Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Vi bor på et lite sted, fraflytningskommune. Det er veldig billige eldre hus å få kjøpt eller leid her. I den nærmeste byen er boligprisene skyhøye. Så de siste åra har det kommet mange nye familier hit bare fordi de har hatt råd til å flytte hit, men ingen andre steder. Og det virker som om det bare er røkla som kommer Det blei så veldig synlig på skolens sommeravslutning. Da satte foreldra seg sammen på ett bord, og for en gjeng! Du ser at det er noe galt, om du skjønner... Mødrene var alt for mye ett eller annet alle sammen, for mye sminke eller for mye påspleisa hår, for mye hårbleking, for stor hettegenser, osv. De få fedrene (mange alenemødre her) virket helt fjerne. Alle røyka selvfølgelig hele tida. På et skolearrangement (utendørs, men likevel...) Etter oppførsla å dømme dreiv jeg faktisk å kikka etter om de hadde noe alkohol gjemt blant alle brusflaskene på bordet. De prata ikke med noen, heller ikke unga sine. De fløy vilt rundt og stjal mat og brus fra buffeten. Til slutt måtte en av lærerne forklare dem at det faktisk kostet penger. Men det brydde visst ikke foreldra seg om... Det er en liten skole. Og jeg burde vel være glad for at elevtallet øker slik at vi unngår nedleggelse. Men problemene har økt mest! Nesten alle disse unga har ADHD eller andre problemer. Vet at flere av familiene er under oppsikt av barnevernet. Det går ut over skolemiljøet til barna våre! Tror ikke det er bra for naboene heller, boligprisene synker jo enda mer når naboen har bare rot, søppel og bilvrak spredt rundt på tomta, pluss fullt av halvville unger og bikkjer... Anonymous poster hash: 0bc7c...83d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Du får gå foran som et godt eksempel du da og vise dem hvordan ekte bygdefolk skal oppføre seg; ) Anonymous poster hash: dfea7...ffd
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Høres ikke noe kjekt ut og jeg ser for meg hvordan de ser ut. Uff syns faktisk synd på deg og de stakkars barna som allerede bor der. White trash er ikke bra Anonymous poster hash: 5beb0...b6f
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Dere er klar over at White Trash er et ufattelig rasistisk uttrykk, eller? Tenker mitt om folk som sier dette. Anonymous poster hash: df08e...7d2
SagflisiHåret Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Det er faktisk kultur- og klasseforskjeller i norge, det merker man lett i visse situasjoner. Som regel omgås man folk som er like, for eks med tanke på utdanningsnivå, men når man får barn møter man plutselig andre typer folk. Da ser man ulikhetene, er min erfaring i ale fall.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Huff det finnes ikke noe mer "white trash" (for å synke ned på ditt nivå) enn å kalle andre white trash altså. Så de er jo tydeligvis i godt selskap Anonymous poster hash: e173b...381
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg synes white trash er et dekkende uttrykk. Ja, det er ikke det peneste man kan kalle folk, men noen ganger må man kalle en spade for en spade. Vet du, hvis jeg bodde i en liten bygd hvor det ene rælet etter det andre kom drassende, hadde jeg vurdert sterkt å flytte. Ungene dine har jo ingen andre å leke med, og sjansen for at dine unger ender opp som slike harrytasser uten folkeskikk og utdannelse er overhengende. Greit at det er dyrere å bo andre steder, men se på det som en investering i dine barns framtid. Anonymous poster hash: 7568f...cf6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Åmli? Anonymous poster hash: 73935...303
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Åmli? Anonymous poster hash: 73935...303 HAHAHA Anonymous poster hash: 52f2d...56c
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Stryn? Anonymous poster hash: b2152...0cb
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Hehe... Bygda vår har en noe brokete sammensetning den også nå, og det handler om at det er billigere her enn inne i byen. Jeg vil ikke gå så langt som å kalle folk for trash, men her samles liksom alle pussige skruer Det gjør ikke så mye, for vi er mange pussige skruer her fra før av, men disse nye pussige skruene vil ikke integreres (om jeg kan si det slik) fordi de a) har flyttet på bygda fordi de ikke vil bo tett på folk og følgelig ikke vil ha noe med folk her å gjøre. b ) fordi de bare bor her midlertidig til de har råd til å kjøpe noe andre steder, får de sjansen selger de og drar i samme farta. Det gjør noe med ei lita bygd når omløpshastigheta på en del hus blir så høy.... Anonymous poster hash: abcea...c43
Gjest Neriad Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 OK, da så var white trash et dårlig valgt uttrykk. Ikke noe jeg ville valgt å si selv, men jeg tenkte det var noe dere alle, også byfisene, ville forstå. Sorry! Hadde jeg brukt dialektord for disse folka ville dere enten ikke skjønt noe som helst, eller dere ville skjønt hvor det er! Og nei, jeg vil ikke si hvor det er! Dere får gjette videre. Ja, det har plutselig skjedd en forandring de siste åra. I enkelte hus og enkelte nabolag er det blitt stor gjennomfart av folk. Og jeg synes det er for snilt å kalle dem pussige skruer når det helt tydelig er familier med problemer! Noe også barnevernet er varslet om og jobber med. Det merkes godt på et lite sted og i en liten skole med begrenset med lærere og spesialpedagoger når det plutselig går elever med store adferdsvansker i nesten hvert trinn. Jeg er bekymret for hvordan det blir om noen år når disse elevene blir ungdommer. Jeg liker ikke tanken på hvordan de sikkert setter i gang med hjemmefester, dop og elendighet. HI
Catlady Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 OK, da så var white trash et dårlig valgt uttrykk. Ikke noe jeg ville valgt å si selv, men jeg tenkte det var noe dere alle, også byfisene, ville forstå. Sorry! Hadde jeg brukt dialektord for disse folka ville dere enten ikke skjønt noe som helst, eller dere ville skjønt hvor det er! Og nei, jeg vil ikke si hvor det er! Dere får gjette videre. Ja, det har plutselig skjedd en forandring de siste åra. I enkelte hus og enkelte nabolag er det blitt stor gjennomfart av folk. Og jeg synes det er for snilt å kalle dem pussige skruer når det helt tydelig er familier med problemer! Noe også barnevernet er varslet om og jobber med. Det merkes godt på et lite sted og i en liten skole med begrenset med lærere og spesialpedagoger når det plutselig går elever med store adferdsvansker i nesten hvert trinn. Jeg er bekymret for hvordan det blir om noen år når disse elevene blir ungdommer. Jeg liker ikke tanken på hvordan de sikkert setter i gang med hjemmefester, dop og elendighet. HI Hva er byfis ?
