Gå til innhold

Hvor ofte er du hos fastlegen?

Anbefalte innlegg

Gjest Thunder Road
Skrevet

Når jeg er gravid. Ellers kanskje to ganger i året? Det har kun vært småting, som prevensjon og lignende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ca. 1gang i året utenom gravidperiodene.. Som oftest har det vært for å få en annen type prevensjon eller sykemelding ved influensa eller streptokokker (skjedd 2 ganger de siste 7årene..)

Skal til legen til uka for å sjekke om jeg har allergi mot katten, egentlig mest for å bekrefte det.. Jeg renner i øynene og blir utrolig tett i nesa når jeg koser med han..

Anonymous poster hash: cabac...791
Skrevet

Jeg har vært 1-2 ganger i mnd i snart 2 år pga. utredning og sykdom og sykemelding.

Fastlegen var inne på at han ønsket å ha noe oppfølging enda fremover så tipper det blir minst 1 gang pr. 3 mnd fremover.

Har ME.

Skrevet

Kan gå år mellom hver gang.. Går oftest for å få resept på prevensjon.

Anonymous poster hash: fc3fa...cd6
Skrevet

Jeg var i forrige uke og da var det rett over ett år siden sist.

Ellers går jeg en til to ganger i året hos spesialist på sykehuset.

Anonymous poster hash: fa185...c57
Skrevet

Ved behov :)

De fleste andre her ser ut til å ha skjønt at det lå i spørsmålet mitt at jeg lurer på hvor ofte dere har behov for legebesøk, ikke hvor vidt dere pleier å dra til legen uten grunn ;)

Anonymous poster hash: 2e7bd...3fd

Når man jobber i bhg som meg så kan man noen år være uheldig å dra på seg alt som kommer innenfor dørene av sykdommer, og derfor omtrendt fly ned dørene hos legen.

Men så kan det gå 4 år til neste gang :D dette er jo veldig individuelt hvor ofte man er syk.

Skrevet

Har vært gravid 3 ganger i løpet av de siste 4 årene, så det har blitt en del besøk...

Bortsett fra det er det vel 2 ganger i løpet av disse 4 årene, som ikke har hatt noe med graviditet å gjøre.

Anonymous poster hash: 07d47...0fa
Skrevet

Stort sett aldri. Max en gang hvert andre år. Resept på p-piller ringer jeg og henter bare på apoteket.

Anonymous poster hash: 3e78b...9eb
Skrevet

Tipper at 20 % av befolkningen opptar 80% av tiden til fastlegene. Bare spør de som jobber der, myyye gjengangere og unødvendige konsultasjoner.

Skrevet

Frisk. Og er selv lege så skriver stort sett mine egne resepter.

Er hos fastlegen under graviditet og for celleprøver.

Anonymous poster hash: 5a42b...734

Visste ikke legene hadde lov å skrive ut respeter til eget bruk? Er ikke det litt på kanten?

Skrevet

Så sant jeg ikke blir syk går jeg nå en gang i året. Tar da noen blodprøver p.g.a. en genfeil jeg har.

Skrevet

Frisk. Og er selv lege så skriver stort sett mine egne resepter.

Er hos fastlegen under graviditet og for celleprøver.

Visste ikke legene hadde lov å skrive ut respeter til eget bruk? Er ikke det litt på kanten?

Hvorfor er det på kanten? Alt av resepter loggføres og det gås nøye etter i sømmene. Så en slipper ikke unna med å skrive ut vanedannende medikamenter til seg selv, om det var bekymringen din. 

Skrevet

Bare lurte jeg, de fleste bedrifter har det slik at den som bestiller en vare ikke kan være den samme som attesterer faktura f.eks.

Skrevet

Som gravid cirka en gang i uka. Sånn til vanlig 15-20 ganger i året. Diagnoser i massevis.

Anonymous poster hash: 8288e...2d1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...