Gå til innhold

Plassering av barna i bilen.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er 3 mnd, 8 og 11 år, hvordan ville du ha plassert de bak i bilen?

 

Anonymous poster hash: 673e9...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 åringen bak fører , 8 åringen bak passasjer og baby i midten :)

Skrevet

Kommer ann på om du har isofix eller ikke.

Skrevet

Baby i midten med base, de to andre på hver sin side i beltestol (evt eldste uten om han er lang nok)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke for å blande meg. Men kan man ha base i midten? Trodde man måtte ha det på sidene? Lurer på det samme her

Skrevet

Går dessverre ikke å ha basen i midten på bilen vår :( , er isofix sete ja.

 

Anonymous poster hash: 673e9...3a1

Skrevet

Jeg har termin om tre uker og har tenkt å sette basen til babysetet i midten, men det er ikke isofix da. Det jeg lurer på er om det blir fryktelig slitsomt å løfte babysetet helt inn dit og om jeg da kommer til å sette baby foran uten base og airbag på korte turer uten mannen. Vi har ikke plass i bilen til å ha babysetet på en av sidene siden det er smalere enn de to andre og ikke kommer helt ut til døra, men storesøster er veldig flink til å være storesøster så jeg kunne tenke meg å ha henne ved siden av baby. For din del tror jeg jeg ville ha plassert dem slik at setene står best, og hvis det er flere muligheter er det fint å kunne se bakover i speilet...



Anonymous poster hash: 627d4...402
Skrevet

Kan ha basen i midten ja, men den må jo passe med det støttebebet.

Vi har bil med isofix på alle setene bak.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Kan man ha base i midten selvom det er sånn "bulk" i gulvet der? Eller må det være flatt hele veien?

Skrevet

hvis det er en forhøyning i gulvet i midten så kan ikke støttebenet stå der, med mindre støttebenet er formet slik at det passer, slik som på hts besafe stolene. der er støttebenet formet som en Y oppned og kan dermed brukes i midten :-)



Anonymous poster hash: 743c3...6ad
Skrevet

Jeg ville plassert dem slik det er mest praktisk, og ut fra hva som passer i bilen med tanke på evt. base til babybilstolen.

Vi har tre seter bak, et i hver av de tre størrelsene. Babysetet med base må stå på en av sidene pga. støttebenet, det bakovervendte nummer to setet må også fysisk sett stå på en av sidene. Så blir det beltestolen i midten. Har i grunn aldri tenkt over hvilken av de to sidene babystolen og nummer to stolen står - selv om jeg har lest en gang hvilke plasser som er sikrest i bilen (men husker ikke hvilke plasser som var mest og minst sikre). Ville jeg i så fall måttet prioritere om babyen eller toåringen skulle sitte på den sikreste plassen? Er det det HI ender opp med her - å velge mellom 8-åringen og 11-åringen på sikrest plass?

Jeg mener ikke å være krass - men det virker litt håpløst og skulle velge hvilket barn som skal sitte sikrest... (hvis det er det som ligger i spørsmålet ditt HI - hvordan barna skal sitte for å sikres best?)



Anonymous poster hash: f549c...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...