Gå til innhold

Nytt dørskilt mtp særkullsbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min har to barn fra før som bor i en annen by 30 mil unna. De er her på besøk en og annen helg, maks en gang i mnd.

Vi har nå fått fellesbarn nr 2 og jeg ønsker derfor å bestille nytt dørskilt med alle navnene på, ikke bare etternavnet, da det er mange barn rundt her som ringer på og jeg synes det er greit at de vet at "Per" og "Ninas" hus er her.

Hva er mest naturlig?

Jeg ønsker ikke å såre særkullsbarna hans, men de bor jo faktisk ikke her i det heletatt.

Hadde de vært her 50/50 eller i det minste annenhver helg så hadde jeg ikke tvilt engang, men nå....?

Ønsker saklige kommentarer, ikke at jeg er noen ond stemor, for det er jeg ikke...! Vi har et godt forhold til hverandre.

Anonymous poster hash: 84678...5fb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren min har to barn fra før som bor i en annen by 30 mil unna. De er her på besøk en og annen helg, maks en gang i mnd.

Vi har nå fått fellesbarn nr 2 og jeg ønsker derfor å bestille nytt dørskilt med alle navnene på, ikke bare etternavnet, da det er mange barn rundt her som ringer på og jeg synes det er greit at de vet at "Per" og "Ninas" hus er her.

Hva er mest naturlig?

Jeg ønsker ikke å såre særkullsbarna hans, men de bor jo faktisk ikke her i det heletatt.

Hadde de vært her 50/50 eller i det minste annenhver helg så hadde jeg ikke tvilt engang, men nå....?

Ønsker saklige kommentarer, ikke at jeg er noen ond stemor, for det er jeg ikke...! Vi har et godt forhold til hverandre.

Min far og dem hadde aldri navnene til særkullsbarna. Vi hadde et "her bor familien Hansen Olsen" for å ta et eksempel.

Anonymous poster hash: d1990...0e7

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Du kan jo sette de i parantes? :P

Skrevet

Du kan jo sette de i parantes? :P

Haha, ja det hadde jo tatt seg ut :D

HI

Skrevet

Hva med å spørre barna selv?

Anonymous poster hash: 62cfe...fcc

Skrevet

Jeg ville definitivt hatt med alle barna. Selv om de ikke bor der fast, må dere jo signalisere at det er deres hjem også!

Skrevet

Mamma og pappa hadde et skilt med "her bor kari og ola nordmann" og et skilt med alle barna sitt navn. Pappa hadde tre fra før.

Anonymous poster hash: fe798...8e3

Skrevet

Selv om de ikke er det så ofte, er det viktig at de føler det er deres hjem også. Derfor syns jeg navnet til alle ungene skal stå på døra, evt bare famiienavnet (feks Her kor familien Olsen Nilsen)

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

Jeg syns det er en selvfølge at det er alle eller ingen.

Selv om de ikke bor hos dere, er mannen din fremdeles pappa'n deres og det utvilsomt svi hvis de kommer og ser at de er utelatt fra familien på den måten.

Det er nok ikke deres valg å bo 30 mil unna pappa'n sin.

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Pappa og kona kjøpte skilt med bare dems og fellesbarna på. Det ville jeg aldri gjort!

Skrevet

Jeg kjenner noen som har et stort hovedskilt med etternavn og så mindre skolt med fornavn som de henger på hovedskiltet. Da kan særkullsbarna henge opp sitt skilt når de er der.

Ellers ser jeg egentlig ikke noe problem med at det står et navn eller to "for mye" på skiltet.

Anonymous poster hash: b7d40...e92
Skrevet

Enten bare etternavn, eller fornavnet til samtlige. Noe annet vil kunne oppleves som sårt av ungene hans.

Anonymous poster hash: 6ee2d...867
Skrevet

Jeg så en gang et skilt der det stod: " Her bor Kari, Per, Hilde og av og til Simen."

Anonymous poster hash: 88b3e...84d

Skrevet

Ville nok valgt å bare ha etternavnene. Så blir det ikke feil verken den ene eller andre veien.

Skrevet

Vel de bor ikke der så hadde ikke hatt navna på skiltet.

Anonymous poster hash: a36f3...1b1

Skrevet

Jeg så en gang et skilt der det stod: " Her bor Kari, Per, Hilde og av og til Simen."

Anonymous poster hash: 88b3e...84d

Haahahahah... Fantastisk! og litt slemt... Hehhehe

Skrevet

Ville tatt med navna deres også fordi selv om di ikke bor der så ofte er det vel like mye deres hjem, di har vel egne rom eller i det minste ett rom den bruker når dem er der pluss det er ikke barna som har bestemt at di skal bo 30 mil unna

Anonymous poster hash: 42ffb...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...