Gå til innhold

Samme etternavn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor viktig er det at mor, far og barn har samme familienavn? Alstå et felles etternavn?

Anonymous poster hash: 71b78...e1f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg er det viktig å ha samme etternavn som barna. Det er ikke så viktig å ha samme etternavn som mannen.

Barna har mitt etternavn. Han har beholdt sitt.

Anonymous poster hash: 53e9d...d6c
Skrevet

Her har vi hvert vårt, og barna har begge med bindestrek mellom.

Anonymous poster hash: fe9d8...c11

Skrevet

For oss er det fullstendig uviktig. Så har vi det da heller ikke.

Anonymous poster hash: 64bee...7e7
Skrevet

For meg var det viktig å heite det same som barnet. Andre ser annleis på det, og det er heilt greit for meg..

Skrevet

I gamle dager var det nok viktig, men det er jo helt andre tider nå, så for oss er det ikke viktig.

Anonymous poster hash: d2e27...aa9

Skrevet

Viktig og viktig. Jeg har mitt navn, mannen har sitt og barna har mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Er litt opptatt av at begge etternavnene skal brukes, men ville ikke bruke bindestrek, for da blir det jo et helt nytt etternavn som verken jeg eller mannen har.

Når de blir store får de gjøre som de vil med navnene sine.

Skrevet

For oss føles det viktig at hele familien har samme etternavn. Men hadde det ikke latt seg gjøre, så hadde det ikke vært verdens undergang. Det finnes viktigere ting også. ;)

Anonymous poster hash: 01237...2fe
Skrevet

Enig med over, viktig for meg at barna har mitt etternavn, så kan pappaen ha sitt. Ved et evt. samlivsbrudd er vi enige om at barna skal bli boende sammen med meg siden jeg er hovedforsørger, og da vil jeg gjerne at vi har samme etternavn. Pappaen kan gjerne bytte til samme etternavn som oss hvis han vil det :-)

Anonymous poster hash: 9467a...f9f
Skrevet

For oss var ikke det viktig. Jeg har mitt etternavn, han har sitt, barna har mitt som mellomnavn og hans som etternavn. Vi valgte bort bindestrek av omtrent samme grunn som Poetica von Tryll beskriver.

Skrevet

Vi ønsket begge to å ha samme etternavn da vi giftet oss, og at framtidige barn kun skulle ha ett etternavn.
På det området er vi ganske så gammeldagse.

Anonymous poster hash: 7c8db...60a
Skrevet

Her har ungen samme etternavn som faren. Vi har begge sen-navn, så det var uaktuelt å ha begge. Dessuten, det er bare et navn...

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

For meg er det viktig. Da jeg giftet meg med mannen min tok jeg etternavnet hans, og det er nå drt navnet hele vår familie har. Der noen synes det er viktig å beholde sitt for å beholde identiteten sin var det viktig for meg at vi hadde samme etternavn for å skape en familieidentitet.

At det ble hans etternav var vel enkelt og greit at mitt var vanlig og kjedelig, hans var sjeldnere og fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...