Gå til innhold

Når slutter ammingen å sluke kilo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja. Når slutter man å gå ned i vekt av amming? Det er vel individuelt og har sikkert også med annet enn amming å gjøre, men baby er nå 8mnd, delammes ved siden av fast mat, og jeg er nå 5kg lettere enn før jeg ble gravid og allerede da var jeg undervektig :-( BMIen min er nå 17 (nei, jeg bryr meg ikke om bmi, og vet den ikke er noen fasit, men den gir jo en pekepinn)

Anonymous poster hash: 3eba4...ebf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du seier individuelt, hjå meg satt kiloane godt fast fram til ammeslutt.

Skrevet

For min del ble det mindre og mindre når jeg begynte å bli sykelig tynn. Det var som om kroppen etterhvert gikk inn i en krisemodus, der den følte den måtte spare på det som kom inn. Så da stabiliserte vekten seg på rundt 51 kg. (Og jeg er 172 cm lang). Først når jeg sluttet å amme gikk jeg opp igjen til en litt mer trivelig idealvekt, som for meg ligger på rundt 56-58 kg.

Anonymous poster hash: 5ca53...53c
Skrevet

Da jeg sluttet å amme raste jeg opp i vekt

Anonymous poster hash: 441fe...1cb

Skrevet

Når begynner den å sluke kg?

Anonymous poster hash: 43a9c...45a

Skrevet

Amminga har ikke slukt noe som helst for meg. Har heller gått motsatt vei. Kiloene satt bedre da jeg ammet.

Skrevet

Her er det også motsatt. Kiloene sitter så lenge jeg ammer. Var slik sist også ;)

Skrevet

ja, når begynner deb å sluke kilo?? gikk ikke ned et gram på de 5 mnd jeg ammet yngste. :'(

Skrevet

Det er vel når du begynner å spise nok det?

Babyen delammes bare nå. Så da burde det være mulig for deg å spise nok energitett mat til å stabilisere vekten i hvert fall! Regner med at du følger kostholdsrådene for folk som ønsker å gå opp i vekt? (mye sunt plantefett, gjerne i energirike fruktsmoothier, nøtter o.l. er enkle måter å lure inn kalorier på uten at man må spise så mye ekstra).

Jeg har stabilisert vekta når baby har vært rundt 9 mnd alle gangene. Bruker akkurat like lang tid på å gå NED svangerskapskiloene som på å legge dem på meg.

Anonymous poster hash: 07002...fef
Skrevet

Dersom ammingen enda gjør at du går ned i vekt så må du enten telle kalorier slik at du vet at du får i deg nok (2000 kcal iallefall), eller så må du slutte å amme. Tviler på at kroppen sin plutselig etter 8 mnd finner ut at den ikke skal forbrenne slik den har gjort...

Skrevet

Det er vel når du begynner å spise nok det?

Babyen delammes bare nå. Så da burde det være mulig for deg å spise nok energitett mat til å stabilisere vekten i hvert fall! Regner med at du følger kostholdsrådene for folk som ønsker å gå opp i vekt? (mye sunt plantefett, gjerne i energirike fruktsmoothier, nøtter o.l. er enkle måter å lure inn kalorier på uten at man må spise så mye ekstra).

Jeg har stabilisert vekta når baby har vært rundt 9 mnd alle gangene. Bruker akkurat like lang tid på å gå NED svangerskapskiloene som på å legge dem på meg.

Anonymous poster hash: 07002...fef

Ja, jeg tenker jo at jeg burde klare det. Og nei, jeg følger ingen kostholdsråd. Spiser når jeg er sulten pluss de vanlige faste måltidene (frokost, lunsj, middag, kvelds). Har ikke tenkt over vekten på noen uker (vi har flyttet og ikke hatt badevekten tilgjengelig), men veide meg nå nettopp og er gått ned enda mer!

Grunnen til at jeg ikke følger kostholdsråd er at de aldri "passer" meg siden jeg har så mange matintoleranser. Prøver å spise mer avokado og bruke mer planteoljer i maten men...

Får håpe det stabiliserer seg når barnehagen begynner..da blir det kanskje litt mindre amming...

Anonymous poster hash: 3eba4...ebf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...