Gå til innhold

Overlate 7 åringer til seg selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor like ved skolen, og 1.klassingen min går avogtil hjem selv fra skolen. De dagene jeg jobber ettermiddag har han vert alene 30 minutt. Har da mobil han kan nå oss på. Har gått fint, han finner aldri på noe tull.

Har vert endel med en gutt i klassen som bor et stykke ifra. Denne gutten sykler da til og fra oss. Er litt skeptisk, men foreldrene sier det er hel greit. I dag ringte moren og spurte om min gutt kunne komme på besøk. Helt greit, men så kommer det frem at de skal være alene. Faren må nemlig på trening med søsteren, og hun skal på jobb. Er det virkelig normalt å overlate 2 årige gutter alene slik? Fort de kan finne på litt når de er to tenker jeg. Han reiste ikke slik at det er sagt.

Anonymous poster hash: 00c09...01c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Men det kommer jo an på hvor lenge det er snakk om også da.

Skrevet

Hadde ikke gjort det. Har latt sønnen min og kameraten hans være alene mens jeg henter de yngste i barnehagen, men det er snakk om 15 min, og selv da følte jeg meg litt smågal som gjorde det.. Min er ekstremt rolig og fornuftig men fortsatt syv år..

Anonymous poster hash: 0fc9d...24a

Skrevet

Var snakk om 1,5 timer. Følte det var rimelig uaktuelt... HI

Skrevet

huff nei det hadde jeg ikke turt. Uansett hvor "snille" de er så vet man aldri hva som kan skje. Syness de enda er litt for små for å være hjemme alene over lengre tid. Her har datteren min på snart 7 vært alene mens jeg har vært på butikken og da har det vært snakk om maks 15 min og hun har mobil. Jeg er ganske overbeskyttende har jeg fått hørt da.

Skrevet

Syvåringen min får være alene hjemme av og til, men ikke med besøk. Utrolig hvor mye rart de kan finne på når de er to, er hun alene ser hun på tv :) Det jeg er mest redd for er faktisk trappa, at hun skal falle ned (hvilket er teit egentlig, hun har aldri falt i den før). Hun er max alene 30-45 min, vi har naboer tett på alle kanter.

Skrevet

Syvåringen min får være alene hjemme av og til, men ikke med besøk. Utrolig hvor mye rart de kan finne på når de er to, er hun alene ser hun på tv :) Det jeg er mest redd for er faktisk trappa, at hun skal falle ned (hvilket er teit egentlig, hun har aldri falt i den før). Hun er max alene 30-45 min, vi har naboer tett på alle kanter.

Ja, vi har stort sett naboer som er pensjonister på alle kanter. Det som irriterrer meg er at det var helt tilfeldig at jeg fikk vite at de skulle være alene. Nesten så jeg vegrer meg litt for å sende han dit, i tilfelle foreldrene plutselig reiser ut. HI

Skrevet

Her hvor vi bor er det helt vanlig at flere 7-åringer er alene hjemme en time eller to. Da leker de, ser på film, spiser eller leker ute. Men vi bor på en liten plass med lite trafikk, og hvor alle kjenner alle. Fritt og fint, uten engstelige foreldre og barn.

Anonymous poster hash: 1bde8...118

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...