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #14 Skrevet 21. juni 2013 OK, da så var white trash et dårlig valgt uttrykk. Ikke noe jeg ville valgt å si selv, men jeg tenkte det var noe dere alle, også byfisene, ville forstå. Sorry! Hadde jeg brukt dialektord for disse folka ville dere enten ikke skjønt noe som helst, eller dere ville skjønt hvor det er! Og nei, jeg vil ikke si hvor det er! Dere får gjette videre. Ja, det har plutselig skjedd en forandring de siste åra. I enkelte hus og enkelte nabolag er det blitt stor gjennomfart av folk. Og jeg synes det er for snilt å kalle dem pussige skruer når det helt tydelig er familier med problemer! Noe også barnevernet er varslet om og jobber med. Det merkes godt på et lite sted og i en liten skole med begrenset med lærere og spesialpedagoger når det plutselig går elever med store adferdsvansker i nesten hvert trinn. Jeg er bekymret for hvordan det blir om noen år når disse elevene blir ungdommer. Jeg liker ikke tanken på hvordan de sikkert setter i gang med hjemmefester, dop og elendighet. HI Hva er byfis ? Folk gjør seg så vanskelige her inne. Du vet da vel hva en byfis er? Hvordan fungerer enkelte av dere i samtaler og sosiale settinger? Ikke HI Anonymous poster hash: 7568f...cf6
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #15 Skrevet 21. juni 2013 OK, da så var white trash et dårlig valgt uttrykk. Ikke noe jeg ville valgt å si selv, men jeg tenkte det var noe dere alle, også byfisene, ville forstå. Sorry! Hadde jeg brukt dialektord for disse folka ville dere enten ikke skjønt noe som helst, eller dere ville skjønt hvor det er! Og nei, jeg vil ikke si hvor det er! Dere får gjette videre. Ja, det har plutselig skjedd en forandring de siste åra. I enkelte hus og enkelte nabolag er det blitt stor gjennomfart av folk. Og jeg synes det er for snilt å kalle dem pussige skruer når det helt tydelig er familier med problemer! Noe også barnevernet er varslet om og jobber med. Det merkes godt på et lite sted og i en liten skole med begrenset med lærere og spesialpedagoger når det plutselig går elever med store adferdsvansker i nesten hvert trinn. Jeg er bekymret for hvordan det blir om noen år når disse elevene blir ungdommer. Jeg liker ikke tanken på hvordan de sikkert setter i gang med hjemmefester, dop og elendighet. HI Hva er byfis ? Folk gjør seg så vanskelige her inne. Du vet da vel hva en byfis er? Hvordan fungerer enkelte av dere i samtaler og sosiale settinger? Ikke HI Anonymous poster hash: 7568f...cf6 Jeg har heller aldri hørt ordet byfis.. Men så igjen, kanskje det er nettopp derfor jeg fungerer så bra i samtaler og sosiale settinger, fordi jeg bruker normale ord? Anonymous poster hash: 5d0e4...242
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 21. juni 2013 #16 Skrevet 21. juni 2013 OK, da så var white trash et dårlig valgt uttrykk. Ikke noe jeg ville valgt å si selv, men jeg tenkte det var noe dere alle, også byfisene, ville forstå. Sorry! Hadde jeg brukt dialektord for disse folka ville dere enten ikke skjønt noe som helst, eller dere ville skjønt hvor det er! Og nei, jeg vil ikke si hvor det er! Dere får gjette videre. Ja, det har plutselig skjedd en forandring de siste åra. I enkelte hus og enkelte nabolag er det blitt stor gjennomfart av folk. Og jeg synes det er for snilt å kalle dem pussige skruer når det helt tydelig er familier med problemer! Noe også barnevernet er varslet om og jobber med. Det merkes godt på et lite sted og i en liten skole med begrenset med lærere og spesialpedagoger når det plutselig går elever med store adferdsvansker i nesten hvert trinn. Jeg er bekymret for hvordan det blir om noen år når disse elevene blir ungdommer. Jeg liker ikke tanken på hvordan de sikkert setter i gang med hjemmefester, dop og elendighet. HI De fleste unger med kartlagte adferdsvansker, som feks adhd berger bra unna dop og trøbbel ungdomstiden. Nettopp fordi man kjenner til problemet. Om det er barneverns-rømmere dere har, så flytter de snart igjen når barnevernet får snusen i dem. På den andre siden skal det sies at det ikke enkelt å flytte til bygda, om man er aldri så mye godt utdannet. Uglesett blir man samme hva. For å integreres i ei bygd må man bruke albuer, kreve plass og bli hørt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå