Gå til innhold

Flytte "på bygda"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vil dere erfaringer med det å flytte får en større by til et mindre tettsted? Er det verdt det for barnas del eller angrer dere?

Anonymous poster hash: 79a76...b60

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på landet nå. 1 time unna oslo med tog.

vi trives veldig bra. angrer ikke.

barna har det godt og fritt her.

Anonymous poster hash: 52523...b5f
Skrevet

Jepp,jeg bodde i Oslo før med min elste jente :) Men 3 år senere ble jeg gravid igjen,og fire stk i en liten leilighet gikk ikke...så da valgte vi å flytte til landet:-) angrer ikke i det hele tatt!!:)

Skrevet

Vi har flyttet fra Løkka til landet. Det er flott :) Masse plass, stille og rolig - bare en halvtime fra Oslo.

Skrevet

Vi bur på eit lite sted og trivest med det:)

Skrevet

Om det er for barnas del, så bør det ikke være altfor langt fra byen, ellers kan det fort bli kjedelig når de blir ungdommer. Snakker av erfaring, vokste opp uti huttaheita, og alle ville lengst mulig vekk så fort de fikk mulighet til å reise bort for å gå på videregående. Kjempefint for småbarn der, men barn er ikke små for alltid. :P

Anonymous poster hash: c4db7...69b
Skrevet

Ja, er fra Oslo og bor nå en kjapp togtur unna (halvtime kanskje?). Har hus og stor hage, noe som kun hadde eksistert i mine drømmer om vi hadde bodd i Oslo.

Jeg savner hjem masse, men når jeg ser hvor bra barna har det her så kan jeg ikke angre.

Godt miljø i både barnehage og på skole ( har jeg hørt), fin natur (som du også finner i Oslo da), billig å bo, godt kollektivtilbud her hvor vi bor. Toget går hver time inn til byen og buss hver halvtime store deler av dagen til nærmeste tettsted.

Skrevet

Også bodd i Oslo og flyttet 30-40 min unna. Aldri angret! Barna har det flott, supre naboer, kan suse inn til byen når jeg vil. Grodd helt fast her jeg ;-)

Skrevet

Vi er fra Oslo, og bor nå 3 timer nordover, på småbruk i en lten grend rett ved fjellheimen. Herlig her! Det er selvfølgelig fordeler og ulemper uansett hvordan man bor, men alt i alt trives vi veldig godt:)

Skrevet

Trives godt, men savner byen i blant. Fordeler og ulemper med begge. Tror vi havner i byen igjen når barna blir større. Men lettere å komme i kontakt med folk, og flott og oversiktlig miljø på landet.

Anonymous poster hash: 698e4...bff
Skrevet

Det er herlig på landet :-)
Trygt og godt å bo i en bygd :)

Skrevet

Flyttet fra løkka til " landet " 20 min unna hovedstaden ;). Har det flott !!!!!!!

Skrevet

Bor i gangavstand til bergen sentrum. Kunne aldri tenke meg å flytte ut av byen...Heller bo litt trangt enn på landet, men så benytter jeg byens tilbud svært ofte også da ;) 

Anonymous poster hash: 54527...c80
Skrevet

Flyttet fra storby til et tettsted (30 minutter utenfor storbyen) og stortrives.

Akkurat langt nok unna byen til at vi har rådyr i hagen, og akkurat kort nok til at vi kan ta oss en bytur :)

Skrevet

Vi flytta på bygda rett før det eldste barnet ble født. Jeg var veldig skeptisk først, føltes så langt fra alt. Men her er det mye lettere å komme i kontakt med folk, det er mange småbarnsfamilier her og store boligfelt med lite trafikk. Stille og rolig, trives veldig godt og kunne ikke tenke meg tilbake til tettbebodde strøk igjen. Vi bor i bygdas "sentrum" med gangavstand til flere matbutikker, et lite senter med diverse butikker, flere barnehager og barne- og ungdomsskole ca. 50 minutter med bil fra hovedstaden. Alt vi trenger i hverdagen er i umiddelbar nærhet så føler ikke så veldig på at vi er for langt unna byen heller. Det er en vanesak.

Anonymous poster hash: 01984...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...