Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg pleier å handle mye ekstra mat jeg ikke nødvendigvis trenger akkurat i dag. Feks gar jeg lite hvetemel så kjøper jeg gjerne et par pakker for å ha i skapet selv om jeg ikke skal bake noe med det med en gang. Gjelder alle matvarer, kjøper litt ekstra og tenker langsiktig. Trodde det var helt vanlig. Men jeg har to stebarn på 5 og 8år. Og de henger ikke med på tenkemåten min i det hele tatt. Ser de at jeg har kjøpt noe så skal de spise det med en gang. Eller at de maser på at jeg må bake noe for "hvorfor kjøpte jeg ellers hvetemel". Og har jeg kjøpt feks isboks til dessert på søndag fordi det var på tilbud akkurat i den butikken jeg var, så er hvertfall tusen og ett ute. Osv. Og det gjelder absolutt alt. De har null forståelse og interesse for at jeg "sparer" mat. Hva skal jeg gjøre? Sånn som det er nå så kan jeg ikke kjøpe inn jordbær for å spise i kveld. For da blir det mas og diskusjoner i timesvis på forhånd. Så da droppet jeg å kjøpe det. Men er jo tullete at det skal være sånn?! Anonymous poster hash: a69db...09a Anonymous poster hash: 7fe14...d51
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Ber moren og faren til ungene om å oppdra de. Anonymous poster hash: 90815...cdb
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 For noen uoppdragne unger. Jeg ville gitt beskjed om at dette hadde ikke dette noe med, de er barn og betaler ikke maten. Og hvorfor sier ikke faren deres noenting? Anonymous poster hash: cdf4d...0b6
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 For noen uoppdragne unger. Jeg ville gitt beskjed om at dette hadde ikke dette noe med, de er barn og betaler ikke maten. Og hvorfor sier ikke faren deres noenting? Anonymous poster hash: cdf4d...0b6 Antagligvis fordi han ikke gidder å handle med masete barn og sender heller kjerringa med dem på butikken...
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 For noen uoppdragne unger. Jeg ville gitt beskjed om at dette hadde ikke dette noe med, de er barn og betaler ikke maten. Og hvorfor sier ikke faren deres noenting? Anonymous poster hash: cdf4d...0b6 Antagligvis fordi han ikke gidder å handle med masete barn og sender heller kjerringa med dem på butikken... Problemet er hjemme på kjøkkenet. Hvis de ser at jeg har handlet så kommer de løpende. Anonymous poster hash: 7fe14...d51
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Har du snakket med dem og faren om det?du må jo sette grenser. Mine barn får ikke gå og forsyne seg alt de vil. Det er noe som heter å si nei. Anonymous poster hash: e762b...1de
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Har du snakket med dem og faren om det?du må jo sette grenser. Mine barn får ikke gå og forsyne seg alt de vil. Det er noe som heter å si nei. Anonymous poster hash: e762b...1de Jeg sier nei og forklarer. Og er jo ikke det at de ikke skal få jordbær eller is, de skal bare ikke få det til alle døgnets tider når de vil ha det men at det feks er en felles dessert om et par timer. Tror litt av problemet må være at vi har ulike vaner i de to hjemmene deres. De må jo være vant med å ha det annerledes der de er mest. Og vil jo gjerne at de skal trives her. Men den masingen er slitsom. Anonymous poster hash: 7fe14...d51
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 For noen uoppdragne unger. Jeg ville gitt beskjed om at dette hadde ikke dette noe med, de er barn og betaler ikke maten. Og hvorfor sier ikke faren deres noenting? Anonymous poster hash: cdf4d...0b6 Har ikke tenkt på de som uoppdragne før. Men det er nok en god beskrivelse. .. Anonymous poster hash: 7fe14...d51
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Noen tips eller råd til hva jeg kan si eller gjøre? Uten å være den kjipe strenge stemoren (er ikke det nå men vil ikke bli oppfattet som det heller). Jeg ønsker å kunne handle normalt uten å måtte forsvare og krangle om maten, da ender det opp med at jeg dropper å kjøpe desserter osv fordi jeg vet det bare blir en kamp. Anonymous poster hash: 7fe14...d51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå