Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Så på svenske Luksusfellen igår og de brukte 11000.- i året på brus. Drakk 90 liter i mnd. Anonymous poster hash: 77fbf...314
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Ikke noe sjokk når du så hvordan mor i huset så ut med sikkert 30 kilo for mye rundt midjen.. Anonymous poster hash: e9863...c26
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Det er ikke vansklig. 1,5 liter pr dag er ikke så uvanlig. Anonymous poster hash: 19638...253
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Det klarte dessverre også mannen min da han var yngre! Fikk sjokk da vi flyttet sammen og jeg oppdaget at han drakk en 1,5 liter Cola HVER dag, og i tillegg en eller to halvlitersflasker på jobb! Sta var han også. Skulle slett ikke slutte med det, nei! Var rimelig aktiv, og holdt vekta likevel i noen få år. Men det var vel fordi han nesten ikke spise noe, bare søppel det også. Så ble han plutselig syk. Er sikker på at kostholdet og brusen har mye av skylda. Og da han ikke lenger kunne være aktiv så ble han pluselig skikkelig FEIT! Nå har han kutta brusen, men det er sååå tungt å få av kiloene igjen... Og magen og helsa er vel wasted for alltid Anonymous poster hash: b44ca...589
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Jeg brukte sikkert mer enn det på brus før. Lettbrus, da, ellers hadde jeg vel måtte ta en runde på Slankekrigen Anonymous poster hash: 23c67...e64
moota m storebror&lillebror Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Jeg drikker lett 1 1/2 liter pepsi max til dagen.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Jeg gjør det (pepsi max). Er sunn, normalvektig og frisk. Har ett ok kosthold. Jeg drikker vel ett par liter vann om dagen også. MEN jeg drikker ikke f.eks. kaffe da! Anonymous poster hash: 56854...bc4
supersnartmamma Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 jeg og kan lett drikke 1,5 liter om dagen, noen dager mer andre dager mindre,, men det er ikke så mye, faktisk, det høres helt sinsykt mye ut når du regner hele månedsforbruket, men, hvis du ser på det på en daglig skala er det ikke mye.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Oj! Jeg drikker kanskje 1,5 liter brus i året! Har vokst opp med at brus ikke drikkes noe særlig og tatt med meg den vanen i voksenlivet. Anonymous poster hash: 25d7c...9bf
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 jeg og kan lett drikke 1,5 liter om dagen, noen dager mer andre dager mindre,, men det er ikke så mye, faktisk, det høres helt sinsykt mye ut når du regner hele månedsforbruket, men, hvis du ser på det på en daglig skala er det ikke mye. Det er faktisk mye med 1,5 liter brus om dagen... Anonymous poster hash: a4a70...204
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Cola og Pepsi er så surt at det utgjør en stor helsebelastning!! (Og da har vi ikke snakket om sukkeret eller tilsetningsstoffene...) Problemene ift dette kommer som regel snikende, med litt mer vondter her, litt mer vondter der. Var på foredrag med en av de fremste utenlandske forskerne på syre/base i kroppen, og han sa at hvis man tar en halv liter cola og ønsker en væske som er riktig for kroppen så må man blande ut den halve literen med 30 liter vann.... det sier vel litt om hvor surt det er. Anonymous poster hash: 98b2f...3ea
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Vi drikker ca 8 cola 1 1/2 liter i uka +/- litt halvflasker innimellom Er vi vel oppe i en 70 liter mnd, men vi er begge slanke og veltrente Jeg er 168 og 52 kg Samboer 187 og 80-85 kg Vi er vel like aktive og har høy forbrenning så å skylle på at inntaket står i stil med vekten har vel ikke så mye hold.. Men en stor utgiftspost er det i lengden.. Anonymous poster hash: 1d548...93e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 Vi drikker ca 8 cola 1 1/2 liter i uka +/- litt halvflasker innimellom Er vi vel oppe i en 70 liter mnd, men vi er begge slanke og veltrente Jeg er 168 og 52 kg Samboer 187 og 80-85 kg Vi er vel like aktive og har høy forbrenning så å skylle på at inntaket står i stil med vekten har vel ikke så mye hold.. Men en stor utgiftspost er det i lengden.. Anonymous poster hash: 1d548...93e Uansett hvor tynn du er, så blir Cola ALDRI sunt. Ei heller sukkerfri brus. At dere tør drikke så mye skit. Anonymous poster hash: 4684e...dac
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #14 Skrevet 20. juni 2013 Synes det høres helt ille ut å drikke så mye brus. Trodde de på tv igår var et ekstremt tilfelle, men tydeligvis ikke. HI Anonymous poster hash: 77fbf...314
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #15 Skrevet 20. juni 2013 Jeg drikker ca. 1,5 l pepsimax per. dag. Anonymous poster hash: e5e47...1b2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #16 Skrevet 20. juni 2013 Jeg drikker ca 3 liter med Pepsi Max om dagen. Det er faktisk ikke så ille som det høres ut. Er også slank, sunn og frisk. Anonymous poster hash: 0820e...ca2
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #17 Skrevet 20. juni 2013 Dere forstår det at dere er avhengige av Pepsi Max? HI Anonymous poster hash: 77fbf...314
Gjest Visten Vrangskapning Skrevet 20. juni 2013 #18 Skrevet 20. juni 2013 "ikke så ille som det høres ut som" ?? Er det greit å proppe kroppen med dritt bare fordi det ikke vises på utsida? Vi drikker nesten ikke brus, så for min del er 1,5 liter om dagen ekstremt mye.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #19 Skrevet 20. juni 2013 Det er klart det er ille! Brus, og spesielt colatyper, er fulle av kunstige stoffer, fargestoffer, smaksstoffer, syre, sukker/evt kunstige søtstoffer og alskens usunne greier. Hvordan tror dere dette påvirker kroppene deres? Og da snakker jeg absolutt ikke vekt, det er jo bare en bagatell i forhold til alt det andre.. Her sitter folk og nærmest går i fistel over Fotballfruas visstnok "fryktelige" lavkarbokosthold, mens man samtidig selv pøser på med brus. Virkelig? Anonymous poster hash: 4684e...dac
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #20 Skrevet 20. juni 2013 Haha! "Ikke så ille som det høres ut"??? JO, å drikke 1 og en halv - 3 liter brus HVER dag er MYE!! Fatter ikke at det går an Anonymous poster hash: ff577...2c9
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #21 Skrevet 21. juni 2013 Er det virkelig så mange som drikker 1,5 l brus om dagen? Det er jo helt sykt! Drikker kanskje 1,5 l i året jeg.. Men jeg drikker mye farris - er det noen negative sider med det? Anonymous poster hash: 3861c...9b2
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2013 #22 Skrevet 21. juni 2013 Er det virkelig så mange som drikker 1,5 l brus om dagen? Det er jo helt sykt! Drikker kanskje 1,5 l i året jeg.. Men jeg drikker mye farris - er det noen negative sider med det? Anonymous poster hash: 3861c...9b2 Det er veldig mye salt i Farris, hadde byttet om til en annen type. Blir helt sjokkert over hvor mange her inne som tyller i seg HALVANNEN liter brus DAGLIG og som sier at "det er da ikke mye". Man kan fint være tynn utenpå og fryktelig usunn innvendig! Man MÅ ikke være tjukk for å få høyt blodtrykk eller hjerteinfarkt! Pepsi Max inneholder aspartam og Acesulfam K, som begge er kunstige søtningsstoffer som er søtere enn sukker. Blodsukkeret stiger også litt når man drikker lettbrus, men ikke så mye som når man drikker brus med sukker. Det er nok derfor det er så "greit" å drikke lettbrus. Det finnes mange meninger om disse søtstoffene er sunne eller ikke, men i store mengder er hverken kunstige søtstoffer eller vanlig sukker sunt. Det er mange som reagerer negativt på aspartam. Den norske legen Grethe Støa Birketvedt har forsket mye på dette, og hun mener at mange reagerer negativt på aspartam. Sjekk på Internett og les selv. Jeg anbefaler ingen å drikke eller spise noe med kunstig søtstoffer av typen aspartam og Acesulfam K, ganske enkelt fordi det er kunstig! Brus bør kun drikkes til fest, ikke hver dag, og heller ikke i kun helgene, som mange sier. For mange er nemlig helgen både fredag, lørdag og søndag, og da er det for mye brus. Vann er og blir den beste tørstedrikken, og uvanen med å sitte med et glass brus hver dag bør man unngå. Anonymous poster hash: e9863...c26
IreneUtålmodig Skrevet 21. juni 2013 #23 Skrevet 21. juni 2013 Her blir det 1 1/2 -3 liter Pepsi max om dagen nå på sommern, klarer ikke te, kaffe eller saft. Vann blir kjedelig til hvert måltid. Har det ganske bra (ifølge lege) både innvendig og utvendig , holder på med vektnedgang så da hjelper det på søt suget
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå