Gå til innhold

Valg av leieboere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to barn. Jeg har et fint hus med en veldig attraktiv leilighet viser det seg. Pågangen har vært stor. Det er veldig mange som er silt ut, men sikkert også mange jeg greit kunne valgt. Tenker at siden jeg er alene kunne det vært greit med noen i huset som jeg kunne spurt om hjelp til småting dersom det kniper. Har disse tre jeg vurderer:

1. Sprudelende og hyggelig jente som spiller fotball i eliteserien med samboer som er lærer.

2. Par fra nord, han er flymekaniker og hun studerer. Han har allerede tilbudt seg å hjelpe til med gressklipping, dekkskifte eller andre småting.

3. To unge gutter. Den ene med it jobb den andre håndverker, men skal studere nå. Viirker veldig hyggelige og vil mest mulig reise hjem i helgene

Noen som er gode å velge leieboere.

Anonymous poster hash: ba668...ef4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg magefølelsen og referansene de kan oppgi

Anonymous poster hash: fd292...8f9
Gjest LA8PV
Skrevet

Ikke nr. 3. 

Nr. 1 og nr. 2 høres begge ut som gode kandidater. Ville egentlig ha valgt nr. 1, men ulempen med lærere er at de er hjemme hele sommeren og i alle ferier.

Skrevet

Viss alle har gode referanser ville jeg valgt nr 2 :)

Anonymous poster hash: 691ad...999
Skrevet

Om du planlegger å ha de boende der i mange år hadde jeg ikke valgt to gutter, med mindre de er kjærester... ;-)

Skrevet

Jeg er alene med to barn. Jeg har et fint hus med en veldig attraktiv leilighet viser det seg. Pågangen har vært stor. Det er veldig mange som er silt ut, men sikkert også mange jeg greit kunne valgt. Tenker at siden jeg er alene kunne det vært greit med noen i huset som jeg kunne spurt om hjelp til småting dersom det kniper. Har disse tre jeg vurderer:

1. Sprudelende og hyggelig jente som spiller fotball i eliteserien med samboer som er lærer.

2. Par fra nord, han er flymekaniker og hun studerer. Han har allerede tilbudt seg å hjelpe til med gressklipping, dekkskifte eller andre småting.

3. To unge gutter. Den ene med it jobb den andre håndverker, men skal studere nå. Viirker veldig hyggelige og vil mest mulig reise hjem i helgene

Noen som er gode å velge leieboere.

2

1

3

Anonymous poster hash: ba1b8...b30

Skrevet

Jeg hadde ikke villet blandet inn leieboere i dekkskifte og andre private ting.

Så hadde gått for nummer 1.

Min største skrekk når vi skal leie ut er høy musikk og masse fest, innbiller meg at nummer en er de mest reale da...

Har de tilgang til plenen er det uansett greit å få det inn i leiekontrakten at de skal klippe annen hver gang.

Skrevet

Definitivt nummer 1.

Nummer 2 er sikkert greie nok, men jeg leier ut selv og vil kun ha et utleier/leietakerforhold til leietaker, ikke basert meg på hjelp fra dem. Blir så kjipt hvis det skulle komme til en konflikt

Nummer 3 hadde jeg ikke vurdert engang.

Skrevet

Definitivt nummer 1.

Nummer 2 er sikkert greie nok, men jeg leier ut selv og vil kun ha et utleier/leietakerforhold til leietaker, ikke basert meg på hjelp fra dem. Blir så kjipt hvis det skulle komme til en konflikt

Nummer 3 hadde jeg ikke vurdert engang.

Takk, ser det. nå er ikke nr 2 heller basert på hjelp. Skjønner hva dere mener, men nå f,eks ble jeg syk og har ikke mulighet til å klippe plen. Da er det iallefall greit å ha noen som er sporty til å hjelpe i en krisesituasjon. Jeg tror npk nr 1 også vil det.

Har også alternativ

4. ung, singel jente fra nord som har fått jobb som kjørelærer her i byn og som vil ta leiligheten usett

Ellers er det drøssevis av studenter, familer med små barn, alenemødre med små barn, etc, etc Ikke lett å være den som skal leie her nå. Tror jeg har fått mellom 40 og 50 henvendelser og alle vil ta lleiligheten

(Jeg har også god magefølelse for nr 1. Har googlet og fått godt inntrykk)

Skrevet

Nummer en eller to. Jeg ville nok gått for nummer to siden de er nordlendinger da ;)

Følg magefølelsen din du..

Du må også oppdatere oss om hvem du valgte :P

Skrevet

Ville valgt de som reiste hjem i helgene!

Anonymous poster hash: c6f5a...392

Skrevet

Bådemed nr 1 og nr 2 må dere forvente at de får barn. Hvis det er greit å ha leieboere som er hjemme hele dagen, barn som gråter og "hagen full av barneleker" gjør jo ikke det noe, men mange er negative til det.

Anonymous poster hash: 7a47c...867
Skrevet

Jeg ville aldri basert det på hvorvidt de kunne hjelpe til eller ikke

Anonymous poster hash: c02d3...675

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...