Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Hei. Vi er en familie på 4 som bor i Sverige. Mannen har tre barn fra foer, de bor i Norge, men besoeker oss ca en gang pr mnd. Naa vil min mor lage et doerskilt til oss, men jeg lurer på om vi skal ha med alle barna. Alt er: -Her bor familien Hansen -Her bor Lars, Line, Theodor og Mari -Her bor Lars, Line, Theodor, Mari, Casper, Siri og Henrik Det siste blir litt langt synes vi. Og om vi har med stebarna, skal navnene deres staa foran felles barns navn? Siden de er eldre tenker jeg? Paa forhaand takk Anonymous poster hash: d3888...e7c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Vi har løst det med å kun sette på etternavn. "Her bor familien Strand / Karlsen" Da er alle med Anonymous poster hash: dffe5...a45
Kanutten83 Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Såframt alle heter Hansen til etternavn hadde jeg gått for "Her bor familien Hansen"
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Kun etternavn. Blir feil å ha med felles barna og ikke stebarn. Stebarna må jo føle seg hjemme osv. Men blir for langt og rart med alle. Anonymous poster hash: 0b988...e0c
ms.Pond Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 (endret) Vi har: "Her bor trøtte foreldre og lykkelige barn. Velkommen! " Men ville gått for kun etternavn hvis det er mulig i deres tilfelle. Da blir det litt sånn "ingen nevnt ingen glemt", og ingen fare for at noen føler seg glemt og oversett. Endret 19. juni 2013 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Stebarna har en del av navnet i etternavnet sitt. Holder det allikevel med kun etternavn? La oss si at de heter Jensen Hansen (det andre er vel egentlig et mellomnamn) Hi Anonymous poster hash: d3888...e7c
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Ville droppet hele skiltet og kjøpt en slik dørmatte http://www.barnevognskilt.no/barnevognskilt/interior/dormatte/dormatte-beware-of-the-children.html Anonymous poster hash: caffb...bf6
ms.Pond Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Synes det høres greit ut med bare Hansen, så lenge det er etternavnet til stebarna også (og det ser jeg jo at det er). At noen har mellomnavn trenger ikke tas med på et navneskilt. F.eks, hvis vi skulle hatt navneskilt her ville det stått "familien Pettersen", selv om jeg og junior heter Grønneberg Pettersen.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Og du heter Trine? Anonymous poster hash: ee874...83b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå