Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #1 Skrevet 20. juni 2013 Jeg skal på ferie til "syden" i morgen, og i går merket jeg at jeg begynte få urinveisinfeksjon. Jeg har før greid å få det bort selv med grapefruktjuice, tranbærtabletter og diverse, så tok masse av dette hele dagen. Det har ikke blitt verre, og er absolutt ikke ille nå (jeg vet godt hvor ille det kan være), så er ikke kjempeplaget. Men så blir jeg nervøs for jeg kjenner det fortsatt, så er ikke helt borte, og jeg vil jo ikke at dette skal blomstre opp på ferie! Porblemet er at symtopmnene er såpass svake nå at jeg føler ikke det er akutt nok for legevakten eller hastetime om dere skjønner... Og legen min har jeg bare vært hos én gang, pga. noe annet, siden jeg flyttet for ikke så lenge siden. Så hun vet jo ingenting om mine tidligere problemer med uvi... men hadde vært så betryggende å ha antibiotika da:/ Hva hadde dere gjort?? Anonymous poster hash: 55e93...cdc
☆☆☆ Skrevet 20. juni 2013 #2 Skrevet 20. juni 2013 Ville lagt fram problemstillinga for fastlegen og fått antibiotika eg kunne ta med i tilfelle det vart nødvendig. Mi erfaring med UVI er at antibiotika ofte er unødvendig, men når det blir nødvendig blir det skikkelig nødvendig.
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2013 #3 Skrevet 20. juni 2013 Ringt legen og sagt jeg hadde symptomer, fått en time og fått med medisiner. Det er fort gjort og krever ikke store greiene av legen
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #4 Skrevet 20. juni 2013 Hvis problemene blir større mens du er borte slik at du trenger legehjelp i utlandet kan du risikere at forsikkringen ikke gjelder. Jeg ville mye heller tatt det opp med legen i dag. Anonymous poster hash: ae5d3...7c7
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #5 Skrevet 20. juni 2013 takk får råd! da fikk jeg faktisk time, på mitt gamle legesenter var det alltid skikkelig problematisk så hadde ikke så mye håp hehe. men da ordnet det seg:) får bare håpe de får noe utslag på prøven når jeg har drevet med all denne selvbehandlingen da...? før har jeg alltid vært veldig kraftig angrepet når jeg har dratt til legen... Anonymous poster hash: 55e93...cdc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #6 Skrevet 20. juni 2013 Hvis problemene blir større mens du er borte slik at du trenger legehjelp i utlandet kan du risikere at forsikkringen ikke gjelder. Jeg ville mye heller tatt det opp med legen i dag. Anonymous poster hash: ae5d3...7c7 Hvorfor skal ikke reiseforsikringen gjelde? Forsikringsselskapet kan da umulig vite at de første symptomene kom før hun reiste? Med mindre hun sier det da... Anonymous poster hash: 43e4a...ded
Gjest Sekretøsa Skrevet 20. juni 2013 #7 Skrevet 20. juni 2013 Så bra! Bare forklar hva du har gjort selv, og at du var verre tidligere. Så får du sikkert en resept uansett
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #8 Skrevet 20. juni 2013 ja det får jeg gjøre, jeg har jo til tider vært ekstremt plaget, så får bare legge ut om det om det blir nødvendig! takk igjen:) Anonymous poster hash: 55e93...cdc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #9 Skrevet 20. juni 2013 Det burde ikke være noe problem om du forklarer at du skal på ferie, og at du er redd du skal bli dårligere på ferie. Jeg ville nok ikke dratt om jeg ikke fikk medisin, men det er fordi jeg vet jeg blir dårlig uten medisin. Anonymous poster hash: e8070...edb
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #10 Skrevet 20. juni 2013 jeg fikk ikke antibiotika prøven viste ingenting. Skjønner jo at man ikke bare skal gi ut antibiotika ukritisk, men altså kan ikke prøven ha vært utvannet, siden jeg har drukket så mye? Er jo flott at grapefruktjuice osv har fått skylt ut bakteriene, men jeg har jo vondt enda! Jeg forklarte såklart alt sammen, sa at jeg har hatt masse uvi før så vet hvordan det kjennes ut, og har nå hatt det av og på i to uker, men har trodd jeg har greid å bli kvitt det, så har det kommet tilbake...altså prøver jeg alltid selv før jeg går til legen, for jeg vet jo det ikke er bra å gå på for mye antibiotika (gikk på 10 kurer på et år på det verste...så unngår det jo om jeg kan!) Men nei, svaret var at jeg nok innbilte meg smerten fordi jeg var redd for å få det på ferie...... begynte til slutt å gråte (voksent ja hehe) for ble så frustrert, har gledet meg til denne ferien et halvt år, vil ikke ha den ødelagt av uvi!!! Nei uff, får håpe bakteriene fortsetter å holde seg unna da, og at smerten går over...sitter hvertfall her med grapefruktjuicen min..... Anonymous poster hash: 55e93...cdc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #11 Skrevet 20. juni 2013 altså mente at siden jeg har gått på 10 kurer på et år, så prøver jeg å unngå det. For er jo ikke bra med så mange kurer Anonymous poster hash: 55e93...cdc
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #12 Skrevet 20. juni 2013 jeg fikk ikke antibiotika prøven viste ingenting. Skjønner jo at man ikke bare skal gi ut antibiotika ukritisk, men altså kan ikke prøven ha vært utvannet, siden jeg har drukket så mye? Er jo flott at grapefruktjuice osv har fått skylt ut bakteriene, men jeg har jo vondt enda! Jeg forklarte såklart alt sammen, sa at jeg har hatt masse uvi før så vet hvordan det kjennes ut, og har nå hatt det av og på i to uker, men har trodd jeg har greid å bli kvitt det, så har det kommet tilbake...altså prøver jeg alltid selv før jeg går til legen, for jeg vet jo det ikke er bra å gå på for mye antibiotika (gikk på 10 kurer på et år på det verste...så unngår det jo om jeg kan!) Men nei, svaret var at jeg nok innbilte meg smerten fordi jeg var redd for å få det på ferie...... begynte til slutt å gråte (voksent ja hehe) for ble så frustrert, har gledet meg til denne ferien et halvt år, vil ikke ha den ødelagt av uvi!!! Nei uff, får håpe bakteriene fortsetter å holde seg unna da, og at smerten går over...sitter hvertfall her med grapefruktjuicen min..... Anonymous poster hash: 55e93...cdc Nei men kjære vene... Det finnes da leger i "syden" også... Sannsynligvis finner du en skandinavisk også, hvis du reiser til et typisk turiststed. Reis på ferie og kos deg, hvis du blir verre (evt ikke blir bedre) kontaktet du lege der. Husk reiseforsikringsbeviset! God tur! Anonymous poster hash: 43e4a...ded
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2013 #13 Skrevet 20. juni 2013 tusen takk har funnet ut hvilket navn den medisinen jeg pleier å ha går under i utlandet osv, så er jo som du sier mulig å få tak i der også.Får prøve å ikke tenke på det, det som skjer det skjer... bare er det verste jeg vet å ha, så fikk panikk ja..men skal prøve å roe meg ned haha, takk! Anonymous poster hash: 55e93...cdc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå