Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Krydderet? Tacosausen ? Anonymous poster hash: e0536...785
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Kommer an på hva du lager den av. Men om du går ut fra den "standardnorske" santa maria-tacoen: -Kjøttdeigen har mye fett og salt -Krydderet er mel og tilsetningsstoffer -Skjellene er frityrstekt palmeolje med ekstremt mange kalorier i forhold til vekt -Lefsene er noe sunnere, men fortsatt å sammenligne med loff i næringsverdi -Mange klisser også på med seterrømme på toppen ...men du kan fint lage sunn taco, altså. Med f.eks karbonadedeig, halvgrove tortillas, spisskummen og hvitløk i stedet for e-krydder på pose osv. Anonymous poster hash: cce54...336
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Skjellene/tortillaene er verst, og rømme, ost, kjøttdeig - megafett. Bytt ut med magre alternativer - hjertesalat istedet for skjell/lefser, mye grønnsaker som tilbehør. Anonymous poster hash: 55367...b7b
smurfis Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Taco trenger ikke være det grann usunt. Bortsett fra selve skjellene da. Lager jeg taco så er det med kylling eller svinkjøttdeig, rømmekolje, hjemmelaget guacamole, jeg lager salsa selv, men kan ikke tenke meg at den du kjøper er så veldig usunn. Med masse salat så er det jo faktisk veldig sunt!
smurfis Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Taco trenger ikke være det grann usunt. Bortsett fra selve skjellene da. Lager jeg taco så er det med kylling eller svinkjøttdeig, rømmekolje, hjemmelaget guacamole, jeg lager salsa selv, men kan ikke tenke meg at den du kjøper er så veldig usunn. Med masse salat så er det jo faktisk veldig sunt! Ja, og selve krydderet er så lett å lage selv. Spisskummen, salt, chilli, pepper, paprikapulver, hvitløkpulver, litt oregano om du vil..Smaker bedre enn krydderet du kjøper.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Kommer an på hva du lager den av. Men om du går ut fra den "standardnorske" santa maria-tacoen: -Kjøttdeigen har mye fett og salt -Krydderet er mel og tilsetningsstoffer -Skjellene er frityrstekt palmeolje med ekstremt mange kalorier i forhold til vekt -Lefsene er noe sunnere, men fortsatt å sammenligne med loff i næringsverdi -Mange klisser også på med seterrømme på toppen ...men du kan fint lage sunn taco, altså. Med f.eks karbonadedeig, halvgrove tortillas, spisskummen og hvitløk i stedet for e-krydder på pose osv. Anonymous poster hash: cce54...336 Og hvis man bytter ut Santa Maria-produktene med Old El Paso, så er det ikke noe palmeolje i maten heller. Og hvis man ønsker skjell, så bruk trays i stedet for de vanlige skjellene, og så lager du en topp av fyll på, så spiser man mindre skjell og mer av det sunne fyllet (så lenge man bruker karbonadedeig, og ikke har en halv boks med rømme og veldig masse mais og ost da). Og som de andre sier: krydder er enkelt å lage selv, og hvis man har taco hver fredag kan man lage en stor porsjon krydder, og oppbevare det på et tett glass, så slipper man å gjøre det hver gang. Anonymous poster hash: 9eb38...daa
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #7 Skrevet 21. juni 2013 Tacoen jeg lager er sunn. Grove tacolefser eller hjertesalat. Mager svinekjøttdeig eller kyllingkjøttdeig. Hjemmelaget tacokrydder og masse grønnsaker. Lager guacemole selv og bruker ikke rømme. Nam! Anonymous poster hash: d0e2b...469
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #8 Skrevet 21. juni 2013 Vi lager bønnestuing, guacamole, salat, salsa, og annet snacks med rømme og ost, på mini taco tubs. Jeg anser det som sunt fordi vi får i oss mest grønnsaker. Lager krydderblanding selv. Santa Maria skal bytte ut palmeolje nå, så da er det bare velstand Anonymous poster hash: 01204...dba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå