Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Har komt over en stilling som controller, som eg først grua meg litt for å søke på, men jo meir eg tenker på det, jo meir lyst har eg på jobben og jo sikrere blir eg på at eg vil klare det. Men er vanskelig å selge seg sjølv i en søknad, når eg ikkje har erfaring fra akkurat det. Eg har bachelor i øk.adm og har jobba med div. anna. F.eks. i bank som kunderådgiver, som lønnsmedarbeider, som saksbehandler.Spm. mitt er; dersom det lyser igjennom i søknaden min at eg først var usikker på om eg ville søke stillingen pga. ikkje hadde alle punkt på ønskede kvalifikasjoner, men siden har blitt gira og sikker på at eg vil klare det, vil dere da avskrive denne søkeren pga. usikkerheten ho utstråler, eller sett på det som en ærlig person og gitt en sjanse? Evt. korleis skal eg ordlegge meg i søknaden? (er så dårlig på søknader, men gir ofte veldig godt inntrykk ansikt til ansikt) Anonymous poster hash: 1648a...ce7
mamma_til_gutt Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Det er helt irrelevant for søknaden din at du var usikker og nå er blitt sikker. Snakk om hvilke kvalifikasjoner du har, hvorfor du søker, hva du ønsker å bidra med og hvorfor de skal velge akkurat deg til denne stillingen. Svadasnakk vil i alle fall føre deg rett i min nei-bunke. Men lykke til i prosessen! Om de er ute etter en entry level person er ikke bakgrunnen din noe hinder, tror jeg!
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Nå ansetter ikke jeg, men jeg ville aldri ha latt det skinne gjennom at jeg hadde vert usikker på om jeg skulle søke jobben. Du bør heller få frem hvorfor jobben er perfekt for deg, og ikke minst; Hvorfor du er den rette til jobben!! Anonymous poster hash: dc1ed...1f8
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Det er helt irrelevant for søknaden din at du var usikker og nå er blitt sikker. Snakk om hvilke kvalifikasjoner du har, hvorfor du søker, hva du ønsker å bidra med og hvorfor de skal velge akkurat deg til denne stillingen. Svadasnakk vil i alle fall føre deg rett i min nei-bunke. Men lykke til i prosessen! Om de er ute etter en entry level person er ikke bakgrunnen din noe hinder, tror jeg! Kva er en entry level person? Anonymous poster hash: 1648a...ce7
mamma_til_gutt Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Det er helt irrelevant for søknaden din at du var usikker og nå er blitt sikker. Snakk om hvilke kvalifikasjoner du har, hvorfor du søker, hva du ønsker å bidra med og hvorfor de skal velge akkurat deg til denne stillingen. Svadasnakk vil i alle fall føre deg rett i min nei-bunke. Men lykke til i prosessen! Om de er ute etter en entry level person er ikke bakgrunnen din noe hinder, tror jeg! Kva er en entry level person? Anonymous poster hash: 1648a...ce7 en som ikke har erfaring. En som skal inn på laveste nivå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå