Gå til innhold

Noen NAV ansatte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner fulltidsstudie på et kandidatstudium (2år) til høsten, her hjemme i trondheim.

Samboeren min skal ta en utdanning i oslo som begynner i november, som varer i 16 mnd.

Jeg blir da alene med vår datter, som blir 1 år til høsten, som gjør at det blir vanskelig for meg å ha en deltidsjobb..

Han får lønn under utdannelsen, da han tar skolen gjennom jobb.

Er det noen typer stønader jeg kan få? Regner med at jeg ikke kan få utdanningsstønad som er beregna for aleneforeldre, siden vi kommer til å stå som samboere?

Anonymous poster hash: 48276...1d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere kommer vell ikke til å bo sammen? så da kan dere skrive at dere ikke er samboere, å dermed får du stønaden, det er teknisk sett sant, hvis dere ikke bor sammen og han ikke "hjelper" med daglige utgifter eller er ofte sammen med dere, er du jo egentlig alenemor, så kan dere heller flytte sammen igjen når han er ferdig med skole.. 

Anonymous poster hash: b8a62...2d1
Skrevet

dere kommer vell ikke til å bo sammen? så da kan dere skrive at dere ikke er samboere, å dermed får du stønaden, det er teknisk sett sant, hvis dere ikke bor sammen og han ikke "hjelper" med daglige utgifter eller er ofte sammen med dere, er du jo egentlig alenemor, så kan dere heller flytte sammen igjen når han er ferdig med skole..

Takk for svar!

Kommer ikke til å bo sammen nei, men kommer sikkert til å ha samme adresse fordet.. Burde vi melde flyting for han da eller?

Skrevet

Takk for svar!

Kommer ikke til å bo sammen nei, men kommer sikkert til å ha samme adresse fordet.. Burde vi melde flyting for han da eller?

hvis han flytter til Oslo og dere er igjen i Trondheim, så må han nesten gi beskjed om at han flytter, siden det er et stykke vekke :) å folkeregisteret liker å vite hvem som bor hvor osv.. å det er lettere for han å ha adresse der han bor, 

Skrevet

Dersom din samboer er barnets far kan dere ikke ha samme folkeregistrerte adresse. Men dere kan heller ikke ha et forhold som tilsier at dere er kjærester. Så han kan ikke kom hjem til deg og sove i samme seng som deg dersom du mottar stønader som aleneforsørger.

Anonymous poster hash: ce499...f9a
Skrevet

Det må også foreligge meklingsattest fra fvk. ved samlivsbrudd.

Anonymous poster hash: ce499...f9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...