Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #1 Skrevet 19. juni 2013 Er ikke det litt lite? Barnet er født til termin og følger kurven sin, i følge foreldrene. Jeg synes det høres rart ut. Anonymous poster hash: 80f55...a3b
Vannmann35 Skrevet 19. juni 2013 #2 Skrevet 19. juni 2013 Hun er ikke den største, men unger vokser no i rykk og napp :-) Sjekk tabell: http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/jenterveksttabell.php
☆☆☆ Skrevet 19. juni 2013 #3 Skrevet 19. juni 2013 Barn er vel forskjellige, det er berre 4,5 cm under det vår var på 11 mnd kontroll og folk kommenterar stadig "er ho ikkje lang?". Hvilket ho jo ikkje er, ho er heilt gjennomsnittleg trur eg..
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #4 Skrevet 19. juni 2013 Min er snart et år 70 cm, og hun følger kurven sin helt fint selv om hun er kortere enn de andre i barselgruppa. Ikke noe galt med henne selv om hun ikke er like lang som de andre. Anonymous poster hash: c3df5...977
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #5 Skrevet 19. juni 2013 Barn er så forskjellige, og de vokser i rykk og napp. Det betyr ikke nødvendigvis at det er noe galt i det. Min gutt var 74cm på sin 1årsdag, men han er nå 104 på 3årsdagen. Anonymous poster hash: 6161b...024
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #6 Skrevet 19. juni 2013 Om man følger sin naturlig vekstkurve, så er det ikke noe galt. Vår ligger litt under nest nederste kurve (synes jeg å huske), og hun var 71 cm på ett-års kontrollen. Ikke noen galt i det hele tatt. Hun er bare liten, som resten av familien sin. Anonymous poster hash: a164f...365
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #7 Skrevet 19. juni 2013 Har begge mine vært og. Under gjennomsnittet ja, men innenfor normalområdet. Følger barnet kurven sin er det ingen grunn til bekymring. Er det forresten du eller venninnen din som er bekymret?! Anonymous poster hash: 23b04...731
3 er nok! Skrevet 19. juni 2013 #8 Skrevet 19. juni 2013 Min datter var også ca 70 cm da hun var 12 mnd. Hun fulgte sin egen kurve. Hun var frisk og fin, men veldig tidlig ute i den motoriske utviklingen (gikk da hun har 6,5 mnd) sikkert fordi hun ikke hadde så mye vekt å bære på. I fag er hun helt gjennomsnittelig, om enn fremdeles litt tynn.
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #9 Skrevet 19. juni 2013 Mener mi var 68cm på ettårs kontrollen. Hun var liten, men fulgte sin egen kurve. Helsesøster jeg hadde frem til hun var ett halvt år mente det måtte være noe alvorlig galt med henne for hun var så liten. Helt grei fødselsvekt, og vekten passet iforhold til str hennes, spiste normalt og var bare blid. Og jeg tror det passey helsesøst dårlig at jeg var så rolig om dette, og ikke ble bekjymret i det hele tatt når hun tok helt av. Jeg er selv liten, som veldig mange i min familie og fars familie. Så ett høyt barn har jeg aldri tro på at jeg får. Men byttet helsesøster da vi flyttet, og da var alt normalt. Hn fulgte sin egen kurve og syns ikke det var noe å tenke over engang. ) Som 5 åring brukte hun størrelse 86 i klær, men så skøyt hun fart i høyden. Nå er hun 8,5 år og er en av de høyeste i klassen sin. Nå er hun tynn som en strek, men siden hun skøyt så fart og er så aktiv som hun er så skal det godt gjøres at det blir sittende fast noe overflødig fett på den kroppen. Muskler har hun veldig mye av, nesten skummelt å se når hun spenner armer eller bein, for de er nesten som bodybulder armer. Anonymous poster hash: 68bd0...23e
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #10 Skrevet 19. juni 2013 Mi jente er 14mnd og ca 72 cm, så syntes ikke 70 for en ettåring er lite.. Vi får stadig høre at ho er så stor for alderen, men ho ligger på en strek under den midterste kurven hos HS i forhold til høyde og vekt så vil tro ho er normal.. Anonymous poster hash: 3fafa...4e3
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #11 Skrevet 19. juni 2013 Min datter var litt lubben som barn da sa alle at man er jo forskjellige er bare kraftig bygd.No viser det seg at mitt barn er mye lengre og slankere en den moren som sa det for 10 år siden.Barna forandrer seg hele tiden jeg og min datter var lubben som barn men slanke som voksne. Anonymous poster hash: f841d...169
Anonym bruker Skrevet 19. juni 2013 #12 Skrevet 19. juni 2013 Så lenge barnet vokser i en stabil egen kurve er det som regel ingenting galt. Noen er større og noen er mindre enn andre. Mitt barns kurve såg ut som monitoren til en hjereovervåkning, altså opp og ned, rene statistikk-kurven. I tillegg langt under normalområdet. Dette er varseltegn! Etter mye utredning og omfattende testing er det blitt påvist veksthormonmangel. Denne spesifikke testen er siste utvei når alt annet er utelukket (matallergier, syndromet, sykdommer osv.) det er en svært omfattende og ubehagelig test som blir gjennomført mens en er innlagt på sykehus. De gjennomfører en slik test ca. en gang i uken på sykehuset her (stort sykehus) og så få som 2-3 stk i året får påvist denne mangelen så dette er ikke Ola nordmann "sykdom". Jeg ville derfor ikke bekymret meg noe veldig. Anonymous poster hash: 0b489...17a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå