Gå til innhold

3åringen med farmor og farfar til syden en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har far satt frem kravet om at farmor og farfar må få ta med seg 3åringen til syden alene i en uke,

har aldri vært en uke borte fra poden enda, men er jeg hysterisk om jeg nekter??

Anonymous poster hash: 0d99b...ace
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke hysterisk :)

Anonymous poster hash: 5d4f3...827

Skrevet

Jeg hadde nekta her. Det fordi besteforeldrene ikke har hatt barna på overnatting engang.

og jeg ville tenkt litt på alder, forholdet mellom barna og farmor og farfar før jeg hadde sagt ja

Anonymous poster hash: 0dff2...9f1
Skrevet

Det hadde vært for lenge for min del, og jeg er ingen hønemor. Syns ikke du er hysterisk. 

Skrevet

Jeg synes du er hysterisk (forutsatt at du stoler på besteforeldrene og at de har hatt han på overnatting også tidligere). En treåring klarer å være en uke borte med sol, sommer, bading og kvalitetstid med besteforeldre.

Anonymous poster hash: b7d87...855

Skrevet

Det kommer litt ann på forholdet til farmor og farfar, om han er vant til å være hos de osv. Her hadde jeg glatt sendt både 5,5 åringen og 2,5 åringen en uke alene med farmor og farfar om de hadde orket, men så har de også et fantastisk forhold til de :) Hadde derimot sjeldent sett de og de fremdeles hadde vært sjenert mot de hadde jeg nektet. Da er en uke veldig lenge.

Skrevet

Dette er ikke noe barnefar bare kan kreve heller. Besteforeldre har ikke samværsrett så dette er heller ikke noe de kan kreve.

Bestill time på familievernkontoret snarest.

Skrevet

nei det hadde jeg ikke godtatt. 3 år bare til ukjent land uten mamma og pappa. syns ikke du er hysterisk.

Skrevet

Skal sies at jeg og bf ikke er sammen, og at han mener dette skal gå på min sommerferietid med barnet og ikke hans.

har vært på rettsmøter og der ble det av sakkyndig bestemt at barnefar ikke skal ha lengre enn en uke ferie av gangen med poden fordi han ikke er vant til å være lange perioder bort fra meg.

jeg stoler på farmor og farfar og har et ok forhold til dem, om bf ikke kan stille som barnevakt er det ofte de som jeg spør og de stiller opp, men om poden f.eks er med dem en helg så vil han ikke dit på lange tider frivillig etterpå og får også et veldig til seprasjonsangst lingnende tendenser når det kommer til at jeg skal gjøre noe som helst, går ofte opp til en mnd før han spør om å få dra til farmor og farfar, men hvis han bare overnatter en natt eller er der en ettermiddag vil han gjerne dit hvertfall en gang i uka eller mer....

Føler meg slem på den måten at jeg frarøver poden muligheten til en sydentur, og kvalitetstid med besteforeldrene MEN føler meg ikke klar til å skal sende han bort så lenge, egentlig ikke til barnefar heller men de ukene er bestemt og skal gjennomføres så det er ok, mener de heller kunne reist alle sammen på en av bfs ferie uker, men dette var visst ikke aktuellt....

Gjest Skofantomet
Skrevet (endret)

Hadde ikke klart meg borte fra ungene så lenge uansett hvor godt forhold de hadde til besteforeldre. 1 helg hadde holdt :)

Endret av Skofantomet
Skrevet

Skal sies at jeg og bf ikke er sammen, og at han mener dette skal gå på min sommerferietid med barnet og ikke hans.

har vært på rettsmøter og der ble det av sakkyndig bestemt at barnefar ikke skal ha lengre enn en uke ferie av gangen med poden fordi han ikke er vant til å være lange perioder bort fra meg.

jeg stoler på farmor og farfar og har et ok forhold til dem, om bf ikke kan stille som barnevakt er det ofte de som jeg spør og de stiller opp, men om poden f.eks er med dem en helg så vil han ikke dit på lange tider frivillig etterpå og får også et veldig til seprasjonsangst lingnende tendenser når det kommer til at jeg skal gjøre noe som helst, går ofte opp til en mnd før han spør om å få dra til farmor og farfar, men hvis han bare overnatter en natt eller er der en ettermiddag vil han gjerne dit hvertfall en gang i uka eller mer....

Føler meg slem på den måten at jeg frarøver poden muligheten til en sydentur, og kvalitetstid med besteforeldrene MEN føler meg ikke klar til å skal sende han bort så lenge, egentlig ikke til barnefar heller men de ukene er bestemt og skal gjennomføres så det er ok, mener de heller kunne reist alle sammen på en av bfs ferie uker, men dette var visst ikke aktuellt....

I denne situasjonen hadde jeg ikke sendt ungen en uke til syden med farmor og farfar.

Skrevet

Her skal 3 åringen på ferie i 1 uke på camping for andre året på rad med farmor og farfar, (i Norge). Det synes jeg er helt greit, og jeg vet at 3åringen storkoser seg. Men hadde ikke latt de reist til syden med barnet. Det blir rett og slett for langt unna. Mulig jeg er rar, men hadde ikke klart det. Tenker på alt som kan skje. Som for eks. at barnet får vannkopper, da blir den 7 dager lange ferien plutselig mye lengere da barnet ikke får reise med fly før vannkoppene er tørket ut. Flere barnesykdommer som ikke "tillates" på fly. Nei, huff hadde ikke tatt sjansen altså. Så ja, jeg er nok litt hysterisk jeg også.

Skrevet

Ut i fra hvordan du beskriver atferden til barnet så hadde jeg ikke sendt han alene på sydenferie i en uke. En treåring har det like fint i fjæra i Norge som i Syden. Syden er mest for oss voksne. Det er veldig langt borte om noe skulle skje, enten med barnet, deg eller besteforeldrene

Anonymous poster hash: 3afc5...e55
Skrevet

Hadde ikke klart meg borte fra ungene så lenge uansett hvor godt forhold de hadde til besteforeldre. 1 helg hadde holdt :)

Lar du virkelig ikke barna dine få være med andre enn deg selv på ferie om de får tilbud? Chartertur til Mallorca finner du sjelden som weekend tur feks. Tenker du over hva du frarøver barna dine, kun i din makt som mor, og på grunnlag av dine egne hensyn fremfor barnets hensyn Husk at vi ikke eier barna våre. Håper de er små enda og du endrer mening etter hvert.

Skrevet

Vår datter var 3,5 år da hun overnattet første gang hos besteforeldre. Hverken hun eller vi har vært klare for dette før. Jeg kan med andre ord veldig vanskelig se for meg å sende ungen på en ukes ferie med besteforeldre alene... I ditt tilfelle, hvor du opplever at barnet også har separasjonsamgst etter litt lengre fravær, så ville jeg sagt nei!

Anonymous poster hash: aa823...954

Skrevet

Never gonna happen!! Aldri i verden om jeg hadde sendt min 3 åring til syden uten meg. Hadde noen spurt tror jeg at jeg hadde begynt å le.

Anonymous poster hash: 50cb6...a0e

Skrevet

Mine foreldre hadde aldri funnet på å spørre om noe sånt en gang. På hytta en helg... kanskje. Svigerforeldrene mine kunne funnet på noe sånt... men det hadde vært uaktuelt å sende dem noe som helst sted alene... Måtte vært når poden er 17-18 og har et veeeeldig sterkt ønske om det... kanskje...

Anonymous poster hash: 3afc5...e55
Skrevet

I den situasjonen du beskriver hadde jeg helt klart ikke gjort det. Tror ikke jeg hadde sendt min 3-åring med foreldrene mine til syden en uke en gang, selv om han er vant til å være hos dem en hel helg i ny og ne.

De kunne godt fått hatt ham med seg på en ukes ferie (tror jeg...), men da ikke lenger unna enn at han kunne komme hjem eller jeg kunne komme til ham hvis han fikk hjemlengsel eller noe skulle oppstå.

Anonymous poster hash: 45b99...359
Gjest Skofantomet
Skrevet

Lar du virkelig ikke barna dine få være med andre enn deg selv på ferie om de får tilbud? Chartertur til Mallorca finner du sjelden som weekend tur feks. Tenker du over hva du frarøver barna dine, kun i din makt som mor, og på grunnlag av dine egne hensyn fremfor barnets hensyn Husk at vi ikke eier barna våre. Håper de er små enda og du endrer mening etter hvert.

Mine barn på 1 og 4 år har overhodet ingen behov for å reise på ferie med andre enn mamma og pappaen sin sålangt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...