Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Vi tenker å ta noen dager i Danmark med bil i juli. Ser etter idylliske landsbyer og tenker å bo på koselige kroer med ekte dansk stil og godt kjøkken. Noen som har tips om områder, landsbyer og kroer i Danmark? Anonymous poster hash: 1e0ae...790
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Jeg elsker Ribe Anonymous poster hash: bfa65...7a6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Jeg elsker Ribe Anonymous poster hash: bfa65...7a6 Hva er det du liker med Ribe? Har du noen tips til overnatting? Anonymous poster hash: 1e0ae...790
labine Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Jeg elsker Ribe Anonymous poster hash: bfa65...7a6 Hva er det du liker med Ribe? Har du noen tips til overnatting? Anonymous poster hash: 1e0ae...790 Enig, Ribe er et veldig fint sted nå har jeg bare vært der på dagtid, og ikke gått SÅ mye rundt der da. Bebyggelsen er veldig koselig, både en kafe og en kinesisk restaurant har lekeapparater i haven bak - hvor de også har sitteplasser (kinarestauranten har iallefall en diger sandkasse rundt et tre og kafeen hadde iallefall en diger plen og et huskestativ - bare sånne enkle ting gjør det greit å være der med barn). Veldig koselig handlegate. Et bra vikingmuseum (http://www.ribesvikinger.dk/Default.aspx) og ikke langt unna er Hjemsted Oldtidspark (http://www.hjemsted.dk/) som også er verdt et besøk. Tønder er et sted jeg har fallt totalt for - vi har leid feriehus der et par ganger. Liten koselig by som har lange knipletradisjoner. Kniplemuseet i gågata anbefales! Rett ved Tønder ligger også Møgeltønder hvor prins Joachim bor. Ellers vil jeg bare nevne at i Danmark så har de en litt annen tilnærming på museer enn det ofte er her i Norge. Det er ofte lagt mer tilrette for å ta mer del i utstillinger, som for eksempel på vikingmuseet går det an å kle seg ut som vikinger mest moro for unger men det er sikkert litt av hensikten også. For øvrig har jeg vært en dag i Odense og det virket også som en koselig by - dog en god del større enn Ribe og Tønder.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 Når vi har vært i Ribe har vi enten leid hus eller ferieleiligheter gjennom colorline, bare søk "ribe byferie". Byen er vel en av de eldste i danmark og er kjempe koselig, nesten som ikke å være i danmark :-p Den ligger sentralt i forhold til legoland, shopping i flensburg, turistattraksjoner, bading og shopping.. Anonymous poster hash: bfa65...7a6
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Egeskog festning!!!! Anonymous poster hash: 2da24...d05
Plutselig_gravid Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Ribe, evt Rømø. Utrolig nydelig plass. Dessuten er grensehandel i Tyskland et steinkast unna (20 min biltur).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå