hersketeknikkene som brukes her på dib! Anonymous poster hash: 57810...48c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 Men må innrømme ordet er svært beskrivende på nordmenn uten mål og smak. Som setter fyll som yndlingshobby og tatoverer og røyker seg gul og blå. Og ja, jeg er norsk. Anonymous poster hash: 5d4c9...c4c
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 Så lenge man uttaler seg om sin egen etniske gruppe så er det "lov". Ergo en pakistaner kan si pakkis og en etnisk norsk kan si white trash. Det er bare et begrep og jeg tror ikke folk nødvendigvis mener "hvitt søppel" bokstavelig, men heller refererer til enkelte fellestrekk vi har fått presentert som white trash gjennom media og USA. Selv andre etniske grupper reagerer på uttrykket White Trash. Det er ikke bare rasistisk mot hvite, som sagt, men absolutt alle. Rasisme er IKKE greit, UANSETT! Anonymous poster hash: dae0b...ec2
Gjest yrild Skrevet 21. juni 2013 #17 Skrevet 21. juni 2013 Synes det er et ekkelt uttrykk, men jeg tenker det inne i mitt hode iblandt... I dag var jeg i parken og det sitter alltid en gjeng damer der på sommeren som røyker, spiser mac Donalds, forer ungene sine med søtsaker, is og brus og lar ungene selv ordne opp i alt (også de under året). Jeg grøsser når jeg ser disse blekfete mødrene som kun vier oppmerksomheten mot barna når de eksploderer fordi de har blitt våte (i en vannpytt) eller noe annet relativt normalt som jo ofte skjer når treåringer vandrer omkring uten oppsyn... På en måte tenker jeg at de jo ikke vet bedre, men de kommer fra et land der de har mulighet til 13 års skolegang og der allmennopplysningen er stor... Da har jeg mye større forståelse for de analfabetiske mødrene (som ikke er mye bedre....) fra Albania som bor rundt oss. De har hatt færre muligheter til å opplyses om barnesikring, moderne pedagogik, kosthold etc etc. Tror det er derfor man tar i litt når man snakker stygt om hvite... Ofte har de jo hatt større muligheter til å forandre sin skjebne...men det er jo klart at holdninger går i arv.
☆☆☆ Skrevet 21. juni 2013 #18 Skrevet 21. juni 2013 Eitt av dei uttrykka som seier meir om dei som brukar det enn dei det blir brukt om..
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2013 #19 Skrevet 21. juni 2013 Man kan selvsagt velge å kalle dem søplemennesker, sånn helt generelt.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #20 Skrevet 21. juni 2013 Man kan selvsagt velge å kalle dem søplemennesker, sånn helt generelt. Det sier vel egentlig mer om dem som kaller andre søplemennesker.... Anonymous poster hash: dae0b...ec2
Gjest sug lut Skrevet 21. juni 2013 #21 Skrevet 21. juni 2013 Man kan selvsagt velge å kalle dem søplemennesker, sånn helt generelt. Det sier vel egentlig mer om dem som kaller andre søplemennesker.... Anonymous poster hash: dae0b...ec2 Det kan du godt mene, men det er i alle fall ikke rasebetinget, hvilket var det som klødde folk oppi her, og det er på et språk man kan forutsette at nordmenn behersker, hvilket engelsk ikke er, så man kan forutsettes å forstå hva man sier. Ergo, det løser en hel masse problemer.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #22 Skrevet 21. juni 2013 Begrepet i norsk sammenheng har minimalt med etnisitet å gjøre. Anonymous poster hash: b0c7f...67b
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #23 Skrevet 21. juni 2013 Jeg har gjort det selv, og tenkte ikke på raseaspektet i det hele tatt. Liker ikke begrepet særlig heller, men det dekker på en måte det jeg ville fram til. For meg betyr det folk som kaver rundt nederst på rangstigen, ofte med lite eller ingen utdanning, lavtlønnet eller trygdet, ofte mye rot og manglende struktur på livet, ofte dårlig helse og mange selvpåførte problemer, fra familier hvor trøbbel ser ut til å gå i arv. Og i tillegg er det visst vanlig at de er så lite opplyste generelt, eller har så snever omgangskrets, at de vet ikke om noe annet liv. De tror de er "normale" og kanskje til og med ganske flinke/kule, og skryter av seg selv på Facebook eller blogger. Kan innimellom komme med kommentarer om de tåpelige skolelysa eller kjedelige kjerringene som i blant drister seg til å kritisere alle tabbene de gjør. Det blir mye forklaring. Hva er et godt norsk ord for disse folka? Anonymous poster hash: 4af99...f16 Det er mennesker vi snakker om her, ikke søppel! Ikke akkurat hovudfag i sosiologi du, har du vel? Anonymous poster hash: e52d8...ba3
Rivjernet Skrevet 21. juni 2013 #24 Skrevet 21. juni 2013 Mens det hadde blitt oppstandelse dersom jeg hadde kalt naboene mine (pakistanere) brunt pakk? Det er jo akkurat det samme.. Kanskje jeg skal begynne å kalle naboene det? Anonymous poster hash: 4122f...8cf Er det noen som har sagt at det er greit? Det er noen få som har brukt det begrepet på lik linje med at det er noen få som bruker de ordene du selv nevner. Det er ikke det samme som at det er greit å kalle noen white trash osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå