Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg er 31 år og har 3 barn, skal sannsynligvis ikke ha flere men er ikke 100% sikker enda. Jeg tåler ikke hormonprevensjon i det hele tatt, har prøvd ulike typer p-piller, minipiller samt sånt plaster en gang I tida.. ble veldig deprimert og "uttafor", mistet sexlysten, hadde blødninger hele tiden osv. De siste årene har vi kun brukt kondom og hoppet av i svingen. Alle barna er planlagte så vi har ikke hatt noe uhell. Yngste er 1 år. Jeg har ganske uregelmessig mens, det går alt fra 4-7 uker mellom. Som regel en plass mellom 30 og 40 dager (har mild grad av pcos). Har hørt at en ikke skal bruke feks ladycomp dersom en har uregelmessig mens.. Mannen min klager ikke siden han vet jeg blir så dårlig av alt, men jeg merker jo at han liker bedre å ha sex uten kondom (som når vi brukte 6 mnd på å bli gravide forrige gang, tror det var greit for han at det tok litt tid hehe). Skal ikke være lett.. Anonymous poster hash: ac7fe...e76
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Jeg ville prøvd nuvaring om jeg var deg, har brukt den i mange år nå og er kjemefornøyd. Det er en liten plastring du fører inn i skjeden som ligger der i 3 uker så tar du den ut, går en uke uten før du setter i en ny. Jeg har reagert på diverse prevangsjoner tidligere men denne avgir bare hormoner der nede (går ikke i hele kroppen som p-piller, p-stav osv gjør ) Veldig greit om du ikke vil ha mensen en mnd å sette i ny ring rett etter du tok ut den forrige. (ringen skal ikke være ute mer enn 3 timer før det ikke er sikkert lengre) Så med tanke på om du vil ha flere barn trenger du ikke vente en syklus før man begynner prøvingen. Ta en prat med legen din mtp hva slags andre midler du kan bruke. Anonymous poster hash: d4275...a55
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Takk for tipset:) Er det vanskelig å sette inn denne nuvaringen? Anonymous poster hash: ac7fe...e76
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Kobberspiral? Anonymous poster hash: f7e4d...713
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har også brukt den, og jeg tåler ikke piller. Men denne gikk kjempeflott Det er ikke vanskelig å sette inn, og du kjenner den ikke Det som er litt kjipt er at den er noe dyrere enn annen prev, men absolutt verdt det Anonymous poster hash: 8ba07...61e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Jeg kjenner meg godt igjen ved det du skriver ang plaster og piller å har selv prøvd denne ringen. Kjempe lett, men fikk konstant blødninger og de ble mørkere og mørkere for hver dag.. Helt forferdelig! Prøvde over fler perioder men det var ikke noe for meg. Pearly(?) er jo ett helt naturlig apparat som måler sikre og usikre perioder for sex så jeg vurderer det. Anonymous poster hash: dbb0f...173
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Har lurt på å sette inn kobberspiral men har ikke turt helt enda.. er redd for eventuelle bivirkninger. Får vel bestille meg en legetime. Anonymous poster hash: ac7fe...e76
Magia Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 Jeg har kobberspiral, og anbefaler det på det sterkeste. Ingenting å huske på å ta (jeg er litt glemsk ), ingen hormoner som klusser til systemet osv. Det tok litt tid før ting normaliserte seg der nede (unnskyld detaljer, men det kom en del slim de første månedene). Hadde litt større blødninger det første året, men nå har det stabilisert seg. Det anbefales ikke til de som har veldig store blødninger fra før da, så du må jo vurdere selv.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Hormonspiral har også hormoner som bare skal virke lokalt, jeg merker i hvert fall stor forskjell fra da jeg gikk på p-piller. Reagerer du kan den jo tas ut (i motsetning til f.eks p-sprøyte). Du kan kanskje prøve Nuvaring først, høres ut som det er litt av det samme. Anonymous poster hash: fa769...389
<3 2G <3 Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 Nuvaringen er enkel å sette inn og eneste prevensjon jeg tåler. Her har mannen sterilisert seg fordi han ikke vil ha flere barn. Det er helt greit for meg siden jeg tåler dårlig prevensjon. Om dere ikke vil ha flere er det fort gjort for mannen å gjøre dette for dere begge.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 Pessar. Null stress, null bivirkninger, like sikkert som kondom. Anonymous poster hash: 8068a...27d
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 Kobberspiral. Hormonfritt og ingen bivirkninger her i alle fall Anonymous poster hash: decd3...02e
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 Jeg tåler ikke hormoner. Har prøvd alt. P.piller, minipiller, nuvaring, hormonspiral, p.plaster, u name it. Har også prøvd kobberspiral, tålte ikke den heller. Kroppen min vil ikke ha fremmedlegemer i seg.... Endte opp med pearly. Jeg har lange sykluser og den har klart det helt fint. Bruker kondom på de røde dagene. Blir færre og færre røde dager fler sykluser du bruker den. Anonymous poster hash: c9c43...ea2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå